Detall intervenció

I si demanem mediació a l'ONU?

Intervenció de: OriolFontelles | 16-07-2008


;-)

Bromes a part. És una currada el que estàs fent, llampec, i és d'agrair. Però jo crec que l'esperit del que deia en Bruixot no anava per aquestes normes en concret, sinó per una manera de fer que de vegades hi ha al fòrum. Una manera de fer que fa servir normes com la puntualitat al lliurament dels reptes, o d'altres coses sense importància per a enfadar-se o picar-se els uns amb els altres. És a dir, moltes vegades es nota clarament que la gent es posa "borde" per cosetes sense importància: "que si tu has fet un barri i jo ja l'havia fet; que si havies de convocar el repte amb més rapidesa, que si qautre dies de termini són massa... que si has votat mig minut després del termini... i es comença per una xuminada i s'acaba deslligant una guerra cívil per culpa d'un vaixell de te que s'ha enfonsat al port de Boston.
Crec que més que per les normes el Bruixot anava per aquesta banda.
Que ens hem de relaxar tots plegats! que la vida són quatre dies! i cada segon que passem discutint és un segon en què no escrivim...


Respostes

  • RE: Una opinió potser poc popular
    gypsy | 15/07/2008 a les 15:29

    m'encanta la frase dins el parèntesi i m'encanta la gent tossuda.

    :)
  • mmm... Les normes no + tenen sentit al servei de les cosses vives, persones incloses no+
    Epicuri | 15/07/2008 a les 17:04

    • coses, perdó, les ortogràfiques no tenen la culpa no+
      Epicuri | 15/07/2008 a les 17:13

  • opinions poc populars, normes fútils i altres herbes del camp
    llamp! | 16/07/2008 a les 00:05

    Bruixot, tu dius:

    Però no m'agrada que amb tantes normes, escrites o no, i tantes crides a la "responsabilitat" (que s'han de convocar les votacions immediatament, que s'ha de dir el veredicte ràpidament, que s'han de fer comentaris tant sí com no, que s'ha de posar enllaços cada x temps, etc).

    Les noves normes proposades no diuen que s'han de convocar les votacions immediatament, tant sols diuen:

    "7- Finalitzat el termini de presentació, penjarà un post amb tots els poemes participants que s'ajusten a les condicions demanades (si les hagueren) i obrirà el període de votacions.

    8- Finalitzat el termini de les votacions (de 24 hores), farà el recompte dels vots vàlids i proclamarà el guanyador del RPV en les 24 hores següents a les votacions.

    Diu "finalitzat el termini", no "immediatament".
    On diu que s'ha de dir el veredicte ràpidament? diu"proclamarà el guanyador del RPV en les 24 hores següents a les votacions." Si 24 hores et semblen poc, augmentem-les a 30 dies si vols, a mi tant me fa. Però no diguis coses que no són.

    dius "que s'han de fer comentaris tant sí com no". No et passis de la ratlla, Bruixot, les normes diuen:

    9- Si ho creu covenient (opcional) podrà fer comentaris als poemes presentats i penjar-los en un nou post.

    10-Si ho creu convenient (opcional) que pengi el RPV a la pàgina d'autor "Repte poètic", fent servir la magnífica plantilla que tenim a l'abast.

    Tot això és OPCIONAL. Per si no ha quedat clar!

    Enlloc de les noves NORMES diu "que s'hagin de posar enllaços cada X temps". Se't creuen les eqüacions pel mig, Bruixot... Ni X ni punyetes!

    Dius:

    "Per a mi una cosa és posar normes pel que els reptes siguin "justos", com es fa amb els jocs, i una altra es (im)posar obligacions.

    Quines obligacions se t'estan imposant, Bruixot? Quines? Em sembla que no t'has tornat a llegir les normes proposades, pq no són més que les normes que podrien tenir UN MONOPÒLI, UN TRIVIAL, UN RISK, etc. Oi que ens les llegim abans de començar el joc? Oi que ens interessa saber com se juga amb les mateixes oportunitats per tothom. Que sigui la sort, el tarannà de la persona, què sé jo? Que guanyi el millor i punt. Però si volem jugar a un joc de taula hem de contemplar les normes existents. Ja sé... molts direu que us les sabeu de memòria i no cal donar-hi més voltes. Però no senyor, no és això el plantejament. Ens hem plantejat unes noves NORMES, pq el joc tingui més emoció, pq hi hagi més alternatives... i pq es fagi justícia, sense haver de cridar a l'ordre, ni a la responsabilitat, ni res d'això.

