Violència de gènere(s)

Un relat de: Ilargi betea

* He arribat a casa i ell parlava per telèfon, mentre obria la porta del menjador ell deia "Apa, cuida't!". Quines confiances! Segur que té una altra noia.

- Aquest matí m'he fet el dormit mentre ella es vestia. S'ha posat aquells pantalons estrets que li fan tant bon cul. No sé què és el que vol, que tothom li tiri la canya? És que no en té prou amb mi?

* Avui he repassat tots els números de la seva agenda i els missatges del seu mòbil. A primera vista no he vist res sospitós, però després he pensat en aquell missatge signat per Pau, on l'avisava del dia i hora de lliurament d'un treball i ho he entès. En principi he pensat que podia ser una noia que es digués Pilar o Petra... però de sobte ho he vist clar; era la Paula intentant establir una cita. Sempre he sabut que me'l volia prendre, tanta amabilitat en vendre-li el tabac només pot voler dir que el vol seduir.

- He decidit seguir-la per saber què és el que fa realment cada dia. No em crec que sigui capaç de llevar-se cada dia una hora abans per dutxar-se, arreglar-se, pentinar-se bé i donar-se uns tocs de maquillatge només per anar a la facultat i treballar unes hores a la llibreria. Pensava que sabia que la seguia perquè ha anat directa a classe, s'ha assegut al costat de les seves amigues cotorres i més tard ha anat a deixar un llibre a la biblioteca sense fer res sospitós. Però a la sortida... se li ha acostat un noi que li ha preguntat alguna cosa i quasi rebento de ràbia quan he vist el somriure que li ha dedicat ella mentre responia. És que no em té gens de respecte? Per què ha de somriure a altres nois?

* Li he deixat una nota a la guarra aquesta de l'estanc, espero que li hagi quedat clar que si juga amb foc s'acabarà cremant. Segur que se li han tret les ganes d'enviar-li missatges al meu xicot. Ell ja va tenir el seu càstig ahir, no el vaig parlar en tota la tarda i cap al vespre vaig deixar-li anar tot el que pensava cridant, plorant i fins i tot colpejant la taula. Se'n va anar molt emprenyat però sé que tornarà perquè avui li he enviat un missatge per dir-li que l'estimo molt, més del que ningú l'estimarà mai.

- He esperat el guaperes a la porta de la facultat. Quan l'he vist li he deixat ben clar que la meva nòvia ni es mira i, en veure la seva expressió de perplexitat fingida, he estat a punt de trencar-li la cara. No ho he fet perquè en aquell moment ha aparegut ella i m'ha demanat que em controlés. L'he escridassat allà mateix. Que tothom sàpiga la classe de noia que és! Ha marxat plorant amb unes amigues, però sé que quan vegi les flors que li he comprat entendrà que tot ho he fet perque l'estimo. L'estimo tant que a malgrat tot li donaré una altra oportunitat.
_____________________________

Has vist amor a alguna d'aquestes dues històries? Doncs ja saps el que has de fer. Valora't, lluita per la teva llibertat, que ningú te la prengui.

Comentaris

  • Excel.lent relat i...[Ofensiu]
    NADINE | 22-04-2020 | Valoració: 10

    Real com la vida mateixa. Aquest relat l'haurien de llegir moltes persones que creuen que sentir gelosia es estimar de debó. Ens has fet un mostrari amb diversitat de gènere i les violències... Els qui estàn atrapats al bucle, hi costa sortir.
    NADINE.

  • Violències[Ofensiu]
    Banbebo | 04-05-2006 | Valoració: 8

    De vegades un no se n'adona fins que en surt d'un bucle d'aquests... i és que la gelosia, les gelosies són violències... són intromissions en la privacitat de la persona. Tan de bo el teu relat se'l llegís molta gent... que entendria que alguna cosa falla... estimar no és voler posseir!!!

  • Violència de gènere(s)[Ofensiu]
    Cursiva | 12-11-2005

    Un creu que té dret a fer mal, perquè es creu que fa ben fet. Tot i que justament després s'adona que no havia d'haver fet, i, el següent cop, dubtarà menys. I a mica a mica anirà agafant confiança, i mentre ell guanya terreny, la seva parella va quedant arraconada.

  • Molt bo, Ilargi, [Ofensiu]
    Llibre | 31-03-2005

    m'ha agradat força. Has plantejat el tema amb una estructura dual i crec que te n'has sortit.

    Presentes dues visions del mateix problema: el Ell i el Ella.

    En tots dos casos, com molt bé indiques al final del relat a tall d'epíleg, no hi ha amor. Hi ha costum, hàbit, monotonia... i sobretot hi ha instint de possessió, desconfiança, inseguretat, dubtes...

    Crec que els dos personatgs que hi intervenen queden ben dibuixats i reflectits amb les acotacions que fas.

    Gràcies per indicar-me aquest relat teu quan vaig demanar sobre relats de "violència de gènere". La veritat és que la teva aportació m'ha servit. M'ha fet plantejar algunes qüestions... i se suposa que això sempre és bo, no?

    Gràcies de nou.

    Salut!

