A POC A POC I BONA LLETRA

Un relat de: Rosa Gubau


A POC A POC I BONA LLETRA

Sempre vestides de negre,
avançant a pas de processó,
petites i fortes com un roure,
treballadores implacables,
excel•lents dissenyadores de resguards,
devotes i protectores,
respectuoses amb la terra,
i enutjoses pels humans.

“Pista va, pista ve,
l’endevinalla encertaré”.


Rosa Gubau.








Comentaris

  • Si van en renglera i són enutjoses[Ofensiu]
    aleshores | 02-03-2024

    Deuen ser les formigues!

  • Sensible[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-02-2024 | Valoració: 10

    Hi ha el títol és un excel·lent Consell. Molt bon Relat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials, Rosa.

  • De collita pròpia[Ofensiu]
    Cesca | 19-02-2024

    De collita pròpia i molt ben trobada!
    Me l'apunto pel meu net!

    Un plaer. Ens llegim!

  • Bonica endevinalla[Ofensiu]
    Endevina'm | 18-02-2024

    Tenia dues opcions, podien ser les lletres, enutjoses per a alguns humans, però no era aquesta la intenció, sols podien ser les formigues, encara que m'ha fet dubtar, en el nostre pati en tenim de vermelles!

    Bon poema endevinalla!

  • Mai és tard ...[Ofensiu]
    llpages | 18-02-2024 | Valoració: 10

    per agrair una endevinalla ben estructurada, que farà les delícies dels més menuts i que els grans els donin pistes per encertar,-la. La bellesa de les coses senzilles. Enhorabona, Rosa!

  • Més respostes[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-02-2024

    Jo hauria dit que són les formigues, però m'ha fet gràcia preguntar-li a chat gpt i m'ha contestat el següent:

    Sembla que estem parlant de les abelles. Són petits insectes que treballen junts en colònies, vesteixen de negre (ja que tenen un cos pelut fosc), avancen en un grup ordenat com una processó quan estan pol·linitzant, són fortes com roures per la seva dedicació i el seu treball en equip, són excel·lents dissenyadores de resguards (els panals de mel), són protectores de la natura i es posen enutjades quan els humans interfereixen amb el seu entorn.

    De totes maneres, li preguntaré al meu net.
    Sempre hi ha més d'una resposta, i no sempre són òbvies.

  • Jo em decanto...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 17-02-2024 | Valoració: 10

    ...per les formigues, treballadores incansables! M'ha agradat aquesta endevinalla Rosa i aprofito per agrair-te el comentari del Blauet. Ens seguim llegint! Cordialment, Magda

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-02-2024

    Bona vesprada, Rosa: Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "Vint-i-quatre hores". Sí, és així, són notícies sense parar.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • A misses dites[Ofensiu]
    Joan Colom | 15-02-2024

    Arribo tard, però si hagués estat més puntual no sé pas si l'hauria encertada: sóc molt dolent endevinant endevinalles.

  • Lentitud [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-02-2024 | Valoració: 10

    Evitar les precipitacions. Una bona gestió del temps. Interesant Relat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials.

  • Resposta[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-02-2024

    Molt bons endevinaires. Són les formigues. Gràcies per les vostres opinions i respostes.

  • Himenòpters[Ofensiu]

    Sóc un zero a l'esquerra en endevinalles i acudits...Però aquesta l'he captat a la primera! Aquests himenòpters en la meva joventut com a treballador de la terra que vaig ésser, van acaparar la meva atenció ( i d'aquesta em puc treure un poema si aconsegueixo centrar-me). El títol m'ha fet recordar a una dona pagesa, culta per l'experiència de la vida, que sovint emprava aquesta expressió: A poc a poc i bona lletra. Si la teva ingeniosa endevinalla m'ha servit per a recordar-la...., crec que, allà on sigui la seva ànima, t'estarà profundament agraïda.

  • Prou bé | 10-02-2024

    M'ha passat com a perla i he pensat en les formigues. En un altre comentari he vist que podrien ser les lletres... No sé em quedo amb les formigues del teu poema, enginyós, tendre i ben confegit. Escrius molt bé.
    Amb total cordialitat

  • Són les formigues. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-02-2024 | Valoració: 10


    Són les formigues, perquè són molt treballadores i tenen molta força i sempre van en processió. Una formiga pot portar un pes de vint vegades del que pesa ella mateixa.
    M'ha fet un bon somriure!
    (Si he fallat espero una resposta)

    Enhorabona, Rosa.

    Cordialment.

    Perla de vellut

  • Rosa Gubau | 09-02-2024

    Aquesta és una endevinalla de collita pròpia, mai n'havia fet cap. Espero que l'encerteu fàcilment, almenys aquesta ha estat la meva intenció. D'aquí a uns dies ja comunicaré el resultat. De moment ho deixo a les vostres mans.

  • Lletres o formigues.[Ofensiu]
    SrGarcia | 09-02-2024

    Les endevinalles no m'han sortit mai. Pot ser que et refereixis a les lletres?, ho dic més que res pel títol. També podrien ser les formigues, ho dic per això d'enutjoses.
    Està bé això de plantejar enigmes, però si no es pot fer una recerca a Google, molts no ens en sortirem.

  • Endevinalla [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-02-2024 | Valoració: 10

    Bona dita. Relat curtet i intens. Llegit vàries vegades. Reflexiu.
    Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials..
    .

  • Una delícia[Ofensiu]
    badabadoc | 09-02-2024 | Valoració: 10

    Bonica endevinalla construïda íntegrament a base de ingenioses metàfores... és que cada vers n'és una!!
    I té un aire... no sé... com tendre, entranyable... m'agrada, és preciosa.

  • Que bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 09-02-2024 | Valoració: 10

    Crec que se qui son i la teva manera de descriure una maravella . Ens llegim .

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1106 Comentaris

41409 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.