Si em torno a enamorar (l'altra cara de la moneda)

Un relat de: Ilargi betea

Si em torno a enamorar
em despertaré cada matí amb un somriure als llavis
i te l'enviaré per la finestra de la meva cambra
perque el rebis des del teu llit.

Si em torno a enamorar
et dibuixaré el rostre a petons
-ara els ulls, ara el nas...-
fins arribar a fruïr els teus llavis.

Si em torno a enamorar
no m'importarà matinar, ni tansols em cansaré,
perquè sentir el teu alè al meu coll
serà el meu combustible.

Si em torno a enamorar
no envejaré les parelles del carrer
perquè et tindré amb mi
i la nostra relació serà la millor de totes.

Si em torno a enamorar
el meu cos reviurà
i entre jocs, carícies i petons
la nit prendrà el color del sexe.

Si em torno a enamorar
cada nit seré lluna plena
i tu, a cada trenc d'alba,
el sol que em voldrà empaitar.

Si em torno a enamorar
no caldran les paraules
i els silencis s'ompliran de mirades
que sense mots ho diran tot.

Si em torno a enamorar
oblidaré les ferides d'altres guerres
i confiaré en tu a cegues
com si del primer cop es tractés.

Tot...si em torno a enamorar.

Comentaris

  • Quins records que em porta..................[Ofensiu]
    Desmoines | 25-05-2005

    Nomes vuill dir que aquest relat el vaig fer servir com a lectura el dia del meu "segon casament"

    i sabeu perque? , doncs senzillament...perque em vaig tornar a enamorar i per aixo em vaig tornar a casar.,)))

    felicitas a l'autor(a)

  • Doncs si[Ofensiu]
    George Brown | 12-02-2005

    Bonic contrapunt a poema anterior (‘No em vull tornar a enamorar').
    M'agrada perquè no és tracta de ‘Em vull tornar a enamorar', no és un desig, sinó una declaració d'intensions, ‘Si em torno a enamorar', perfecte, m'agrada aquest petit matís diferenciador.
    Destacaria: ‘... no caldran les paraules i els silencis s'ompliran de mirades que sense mots ho diran tot.'... que bonica és la sensació de poder estar en silenci amb una persona, i no només estar còmode, sinó fins i tot desitjar que res trenqui aquell silenci... no fa falta dir res... aquella complicitat de mirades, de gestos... aaaai (sospir!)...

    endavant l'Amor!!

    Un petó,
    Jordi.

  • no es pot lluitar en contre[Ofensiu]
    cescarnau | 24-12-2004 | Valoració: 9

    No es pot lluitar en contra dels sentiments.
    L'amor arriba sense avisar quant menys t'ho esperes i es presenta a les vides per treure-les de la habitual abúlia, per crear espais de felicitat. Generós només demana que el cuidin.
    és com una planta que quan no es rega
    es'panseix i mora. I a més vol que siguin dos qui la reguin, el mateix val per a l'amistad.
    Vol donar i rebre i si això no es produeix marxarà i restaran juntes dues persones que seran planta pansida i que no saben estimar més que uns dies a la seva vida.
    La relació es desfarà.
    Es de boixos donar i donar i no rebre mai.
    Encara que diuen que n'hi ha més a fora que a dintre.

    CESC ARNAU


  • M'ha agradat[Ofensiu]
    Olympia | 10-12-2004

    l'expressió "la nit prendrà color de sexe". Aquest color dificil de definir però que tots coneixem. M'agrada l'atmosfera que és capaç de crear aquesta frase en el cap del lector/a.

  • I tant que passarà[Ofensiu]
    AnNna | 15-11-2004 | Valoració: 10

    La vida és molt llarga i segur que passarà... que després dels fracassos i dels traumes tornarà a venir la llum i la roda girarà des del seu començament.
    Amor... que complicat, déu meu... mai se sap...

    "el millor i el pitjor del món. blanc i negre en un mateix color. el cel i l'infern alhora." (el meu ultim cap de setmana).

    Doncs bé... que feia temps que no et comentava res... i aquí està! Que segueixis sempre escrivint que m'agrada molt com ho fas!! (i a tots els que et llegeixen també)

    Me'n vaig a estudiar una mica, jejeje!!!!

    Petons,
    aNNNa.

