TEIXINT FILS

Un relat de: Rosa Gubau

TEIXINT FILS


Amb el fil groc, teixiré el coll,
per abrigar les meves paraules,
amb el vermell, l'escot
per omplir-me de caliu el pit,
amb el fil verd, teixiré la cintura
que endolcirà el meu cos,
i amb el blau, la faldilla de vol
perquè balli al ritme de la brisa.
Botons de blancs nacrats
que centellegin el vestit,
i peus nus que respirin llibertat.




Rosa Gubau.


Comentaris

  • Peus no persones[Ofensiu]
    Ginebreda | 14-12-2023

    Coses d'escriure amb el mòbil i sense ulleres. Perdó.

  • Colors[Ofensiu]
    Ginebreda | 14-12-2023

    Molt boniques les imatges dels colors i la lllibertat que expresen uns personas nus Poema fresc i que respira alegria. M' ha encantat.

  • Excel·lent poema romàntic[Ofensiu]
    histories_medievals | 26-11-2023 | Valoració: 9

    És molt bonic i, a la seva manera, relaxant el teu poema, Rosa.

    M'agrada i em fa pensar en la dolçor de les peces de vestir que a vegades et poses, i et treus...

    A més, és molt romàntic i fàcil de llegir, molt "digestiu" (dit amb respecte).

    Amb sinceritat i molt de respecte: no he entès molt el fil del teu poema (en cap moment he dit que el necessiti... jo no soc Shakespeare), però a vegades la bellesa no rau en el sentit, a vegades no. A vegades la lletra fa poesia sense fer filosofia. I ho dic amb tot el respecte, perquè, i ho diria deu cops si calgués, m'ha agradat sincerament el teu poema. No estic assenyalant defectes sinó particularitats. Cap estil mai val per mil, ni tant sols el meu propi, que va.

    T'animo a seguir endavant.

    Gràcies per comentar-me el meu escrit del rei, la Misaki d'enormes pits i el guerrer Obashim.

    A reveure, bufona!!!

  • Reflexions [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-11-2023 | Valoració: 10

    Els fils i els seus colors, ens ajuden a reflexionar. Molt bon Relat suggeridor.
    Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat
    Salutacions molt cordials.

  • SENSE PARAULES. BOCABADAT[Ofensiu]
    Galceran Tramuntana | 13-11-2023 | Valoració: 10

    M'has deixat sincerament bocabadat. Crec que fins i tot té mètrica, però si no en té, el ritme, la melodia del poema, les imatges... Tot és immillorable.

  • Fet a mà, amb amor![Ofensiu]

    Ma mare era una gran cosidora sense haver estudiat tall i patronatge. I ara em pregunto llegint aquest joliu i colpidor poema si ella quan enfilava l'agulla, com també les altres dones de la seva generació, vivien totes aquestes sensacions que descrius amb un lirisme que et cor-pren per llur dosi d'aire de llibertat i sobretot d'una innegable reinvicació d'aquest "Savoir faire" alquímic que dueu totes les fèmines de manera innata en el vostre silent matriarcal. Enhorabona Nil.

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-11-2023 | Valoració: 10

    Si vaig veure molta pobresa a Egipte, si els nens em feien molta pena i les persones grans també . Ens llegim.

  • Poema tèxtil...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 04-11-2023 | Valoració: 10

    ..acolorit i ple de sensibilitat. M'ha encantat Rosa sobretot el toc final tan lliure! Enhorabona! Una abraçada! Magda

  • Moltíssimes...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-11-2023

    gràcies per tots aquests comentaris tan generosos que m'heu fet. Per a mi és un regal que significa molt, i em dona ànims per seguir escrivint i intentar millorar.

  • Agraïda[Ofensiu]
    Nua Dedins | 03-11-2023 | Valoració: 10

    Bona tarda Rosa Gubau,

    agraïda sempre dels teus comentaris encoratjadors, en aquesta ocasió desitjo també que et repiqui ben fort la teva ànima! Preciós poema el de 'Teixint fils', la màgia de les connexions! Que passis un bon cap de setmana!

  • Rosa! [Ofensiu]
    joandemataro | 01-11-2023

    Un plaer compartir poesia amb tu. Gràcies pels teus amables comentaris. Et felicito també pels teus escrits.

    Una abraçada i fins aviat
    Joan

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 31-10-2023 | Valoració: 10

    Amb poques paraules dius molt. Gràcies per comentar i llegir, ens trobarem per aqui

  • Bona feina[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-10-2023 | Valoració: 10

    Anar teixint fils, triant i adaptant colors.
    Relat entretingut i suggeridor. Interesant.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre les Expectatives.
    Molt cordialment.

  • musicat ?[Ofensiu]
    Atlantis | 31-10-2023

    ves a dalt de tot del poema musicat i posa el link. M'agradaria escoltar-lo, perquè el poema té molt ritme, tot parlant d'escriure, de com venen les paraules i ens abriguen.

  • Comentari[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 31-10-2023

    Aquest poema ha estat musicat, però soc incapaç de passar l'enllaç.

  • Llibertat de fils...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Que van teixint cada vers que desperta moltes sensacions tan aromàtiques per a qui els llegeix. És un plaer de lectura, que ressalten als ulls.
    Preciós, Rosa.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Marró glacé[Ofensiu]
    badabadoc | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Fent-me ressò dels comentaris precedents, aquí tenim una Rosa que floreix, cada vegada més intensa, brillant, radiant i sensible, que ens regala una composició preciosa, una delicatessen, un "marró glacé" de la poesia, perfecte per ser musicada i cantada amb veu dolça al compàs d'una guitarra.
    Felicitas, Rosa, endavant, no paris.

  • Puntades de poesia[Ofensiu]
    Marina i punt | 30-10-2023

    És bonic veure com paraules tan ben teixides esdevenen brillant poesia.

    Felicitacions, Rosa!

  • Fils de colors[Ofensiu]
    Prou bé | 30-10-2023

    Com els colors que ens regales amb el teu poema! Enhorabona!
    Amb total cordialitat

  • Excel·lent [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Preciós aquest Relat, Rosa. Curtet però intens. M'agrada't molt. Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre el Present. Viure el present.
    Molt cordialment.
    ............................

  • Teixint paraules[Ofensiu]
    llpages | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Com els fils, saps teixir poemes deliciosos amb les paraules més escaients. M'agrada veure com de les coses més senzilles, uns fils de colors en aquest cas, se'n poden ordir poesies d'allò més reeixides, que arriben a tothom. Enhorabona, Rosa!

  • Preciós[Ofensiu]
    Cesca | 29-10-2023 | Valoració: 10

    Quina trama més ben teixida!

    Un poema preciós. Un plaer.

Valoració mitja: 9.92

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1106 Comentaris

41387 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.