Un nadal sense tu (RO)

Un relat de: Ilargi betea

Cada any, pels volts de nadal, el pare agafava el vell cotxe atrotinat i t'anava a buscar al teu poble. Jo sempre l'acompanyava perquè era impacient i volia ser la primera a sentir la teva olor. Durant el viatge mirava per la finestra i mentre veia passar els arbres imaginava el nostre reencontre. Me'n moria de ganes, de tornar a compartir aquelles dates tan especials amb tu. Tot i que només venies un cop a l'any jo t'adorava, és més, els dies que t'estaves a casa eren els més feliços.
Mentre anàvem al cotxe et mirava de reüll però, encara que em cridessis, no gosava a fixar els ulls en tu i molt menys tocar-te. Després, un cop arribàvem a casa, t'instal·làvem a la teva cambra i ja sentiem la solemne presència del nadal. M'encantava espiar-te pel foradet del pany...
Durant aquells dies dolços, de llargues sobretaules i cares somrients, tothom explicava detalls de la teva vida o anècdotes que havien passat en la teva presència. Les rialles que deixavem anar eren encara més dolces que tu.
Varen anar passant els anys ,i tot i que semblaves mirar les noves corbes que havien aparegut al meu cos amb una barreja de desig i malícia, jo et seguia veient con un bon amic. Llavors no sabia que arribaria el dia que no podria tenir-te, ni que la separació seria tan dolorosa.
Ara reflexiono sobre tots aquells records mentre et veig a la televisió, serà dur aquest nadal sense tu. Maleïda dieta! no em permet menjar ni un bocinet de torró!

Comentaris

  • Sorpresa ![Ofensiu]
    NADINE | 22-04-2020 | Valoració: 10

    Quina sorpresa trobar a faltar el turró per Nadal!
    Dolços records...salutacions.

  • Caram![Ofensiu]
    eRIc | 12-12-2009 | Valoració: 10

    Molt bo! Realment crec que has aconseguit el que et proposaves, perquè almenys jo, el final no me l'esperava gens. Original i ben portat.
    Salut!

  • sorpresa![Ofensiu]
    Romy Ros | 28-02-2009 | Valoració: 6

    quina sorpresa trobar que el que et fa falta per nadal és el turró! Bon relat, no deixa de sorprendre al lector.

  • bonissim[Ofensiu]
    Jimbielard | 09-02-2008 | Valoració: 10

    El turro.....


    i el teu relat m`encanta.. un 10.

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Josoc | 27-05-2007

    M'ha agradat molt.És enginyós i sorprenent.

  • Envial a tribuna@guimera.info [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 05-12-2006 | Valoració: 10

    Hola,

    Certament la millor imatge serà un barra de torró, però fins en això pots decidir tu.

    Amb o sense imatge.

    Amb imatge de marca o sense marca.

    ....


    Com doc. annex en un e.mail adreçat a tribuna@guimera.info per a publicar-ho , a UN NADAL DE CONTE.

    ndica el teui nom i/om pseudonim dins del text.

    Des d'ara gràcies.

  • És tan bo com el torró...[Ofensiu]
    MarBlava | 05-12-2006 | Valoració: 10

    ës un relat super-original i m'ha encantat.
    M'ha fet riure i saps que? He obert el calaix i m'he menjat una mica de torró de xocolata per celebrar-ho....

  • Un deu[Ofensiu]
    gerardcat | 09-11-2006 | Valoració: 10

    m'encanta com escrius.
    m'encanta aquest relat.

  • Aquest sí, un 10[Ofensiu]
    Mariola | 20-02-2006 | Valoració: 10

    eh, que ho havia dit de veritat,
    però al final no te l'havia posat!
    Mariola

  • Quina sorpresa![Ofensiu]
    Mariola | 20-02-2006

    Quan he començat, no entenia el parentesis del títol, però com que l'important és el relat, he tirat endavant i en acabar... quina sorpresa! Quin joc de paraules, jajaja, molt ben trobat!
    Veus, relats així fan goig: ben escrits, treballats, ... es mereix un 10!
    Mariola

  • BONISSIM...[Ofensiu]
    jacobè | 21-05-2005 | Valoració: 10

    Deliciós! Sorprenent. Fa temps que m'impregno de la màgia dels teus relats però no he pogut comentar-te fins ara perque no m'atrevia a enregistrar-me. Però un dia una fada es va posar a al pavelló de la meva orella i em va xiuxiuejar que valia la pena. Gràcies a les fades la vida és més fàcil.

