VULL

Un relat de: Rosa Gubau
VULL

Vull trencar les cadenes, desplegar les ales,
solcar el cel blau,
embolcallar-me en els núvols,
sentir l’escalfor dels astres.

Vull escoltar el batec del meu cor, el silenci...
Emplenar-me de la llum de les estrelles,
de les aurores boreals, de la dansa del vent,
de la pluja que nodreix la terra.

Vull descobrir els planetes, les galàxies, la nostra via làctia...
Sostenir el seu poder, fluir de l’aixopluc
que l’univers ens ofereix i ens regala.

Vull respirar la llibertat aclamada.
Vull amarar la meva ànima.


Rosa Gubau


Comentaris

  • Gràcies [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-09-2022

    Gràcies, Rosa.
    Molt Cordialment.
    Joan

  • AGRAIT...[Ofensiu]
    jomagi | 03-09-2022

    ... pel seu comentari. Davant del drama del munt de persones que posen fi a la seva vida, m'ha afectat molt el recent suïcidi de l'indigent que va motivar-me el relat 'QUI ETS? del 7/5/22. Fa pocs dies va fer-ho en ple carrer. Era de Dinamarca, rosenc, carrera universitària i segons em digué era feliç... Vaja que fou un dur cop...
    Heus segueixo. Una abraçada.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-09-2022 | Valoració: 10

    La llibertat de sentir.... Viure aquesta llibertat... Sisisi.
    Enhorabona.
    Gràcies pel teu comentari al Relat sobre Compassió.
    Cordialment.

  • Imaginació i poesia[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 01-09-2022

    Jo també vull tot això que vols tu... seria bonic gaudir per un moment de naturalesa etèria i endinsar-se en l'univers per copsar tot el que descrius. Sempre ens queda la imaginació i la poesia per donar-li forma.
    Gràcies pel teu comentari al meu Esperant la nit!
    Una abraçada!

  • Decididament, no sóc poeta[Ofensiu]
    Joan Colom | 29-08-2022

    Per què serà que tots somiem que volem, com si no en tinguéssim prou a nedar com un dofí o córrer com un llebrer? Jo en tindria massa a obrir-me als espais siderals, em sentiria sol i indefens; millor remuntar-se a certa altura i deixar-se anar planant sobre un territori que sembla inabastable però que sabem limitat.

  • Pots ..[Ofensiu]
    kefas | 29-08-2022


    ... trencar, desplegar, solcar, embolcallar-te, sentir, escoltar, emplenar-te, descobrir, sostenir, respirar, amarar

    Però, saps on viu el foc per trencar les cadenes?

  • un cant [Ofensiu]
    Atlantis | 28-08-2022

    Una oda a la llibertat i a l’Absolut des del teu cor fins a l’univers. Sembla que es pugui posar música i cantar.

    La repetició de la paraula “Vull” li dona molt ritme.

    M’agrada perquè vas trobant la musicalitat del poema, sense que rimin necessàriament les paraules, sinó amb altres recursos, com el que has utilitat ara.

    Un bon poema. Felicitats. .

  • Anhels[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 28-08-2022 | Valoració: 10

    Desitjos directes ens descrius al teu poema. M'ha encantat el ritme i el que dius. Dona sensació de llibertat i anhel. Fluim amb els teus pensaments i descobrim el que l'univers ens regala.

    Una abraçada i continua composant,

  • Des de dalt[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-08-2022 | Valoració: 10

    Sempre ens ha cridat l'atenciócontemplar la vida des de dalt. És a dir, volar. I el teu preciós poema, ple de lirisme i desitjos, ho descriu magníficament. Una forta abraçada, Rosa.

    Aleix

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-08-2022

    Gràcies, Rosa, per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "La motocicleta vespa".
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Segurament....[Ofensiu]
    llpages | 26-08-2022 | Valoració: 10

    res del que vols al poema pugui fer-se realitat, però el que no podem amb el nostre cos (esquinçar cadenes, volar, etc ..), ho podem assolir amb la nostra ment, lliure de pensar qualsevol situació. Si hi ha quelcom que no ens poden prendre són els pensaments, per estrambòtics que semblin, i aquests també són font de vida. Enhorabona, Rosa!

  • Volar[Ofensiu]
    Marina i punt | 26-08-2022

    si ho vols pots volar i, amb el teu bonic poema, ens fas volar amb tu i somiar la mateixa pau i la mateixa llibertat. Si ho volem, podem!

    Salutacions

    Marina

  • Prou bé | 26-08-2022 | Valoració: 10

    Només trencant les cadenes pots aconseguir tot el que vols. El primer i més difícil pas ja l'hauràs donat.

    Un poema bell que reflecteix una somnis que donen sentit a la vida, encara que només siguin somnis...

    Amb total cordialitat

  • Potent.[Ofensiu]

    Aquest bonic poema m'has fet reoir a cau d'orella aquella entranyable cançó d'en Joan Manel Serrat "Perquè vull". I és que totes aquestes afirmacions que desprèn el teu poema de ben segur que no restaran arraconades a cap marge, ans sinó s'acompliran tard o d'hora per la poten vibració que duen.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-08-2022 | Valoració: 10

    Relat interessant, Rosa.
    El Vull té una força poderosa.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre Gestió del TEMPS.
    Cordialment,

  • Vols la llibertat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-08-2022 | Valoració: 10

    Amb una rítmica que porta a llegir-lo i desitges estar en llibertat. Vols delatar els teus principis per a banyar el teu esperit. Preciós. Un plaer de lectura.
    Cordialment.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

73 Relats

1099 Comentaris

41277 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.