TEMPS ERA TEMPS...

Un relat de: Rosa Gubau

TEMPS ERA TEMPS...



Temps era temps, els rius fluïen festers i cabalosos,
la mar onejava airosa coronada de perles blanques,
els ocells entonaven cants d’alegria i llibertat.
Bell paradís envoltat de roques i muntanyes,
custodiat per un cel majestuós,
guiat per l’esplendor dels estels,
regat pels núvols, il•luminat pel rei dels astres.
Quina joia que avui encara pots gaudir,
quin present més valuós pots esperar.
Ja fa temps, pertany al passat,
el temps que vindrà encara és desig.
Somriu avui, estima avui, gaudeix avui.
Recorda i aprèn del viscut, omple de vida el present,
i pinta de colors el futur.




Rosa Gubau.

Comentaris

  • Molt lluminós[Ofensiu]
    llacuna | 05-01-2024

    Un poema amb molta llum, gràcies.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-01-2024

    Hola, bona vesprada, Rosa: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me i comentar-me
    el meu relat "La butxaca del sastre", on dius que és entranyable.
    Que passes una bona nit i fins a l'altra.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bonic i incert alhora[Ofensiu]
    aleshores | 01-01-2024

    Potser et mires les coses amb benevolença, però és millor així.

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-12-2023 | Valoració: 10

    Sensible aquest Relat. Tendresa a flor de pell.
    Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions i bon Any, Rosa.

  • Preciós.[Ofensiu]
    Ciutatgelada | 28-12-2023 | Valoració: 10

    Un poema preciós Rosa, m'agradat moltíssim, m'ha trasnportat a temps passats i dona força per al futur. Genial!

  • Sempre![Ofensiu]
    llpages | 26-12-2023 | Valoració: 10

    Aquesta visió de la vida, positiva i engrescadora, l'hauríem de mantenir sempre. Un poema que és tot un missatge d'optimisme, que et fa reflexionar i t'assenyala el camí d'una existència plena. Gràcies per recordar-nos-ho!
    Aprofito l'avinentesa per desitjar-te unes molt bones Festes i que l'any vinent ens seguim llegint amb aquest esperit ple d'entusiasme.

  • Agraïment i bones festes[Ofensiu]
    Nua Dedins | 22-12-2023 | Valoració: 10

    'Somriu avui, estima avui, gaudeix avui!', preciós i per portar-ho tatuat a la pell Rosa Gubau!!! Ets molt bona expressant sentiments i t'agraeixo també enormament la lectura curosa que fas de tots els relats que publico i els teus comentaris que m'arriben al cor! Quin regal més bonic que fas. Una abraçada immensa i molt bones festes!!!

  • Gràcies![Ofensiu]
    Cesca | 21-12-2023 | Valoració: 10


    Benvolguda Rosa,
    Els teus poemes són com píndoles vitals que transmeten pau i optimisme, quelcom molt necessari per poder pintar el nostre futur de colors. Un plaer llegir-te.
    Bones festes. Una abraçada.

    Cesca

  • Viure al moment.[Ofensiu]

    Un poema on conflueixen passat, present i futur. Un cant a la bellesa de la natura en el seu estat més pur, covidant-nos a fruir del moment present i ésser optimistes del futur. I tostemps amb aquest segell propi teu, amarat de tendresa, bellesa i saviesa que no deixa pas indiferent a ningú. Estimada Rosa, malgrat que porto mesos amb l'ai al cor degut a la moguda que comporta tirar un habitatge a terra i refer-lo de nou, espero en cosa d'un mes tenir-ho tot fet.... Et tinc present en els meus pensaments literaris i per això que aprofito per a desitjar-te un molt Bon Nadal i entrada a l'Any Nou. Nil.

  • Viure[Ofensiu]
    MJosep | 18-12-2023

    U-n cant a l'esplendor del paisatge natural, I també un crit a viure el present.
    M'agrada molt el teu poema. Es molt al.legre i positiu.

  • Temps era temps[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-12-2023

    Moltíssimes gràcies a tots pels vostres comentaris. Que el present us animi a crear un excel.lent futur.
    Bon Nadal!!

  • un relat preciós[Ofensiu]
    Noia Targarina | 18-12-2023 | Valoració: 10

    Bona vesprada Rosa,

    Un relat molt maco i preciós.

    M' encantat!

    Espero el teu pròxim relat per poder-lo llegir.

    Una abraçada.

    Noia Targarina

  • Colors[Ofensiu]
    Prou bé | 18-12-2023

    Els colors de la vida: els records del passat, els desitjos pel futur i l'avui, especialment els colors de l'avui són els que impregnen i donen vida al teus versos.
    Amb total cordialitat

  • Colors[Ofensiu]
    Prou bé | 18-12-2023

    Els colors de la vida: els records del passat, els desitjos pel futur i l'avui, especialment els colors de l'avui són els que impregnen i donen vida al teus versos.
    Amb total cordialitat

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2023

    Hola, Rosa: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Jardí d'amor". Em dius que té placidesa i alegria.
    Ens anem llegint.
    Que passes bones festes de Nadal.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Horaci[Ofensiu]
    SrGarcia | 16-12-2023

    Tot això em recorda el clàssic tema d'Horaci: "Carpe diem". Un tema immortal que saps refer molt bé.

  • Els bons desitjos[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-12-2023 | Valoració: 10

    A mi sí que m’agrada que em desitgin bones festes. Els bons desitjos, això sí, de les persones conegudes, sempre em senten molt bé. Aquest relat és un seguit de desitjos bons i els agafo amb la mà oberta. Que passis tu també, Rosa, molt bones festes! una abraçada.
    Aleix

  • Avui ....[Ofensiu]
    Magda Garcia | 16-12-2023 | Valoració: 10

    ...avui i avui, si! Quin poema més encertat i positiu Rosa. Gràcies per aportar sempre aquesta llum i aquesta alegria i per llegir i valorar els meus relats. Que passis unes felices festes i que tots els teus desitjos se't compleixin. Una abraçada, Magda.

  • Avui ....[Ofensiu]
    Magda Garcia | 16-12-2023 | Valoració: 10

    ...avui i avui, si! Quin poema més encertat i positiu Rosa. Gràcies per aportar sempre aquesta llum i aquesta alegria i per llegir i valorar els meus relats. Que passis unes felices festes i que tots els teus desitjos se't compleixin. Una abraçada, Magda.

  • Un poema excel.lent. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-12-2023 | Valoració: 10

    M'ho he llegit a poc a poc, dues vegades i m'ha agradat molt.
    Entre el temps, el paradís, el cel i la vida que ens infons, cal estar amb alegria.
    Té una rítmica preciosa i se li podria posar una música apropiada.

    Un goig llegir-lo.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Lliçó de vida[Ofensiu]
    badabadoc | 15-12-2023 | Valoració: 10

    Un poema radiant, amb un missatge clar i optimista que s'agraeix.
    Prenc nota de les últimes línies, que ofereixen tota una valiosa lliçó de vida.
    Felicitats per aquesta obra inspiradora.

  • Preciós![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-12-2023 | Valoració: 10

    La premissa més important que s'hauria de tenir present a la vida i que sempre ens n'oblidem. Una magnífica descripció del "Carpe Diem".
    Neus

  • Estima avui[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-12-2023

    Correcció.. . avui





  • Estima avu[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-12-2023 | Valoració: 10

    Bon día. Relat excel·lent. Referència positiu al passat enriquint el present.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre les Oportunitats.
    Bones Festes i salutacions molt cordials.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1106 Comentaris

41395 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.