  • SEGONA!!!![Ofensiu]
    Capdelin | 30-12-2004 | Valoració: 10

    oe-oe-oe-oe...!!!
    la lluna brilla més, embarassada de la teva llum... les fades ballen pels boscos encantats de la teva imaginació... les bruixetes posen dins l´olla trossets de la teva màgia... i el teu TORRÓ!!! es ven com Harry´s Potters en els paladars exquisits de tot el món...!
    oe-oe-oe-oe...!
    FELICITATS pel teu segon lloc en el concurs "UN NADAL SENSE TU" de RC.
    per cert... SENSE TU... el tercer hagués quedat segon ( je je je )
    gràcies per la teva xerrada-mail... ja et contaré, ja et contaré... bruixeta...
    un petó i... sobretot no oblidis el "CLINC"... me l´has promés!!!

  • jejeje[Ofensiu]
    neret | 15-12-2004

    bon final, i m'ha agradat molt com jugues amb el títol.. si és que quan una té gràcia... (he dit gràcia? :-P)

  • espera, bruixeta!!![Ofensiu]
    Capdelin | 12-12-2004

    l´editorial, encara no ha publicat el meu poema dedicat a tu... falta poquet... està en la llista d´espera...és molt senzill, però... espero que suaument, acaricïi el teu cor...

  • Molt bo!!!!!!!![Ofensiu]
    Linkinpark | 11-12-2004 | Valoració: 9

    Fens que no he llegit el comentari de.... (ara no se qui, sé que és el tercer començamt per baix, el de l'Anna, no?). No he entés el titol, que divertit, jo pensam-me tota l'estona que era una persona!!!! Apa a10, i et voto!

  • bruixeta innocent[Ofensiu]
    Capdelin | 11-12-2004 | Valoració: 10

    el teu relat és, a l´inici, un torró maliciós d´ametlla embruixada... i al final, un suau tros de "xixona" que es desfà suaument en la boca de l´ànima...
    Wuappaaaa! ja saps que sóc fan teu!
    llegeix el poema que t´he dedicat... el trobaràs en les meves obres...
    un petooooooO!!!

  • Está bé[Ofensiu]
    prudenci | 10-12-2004 | Valoració: 8

    Encara que la veritat es que m´ho esperava, m´agrada perquè és ben escrit i fer un relat curt moltes vegades és difícil. Molt maca la foto.

  • wald disney[Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 09-12-2004 | Valoració: 10

    Bé has aconseguit animar un element inanimat, i ens has portar a la fi del film saborejant no sé què, i després de tanta peripècia, vas i no t'hi pots llepar elsdits. Ho sento. Però els valents saltenla tàpia i s'anfronten allò que desitgen...
    Lluna, Ilargi, selene, astre amb llum pròpia, ingeniosa i sublim. Pols d'estrelles. Espero que guanyis tens molts amics ! Petons.

  • Quina ràbia![Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 09-12-2004 | Valoració: 9

    A mi no hem deixen mejar torró! i moltes altres coses per Nadal, quina ràbia, com ho trobo a faltar. Genial el teu relat curt pero que transmet e que cal. Molt bo.

  • Ets una peça[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 08-12-2004

    fent creure que parles d'una cosa quan en realitat estàs assaborint amb les paraules allò que t'és prohibit. És bo, a vegades, saltar-se les normes, sempre i quan, després facis moltes indulgències que puguin amagar el pecat. Una llepadeta, potser?

  • et mereixes un trosset de turró![Ofensiu]
    Trena | 08-12-2004 | Valoració: 10

    Molt original! m'ha agradat molt, i més quan l'he entès!!! quan començava a estar trista pel fet que "la separació seria tan dolorosa. "... m'he trobat amb una bona sorpresa que ha canviat la tristor per un riure! i he pensat:" que originaaal!!"
    Molt bé! aquí tens el meu vot!

  • Fresc i orginal[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 07-12-2004 | Valoració: 9

    Està molt ben escrit i el ritme i el el seu final m'han agradat molt. Llavors me n'he donat del títol. Molt bé, molt diverttit i m'has sobstret un grat somriure.
    Tins el meu vot.
    Una abraçada
    Josep

  • Ara l'entenc![Ofensiu]
    Shu Hua | 07-12-2004 | Valoració: 10

    És que sóc tardana de reaccions, jo, de vegades, he necessitat llegir els comentaris per adonar-me'n. Bonissim doblement, pel torró del qual parles i per la qualitat literària. Una passada.
    Fada, ets fresca i dolça com una ninfa

    Glòria

  • Triple al darrer segon![Ofensiu]
    pivotatomic | 06-12-2004 | Valoració: 8

    salutacions, fada dels boscos!