    LLIBRE

  • qüestió d'estadística[Ofensiu]
    girasol | 28-01-2005

    L'estadística ho assegura. Una de cada cin dones europees aproximadament (han rebut o rebran) maltractaments físics, psicològics, abusos, violacions...
    Val la pena lluitar pels nostres drets. A una gran part de les dones ens passarà algun dia...o no, si som prou hàbils per evitar-ho.
    Un bon relat. Mercès.

    Mmv

  • Saps que..[Ofensiu]
    pseudo | 23-01-2005 | Valoració: 10

    Et podrien fitxar per a fer les històries d'aquests anuncis??

    Ara no recordo quin era... però n'hi havia un d'aquests dels de"TALLA" que tan a mi com a uns amics ens semblava exagerat... Els teus exemples són mòlt millors.

    És curiòs perquè aquestes històries semblen surrealistes fins que coneixes algún cas...

    Una forta abraçada!!

  • Nina!![Ofensiu]
    Queca | 09-01-2005 | Valoració: 10

    Hola ninona!! Altre cop demostrant talent i força, molta força.
    Trobo que tens molta raò, per no dir tota. Les dones s'han de valorar, fer respectar i no deixar-se trepitjar per res ni ningú, però els homes també, perquè està clar que no només saben maltractar ells, que fer mal és molt fàcil.
    Espero tornar a ser per aquí com abans, sense descans, si es que encara m'hi voleu... ;p
    Segueix sempre sent tu mateixa flor, que vals molt!!
    Tinc moltes ganes de tornar a veure-us!!
    Cuida't molt, i ja saps on sóc.
    7 petons preciosa!!
    T'estimo molt!!!

  • A dues veus[Ofensiu]
    Rafael Soteras i Roca | 20-12-2004 | Valoració: 9

    Em sembla perfecte el teu relat i encara més aportant les dues parts. No sé, em volta pel cap que seria perfecte per a una lectura a dues veus en públic, naturalment

  • Molt be noia[Ofensiu]
    AINOA | 14-12-2004 | Valoració: 10

    Amor? on es?, egoisme i prou. Com diu l'anunçi, TALLA, ara hi son a temps. Un relat fet amb un to menys serios potser, pro amb un misatge molt clar.

  • sí, senyora![Ofensiu]
    salvatore vinyatti | 10-12-2004 | Valoració: 10

    Hi ha moltes vegades, vaja, els 99,99% que sabem que les úniques coses que tenim segures són el dubte i després la mort.
    Però quan ja saps el què vols, s'esvaeix aquest 99 %.
    O sigui que no dubtis!
    ah! molt be el relats.

  • Adient pels temps que corren. (Malauradament...)[Ofensiu]
    Trena | 08-12-2004 | Valoració: 9

    Molt bé Ilargi. Tan de bo que algú, en llegir aquest relat que has escrit, pugui obrir els ulls i començar a viure en llibertat i trobar l'amor de veritat.
    M'agrada que remarquis que no només és cosa d'homes!

  • Dos punts més per la fada![Ofensiu]
    pivotatomic | 06-12-2004 | Valoració: 8

    Salutacions, fada dels boscos

    Coincideixo amb el neret amb que una cosa que m'ha encantat és que aportis els dos punts de vista i no només el del noi gelós (ja tenim prou mala fama el tios...).

    Amb tot, el millor del conte és la capacitat de síntesi i el domini del llenguatge, que em semblen destacables. Un però, però: des del meu punt de vista, sobre l'apendix final.

    En tot cas, t'apunto una altra cistella!

  • Molt ben dit![Ofensiu]
    brideshead | 26-11-2004 | Valoració: 9

    Clàudia, has encertat de ple! Els maltractaments no solament són les pallisses. Saber on acaba la llibertat d'un i on comença la del altre és essencial. Felicitats de nou per aquest relat. Has sabut dir-ho amb enginy, amb paraules planeres i amb una reflexió final que fa pensar. Un petonet, Lluna plena, ja tenia ganes de llegir-te de nou!

  • sobre mals rotllos[Ofensiu]
    neret | 26-11-2004

    Molt bé, i molt al dia... la versió ilargi de l'anunci de la tele, amb els dos punts de vista que es complementen (ja és tota una marca de la casa!) Ah... i m'ha agradat això que hi surti una noia gelosa, semblava que només ho érem els nois!

    cuida't guapa (amb g)!

  • Buff....[Ofensiu]
    EsCucurucuc | 26-11-2004 | Valoració: 10

    He anat llegint els teus relats i m'he sentit fascinat per ells. Són genials, i ara, en aquest darrer, no podia més que fer-te un petit comentari per dir-t'ho.

    Segueix així, nosaltres seguirem aqí, pendents de tu (almenys jo...)

    Un petonàs al nas.

    Aitor.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Ilargi betea

Ilargi betea

28 Relats

389 Comentaris

188222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:

- És que si fos poeta podria dir tot el que vull.

- I què és el que vols dir?

- Bé, aquest és el problema. Com que no sóc poeta no puc dir-ho.




Fragment de "El cartero de Neruda" d'Antonio Skármeta.