  • M'agrada[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 02-10-2004

    la imatge que no et farà pal matinar. Et dones tant que fins i tot trenques grans mites. Jo creia que això de dormir era sagrat i que en escala de valors quedava per sobre de l'amor. I veig que et dones sencera.

  • Si et tornes a enamorar, truca'm[Ofensiu]
    Armand | 14-09-2004 | Valoració: 8

    Si et tornes a enamorar ho has d'anunciar, o millor, el teu enamorat ho ha d'anunciar, perque crec q serà un home molt afortunat. El teu relant ja està entre els meus preferits, i, ja sé que no sóc cap geni literari, q la meva opinió no és molt important, però... si et tornes a enamorar... jo m'he enamorat del teu relat.

    Ja he publicat un nou poema, estic esperant q el publiquin. No tenia pensat continuar, però he vist q ha agradat. El meu mail és puesyoaj@hotmail.com. M'agradaria un día parlar amb tu.

    Fins aviat

  • Lluna Plena d'Amor[Ofensiu]
    BARBABLAVA | 13-09-2004 | Valoració: 10

    Imagina't com escriuries si et tornessis a enamorar... si només de pensar-ho ja escrius versos tan enjogassats i delerosos que traspuen vitalitat.
    Suposo que t'han sortit directament de la vareta i l'amor t'ha donat ales per voleiar en aquest realisme màgic que a mi personalment tant m'agrada...

    L'ultim vers, el d'oblidar les altres guerres com si l'amor naixés de nou, m'ha encisat. Doncs les ferides ens fan més forts, però de vegades també fan que ens vestim amb cuirasses implacables per on no passa ni un bri d'aire nou...

    Per cert, gràcies pels teus comentaris (m'hi estic fent addicte; suposo que les fades ajuden a oblidar la realitat... je,je).

    Gràcies per la màgia!

    Ah! i per acabar, el teu nom també és una cançó d'un grup que es diu Piperrak, no sé si els coneixes...


  • Que sí, dona, que sí[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 10-09-2004 | Valoració: 10

    De fet crec que és una mica absurd demanar-te "Torna't a enamorar", perquè espero que la pròpia vida t'hi condueixi. No dic res respecte del "Si..." pq veig q ja t'han estirat les orelles... ;-)
    Vinga, fada de relatsencatalà, que vagi b!!!
    PD: N'ha donat molt, de joc, la teva primitiva carta! Potser per ser tan dràstica o contundent?

  • Si...[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 03-09-2004 | Valoració: 10


    És un poema preciós, al nivell de l'altra cara de la moneda, però permet-me que et tibi una mica de les orelles, perquè jo et demanava una afirmació i tu fas servir un espantadís condicional...

    "Si em torno a enamorar..."

    Torna't a enamorar, dona! Els condicionals davant l'amor son part principal de la seva disfunció. La por predisposa al fracàs. A l'amor s'ha d'entrar sense por, perquè, al cap i a la fi, ja se sap que és tan mortal com nosaltres mateixos. Potser ell te tanta por de nosaltres, com nosaltres d'ell...

    Una abraçada, i per cert: de mí no n'has d'aprendre, tens la saviesa de les fades. Gràcies pel teu comentari a Sap la teva pell? Et trobava a faltar!

    Sergi.

  • Si et tornes a enamorar...[Ofensiu]
    Queca | 02-09-2004 | Valoració: 10

    ... espero que l'afortunat sàpiga estar a l'alçada de les circumstàncies. ;p

    Ets genial fada, una princesa, una bruixa bona, sense berrugues ni cabells escabellats... una fada madrina per a més d'un/a.

    M'ha agradat molt (moltíssim!!) aquest poema, que respira per si sol.

    Ja somric, i espero que tu també.
    Tandebó que tot et surti com tu vols fadona, i sigues molt feliç!!
    Carpe diem!! Que tot passa tant depressa...

    Un petonàs enoooooorme maca!
    Muacks!!

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de Ilargi betea

Ilargi betea

28 Relats

389 Comentaris

188222 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:

- És que si fos poeta podria dir tot el que vull.

- I què és el que vols dir?

- Bé, aquest és el problema. Com que no sóc poeta no puc dir-ho.




Fragment de "El cartero de Neruda" d'Antonio Skármeta.