    He de reconèxier que, encara que des de la segona línea he vist a venir que t'anaves a quedar amb el personal, fins la darera paraula no he descobert per on em sortiries. O sigui que chapeau per tu, millor que un triple al darrer segon quan vas perdent de dos!

    I mira que ja ho dius tot al títol, oi?

    Ja veig que no només de poesia viu la fada, cosa que farà una mica més distreta la vida d'aquest home prosa.

    Ah... per cert... ja saps que aquest nadal surt un tu(RO) de xocolata blanca que promet estar de vici??? ;-)

  • Molt original![Ofensiu]
    BARBABLAVA | 06-12-2004

    M'ha sorprès el final, doncs no me l'esperava... Ja havia trobat una mica estrany el títol (no havia captat de què es tractava) i en llegir-lo: SORPRESA!
    A més està molt ben escrit, amb les personificacions adients per a confondre'ns encara més...
    Però què puc dir jo, si fins i tot el mestre de l'intriga que tinc a baix s'ha quedat del tot sorprès?
    Bé, crec que trenques una mica la línia de la major part dels relats del concurs (la qual cosa està molt bé), i juntament amb el relat de copernic esdevé el més original dels que m'he llegit (però encara me'n queden...).

    Ah! Potser arribo amb retard (com sempre), però gràcies pel polsim de màgia guaridor de refredats!

  • jajaja[Ofensiu]

    El més original de tots els que he llegit fins ara (és clar que no n'he llegit massa, encara).
    Al principi m'he pensat que seria l'àvia, a qui anàveu a recollir. Després ho he anat considerant improbable fins que ho he descartat definitivament quan he llegit que et mirava amb aquella mitja rialla de desig i malícia, moment on m'has desconcertat completa i radicalment. Sort que poques línies després m'has resolt l'embolic mental.
    Subratllada la sorpresa final com el factor fort de la novel·la, queda per destacar l'enginy del títol. La veritat, he començat per ni imaginar-me què caram significava. Ara entenc que havia d'haver començat per aquí... I potser hagués resolt l'intriga des de bon començament (és un dir, perquè normalment no l'encerto mai)
    Un relat dolç, divertit, fresc, innovador i pel qual et desitjo moltíssima sort!!!

  • Original...[Ofensiu]
    Gorwilya | 05-12-2004

    M'ha agradat el teu relat sobre un Nadal sense tu... No ententia el títol però després de llegir tot el relat l'he entés... :P
    És original i m'agrada que fins el final no sapigués de què estàs parlant... molt divertit!

    Petons i sort!

    Gorwilya

  • Deixa't de dietes[Ofensiu]
    brumari | 04-12-2004 | Valoració: 10

    Deixa't de dietes i menja torró, que una flor no fa estiu!
    Un relat original i ben escrit. Et felicito.
    Bon Nadal!

    Brumari

  • És boníssim!!![Ofensiu]
    AnNna | 03-12-2004 | Valoració: 10

    Noia!!!
    Que guapo! És boníssim, genial, en fi... L'he llegit fa una estona però és que ara, veient els últims relats comentats, he entès la gràcia del títol! (diguem que sóc curteta i no ho havia pillat xD)....
    Doncs bé... que aquest concurs serà xungu! I és que tots escriviu de puta mare i tots els relats son igual de bons, pero diferents!
    Aaix!!!
    Visca el Nadal lliure! Visca el torró de xocolata que està boníssim!!!!
    I... visca relatsencatala.com!!!!

    Petons,
    aNNNa.

  • M'ha agradat pel final[Ofensiu]
    Lavínia | 03-12-2004

    M'ha semblat un final originalíssim que al meu entendre li dóna una nota d'humor molt fresca i reconfortant.

  • Alsa ![Ofensiu]
    brideshead | 03-12-2004 | Valoració: 9

    Molt bé, lluneta plena, molt ben pensat, no se sap de que parles fins a l'ultimíssima paraula!És tan enginyós i tan dolç com tu!

  • Original[Ofensiu]
    daniel | 01-12-2004 | Valoració: 9

    M'ha agradat aquest relat perque en un principi sembla molt típic però el final té el toc original que capgira tota la història i que m'ha arrencat un somriure.
    Tens el meu vot.

Valoració mitja: 9.46

l´Autor

Foto de perfil de Ilargi betea

Ilargi betea

28 Relats

389 Comentaris

188217 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:

- És que si fos poeta podria dir tot el que vull.

- I què és el que vols dir?

- Bé, aquest és el problema. Com que no sóc poeta no puc dir-ho.




Fragment de "El cartero de Neruda" d'Antonio Skármeta.