    El primer irresponsable, el primer en desobeïr l'ordre i l'últim que espera arribar al constitucional amb aquestes normes... Amics meus... aquest sóc jo... llampec (en minúscules, per cert).

    No estic gens enfadat, però parlo amb ràbia, pq crec tenir la raó amb això de proposar noves NORMES i intentar que funcionin les coses millor que com han funcionat fins ara.

    Amic Bruixot... tu creus que la gent no participa pq hi ha noves normes? No senyor, les noves normes no s'han penjat encara en el nick "Repte poètic". Espero penjar-les aviat, o potser faré un retoc abans no les penji per acceptar que el jutge pugui triar si vol un Repte anònim o públic ( no sé si m'explico ). Però encara no les hem penjat i no són vàlides encara. Ho seràn, això espero... pq entre altres coses... no són normes noves, sinó que són les que ja coneixiem, no em cansaré de repetir: LES QUE JA CONEIXIEM, només que redactades i amb constància que estàn redactades. Llestes per ser vàlidades quan es cregui convenient fer-ho i exposat en el Fòrum.

    Dius:

    "Crec que està bé que ens anem recordant això: volem o no volem incentivar la participació? quin són els objectius que cerquem?

    Fa dies que estic dient el que dius tu ara. A en deomises fa dies que li vaig dir: "On anirem a parar amb el Repte?", "Què esperem del Repte?", "Cap a on va el Repte?".

    Tranquil, Bruixot, de participació en seguirà havent, mentre existeixi el Fòrum de RC. És així de simple... Hi ha RC? Hi ha Fòrum? Doncs hi haurà Reptes a desenes, centenes, mils, desenes de mils, centenes de mils, milions, desenes de milions, centenes de milions, milers de milions si cal (tant de bo!). Pq jo confio molt en el Fòrum i en els Reptes. Precisament per això he proposat noves NORMES, aprovades per 9 vots del SÍ, contra 4 que vàreu votar NO i 2 que van votar "SÍ, però es poden millorar".

    Per acabar i si no hi ha ningú marejat després d'haver llegit aquest post, us poso a continuació les NORMES proposades i arranjades per alguns dels relataires, entre els quals m'incloc jo, i, que van ésser aprovades en un Referèndum que va durar una setmana, els resultats dels quals ja sabeu:

    NOTA: Aquestes normes proposades estan pendents de ser modificades per encabir-hi la possibilitat d'utilitzar el nick "Repte poètic", per tant, de presentar-se de forma anònima.

    PROPOSTA DE NORMES



    FUNCIONS DEL JUTGE (Guanyador del Repte anterior)

    1- Convocar el nou RPV, penjant una imatge (quadre, dibuix, escultura, fotografia, etc.).

    2- Fixar el termini de presentació (una setmana com a màxim).

    3- Pot incloure condicions (nº de versos, classe de rima, nº de poemes per participant, etc.).

    4- En cas d'empat en les votacions tindrà un vot de qualitat per desempatar.

    5- Si hi ha 3 poemes presentats o menys, pot prorrogar el termini de presentació (màxim de 3 dies més).

    6- Si no hi participa ningú, pot proposar un nou RPV (amb una nova imatge).

    7- Finalitzat el termini de presentació, penjarà un post amb tots els poemes participants que s'ajusten a les condicions demanades (si les hagueren) i obrirà el període de votacions.

    8- Finalitzat el termini de les votacions (de 24 hores), farà el recompte dels vots vàlids i proclamarà el guanyador del RPV en les 24 hores següents a les votacions.

    9- Si ho creu covenient (opcional) podrà fer comentaris als poemes presentats i penjar-los en un nou post.

    10-Si ho creu convenient (opcional) que pengi el RPV a la pàgina d'autor "Repte poètic", fent servir la magnífica plantilla que tenim a l'abast.


    VOTACIONS

    1- Tenen dret a votar: Tots els participants del RPV corresponent, sense distinció de si és autor o lector. També poden votar tots els autors de RC, encara que no participin en el mateix, excloent els lectors que no siguin participants.

