Cançó de bressol

Un relat de: Atlantis
Inspirat amb aquest poema de Rafael Alberti

Nana
Mar, aunque soy hijo tuyo,
quiero decirte: ¡Hija mía!
Y llamarte, al arrullarte:
Marecita
—madrecita—,
¡marecita de mi sangre!

De: Marinero en tierraDe: Marinero en tierra



Cançó de bressol

Jo vaig néixer enmig del mar
d’un mar de teles i fàbriques
i el seu zig zag dels telers
va ser el que a mi em bressolava.

Mes tard vas néixer, grumet,
t’adormies als meus braços
et murmurava cançons
i amb el pit t’amanyagava.

Les ones eren gegants
les estrelles platejades.

Solcares roques i esculls
movies cap, peus i cames
talment les ones del mar
els teus cabells ondejaven

De grumet vas ser intendent
fins que a capità arribares..

I avui que per a mi ets un nen,
un infant trapella, encara,
del mar et dic mariner
si tu del mar m’anomenes
mareta, marona, mare.







Comentaris

  • Vaivé[Ofensiu]
    magalo | 04-08-2022


    Un poema molt maco, molt tendre. Una lectura molt agradable mentre escoltem el vaivé dels telers i també el del teu cor..

    Gràcies
    Marta

  • Montseblanc | 17-07-2022

    El teu poema té moviment, potser de els onades del mar, potser dels talers que no paren de teixir; però en llegir-lo és com si el cos m'anés suaument d'un cantó a l'altre, amb ritme, lent, dolç i salat a la vegada.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-06-2022

    Hola, bona vesprada Atlantis: Gràcies per la teua visita en els meus "sonets".
    En "Per a conquistar-te" i en "Cride l'amor". Em comentes que si he fet poemes o altres temes diferents. Sí, en tinc en el meu ordinador de tot un poc. Aniré publicant, poemes o relats fets en valencià, a poc a poc.
    Cordialment.

  • Error ortogràfic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-06-2022

    Ja veus que se'm va escapar un error Amb desarrela " Em. Accidents del meu dit que de vegades em passen per alt.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-06-2022

    Si, és un full de paper i un reflex a la vida . En aquest relat, he intentat seguir una mica els teu consells sobre les rimes etc.. Gràcies pel teu comentari.

    Mica en mica,

    Una abraçada

  • La nostra indústria tèxtil [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-06-2022 | Valoració: 10

    Un gran homenatge a Alberti i, sobretot, a la indústria tèxtil, tan important a casa nostra. Jo, que he viscut 10 anys al Poblenou, al costat de Can Saladrigas i molt a prop de la Catex, escolto ara la remor matemàtica dels telers i la sirena de l’hora de la sortida. I si, estic bé. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Telers que bressolen...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 14-06-2022 | Valoració: 10

    ...m'ha encantat aquest poema. M'ha recordat la meva infantesa quan anava a veure la meva mare que treballava de teixidora. Et felicito perquè no és gens fàcil escriure poesia i que arribi i emocioni. T'agraeixo també els teus comentaris als meus relats. Moltes gràcies i salutacions cordials,

  • Gràcies[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-06-2022

    Moltes gràcies pels teus consells i l'opinió que em dones, sempre és d'agraïr . En prenc nota, però jo fa molt poc que escric i crec que em pot costar una mica. No tinc no ció ni de prossa ni de poemes, ni de literatura.... simplement escric com em surt de dins . De mica en mica, espero anar fent proves i segurament amb el temps, com tot ,va canviant, espero que per bé. hahha.

    Cordialment

    Rosa.

  • Delicada[Ofensiu]
    Joan Colom | 07-06-2022

    Jo sóc un negat per a la poesia, però la teva l’entenc perfectament. Ep, dir que aquesta poesia sigui fàcil de seguir no pressuposa que sigui superficial!

  • Inspiració marinera[Ofensiu]
    Endevina'm | 07-06-2022

    Inspirar-te en Alberti no és cap mirall trencat. M'agrada, per sobre de tot, el final, jo em quedaria amb aquell tros i m'inspiraria per escriure un poema mariner de fills perduts, o no, robats per les ones traïdores, o no, pels viaranys i per les ziga-zagues de la vida que donen vida. Ser mare és una experiència que els homes mai podrem abastar, sols tocar-ho des de fora, i mirar d'emmirallar-nos en els vostres ulls, quina gran pena, no poder ser mare els homes! El món seria tan diferent!
    I algunes vegades, els homes sols veuen un riu gran que els atabala, però no saben veure la fondària del missatge mariner, mare, marona.

    Bell poema atlantis!

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-06-2022 | Valoració: 10

    M'agrada mirar al mar.
    Molt maco aquest Relat. Enhorabona.
    Salutacions.

  • La mar de bé[Ofensiu]
    kefas | 06-06-2022

    L'he llegit i m'ha agradat.
    Tot i que els poemes amb nens i mares fan aixecar les meves defenses emocionals i els llegeixo amb prevenció, les paraules estan ben posades i tenen música.
    A parer meu, el millor premi que et pot proporcionar la poesia és que t'acostis a tu mateixa, directament o mitjançant els altres.

  • M'agrada![Ofensiu]
    llpages | 05-06-2022 | Valoració: 10

    Una cançó de bressol preciosa, m'ha encantat! Plena d'evocacions que emocionen, quina sensibilitat, un tros de poetessa, Atlàntida! Només li falta la música, crec que és una poesia que s'adiuria molt bé a ser cantada, no coneixes cap músic? Felicitats!

  • Mat i riu.[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-06-2022

    Hola, Atlanis; jo no sóc gens de mar; la mar em fa por i em toca els collons, tan gran, tan creguda, tan pedant. Jo sóc de riu. No en vull saber res de la mar i a prendre pel sac. Un riu, home, un riu.

  • Bona cançó. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-06-2022 | Valoració: 10

    Demostra ser una preciosa cançó per a un bon mariner, des que va nàixer fins a ser un gran capità. Molt elegant i enginyosa. Té bona rítmica, per això m'ha agradat.
    Cordialment.

  • Bressol de cançons![Ofensiu]

    Una cançó de bressol molt emotiva, plena de records per a tu....Jo no recordo pas que m'en cantés cap la mare...En castellà no! Perquè no era castellana la mare i em català, tan segles prohibit! I ara? En canten les joves mares del nostre país?

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

160 Relats

1373 Comentaris

99231 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com