    2- Obligació de votar 2 poemes per cada autor o participant (excepte si el jutge, a conveniència d'ell, vol modificar aquesta norma, sempre amb el preavís corresponent a les 24 h. de votacions)

    3- Cadascú utilitzarà el seu nick per a votar. No s'accepta el nick "reptepoetic" com abans.
    4- No seran vàlids els autovots, ni els realitzats fora de termini de la votació.
    5- Es declararan nuls, els vots d'aquells relataires que no s'ajustin a les normes anteriors.


    DARRERA DISPOSICIÓ

    - Aquestes normes entraran en vigor una vegada aprovades per la majoria de participants en la consulta que es durà a terme, i sempre es podran modificar, a proposta dels relataires, per millorar el funcionament del Repte Poètic Visual. Salut i Poesia!!!

    PD: Bruixot, dius "No m'agrada que la gent es discuteixi per formalismes quan tenim altres coses millors a fer (escriure, potser?). Espero demostrar-te que he estat escrivint tot això pq sé que tens molts lectors i que algú més em llegirà. No vull discutir-me, vull estendre la mà a conversar i dialogar, a crear una atmosfera més agradable, honesta i justa en la qüestió que portem entre mans. Prou.

    Records del llampec!
    • Estic completament d'acord amb en Bruixot, i llampec...
      atram | 16/07/2008 a les 00:46

      no sé gaire quie ets, però em sembla que gent que fa tant de temps que és a RC i que ha fet tant per a dinamitzar-la literàriament (i no normativament), es mereix un respecte i un agraiment per part dels altres relataires, sobretot els més nous.
      Jo constato que a mi també em repela normativitzar i rigiditzar tant les propostes i els reptes d'Rc i del fòrum, doncs tots estem aquí per a passar-ho bé, perquè ens agrada, i per gaudir-ne - escrivint, llegint, participant i aprenent-. La vida real ja és prou exigent, estricte, dura, inflexible i antipàtica com per passar pel mateix sedàs també aquest espai.
      La meva experiència em diu que aquí sempre s'ha funcionat amb bones maneres, amb tolerància i diàleg, donant més importància al què es fa (escriure) que al com es fa (terminis i exigències i llistats inacabables de normatives) i sobretot moooooolt bon rollo entre tots. Així, amb aquestes premises, els reptes des de sempre han funcionat la mar de bé i tothom s'hi ha sentit còmode participant-hi, i al final n'han sortit propostes i resultats de gran alçada. Ningú ha volgut mai monopolitzar cap repte ni dirigir-lo amb mà "dura", aquest és el gran èxit d'RC, que tothom hi és comptat i tothom és escoltat.
      Em sembla fantàstic que vulguis aclarir les normes del Repte Poètic (que posats a fer, lo de "visual" va sortir de la màniga), i se t'agraeix, però tingues cura també d'escoltar i acceptar el què diuen els altres reptaires i relataires, i sobretot escolta el tarannà d'RC. Estem aquí en temps d'oci i això no és cap campionat de vida o mort.
      Disculpeu-me, però no me n'he pogut estar. No puc callar mai davant del què considero una injustícia o davant de gent sense tacte. I ara torna'm a dir, si vols, allò del "botijo vacío es el que más suena", però si pots trobar una dita en català millor que millor.
      Nanit a tothom, i bentrobats els oasieros.
    • I si demanem mediació a l'ONU?
      OriolFontelles | 16/07/2008 a les 08:41

      ;-)

      Bromes a part. És una currada el que estàs fent, llampec, i és d'agrair. Però jo crec que l'esperit del que deia en Bruixot no anava per aquestes normes en concret, sinó per una manera de fer que de vegades hi ha al fòrum. Una manera de fer que fa servir normes com la puntualitat al lliurament dels reptes, o d'altres coses sense importància per a enfadar-se o picar-se els uns amb els altres. És a dir, moltes vegades es nota clarament que la gent es posa "borde" per cosetes sense importància: "que si tu has fet un barri i jo ja l'havia fet; que si havies de convocar el repte amb més rapidesa, que si qautre dies de termini són massa... que si has votat mig minut després del termini... i es comença per una xuminada i s'acaba deslligant una guerra cívil per culpa d'un vaixell de te que s'ha enfonsat al port de Boston.
      Crec que més que per les normes el Bruixot anava per aquesta banda.
      Que ens hem de relaxar tots plegats! que la vida són quatre dies! i cada segon que passem discutint és un segon en què no escrivim...

  • estic d'acord, no per deixar de participar, però desanima, sobre tot quan crea conflictes! (+)
    Alícia Gataxica | 16/07/2008 a les 15:56

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.