RUIRE ÉS VIURE

Un relat de: Rosa Gubau

RIURE ÉS VIURE


Jugar, saltar, ballar, cantar, dibuixar amb tons llampants, mirar-se al mirall, fer ganyotes, observar i sorprendre’s, viure intensament el moment, i riure amb l’entusiasme, l’espontaneïtat i la innocència d’un infant...
Simplifica els successos, no malbaratis la teva energia i el teu valuós temps en va, treu serietat a la vida i als fets intranscendents. Cultiva el bon humor, atreveix-te a ser un pèl entremaliat, visualitza i crea situacions insòlites i divertides, i desfés-te de la disfressa de prejudicis enquistats.
Somriure és de savis, i totalment compatible amb ser responsable i cautelós. Expressa el teu jo més autèntic, permet-te un bany de jovialitat, celebrant cada petit detall, amb la ingenuïtat i la senzillesa del nen que havies sigut.
Fes volar la imaginació, allunya’t del sentiment d’un ridícul mal interpretat, i no oblidis aprendre a riure’t de tu mateix.
Tan sols per uns instants, sent-te lliure, desconnecta de les pors, de la vergonya, de les queixes, del perfeccionisme, del “què diran”, de les crítiques inútils, i de tot al que et condueixi a un entorn advers.
Riure és saludable, engrescador, contagiós... Regala somriures i rialles al món, i sense cap mena de dubte, ell t’ho recompensarà amb salut i benestar, i aconseguiràs afrontar les adversitats amb molta més confiança i fortalesa.




Rosa Gubau.




Comentaris

  • m'agrada[Ofensiu]
    papisort | 12-03-2024 | Valoració: 7

    Un relat que infon optimisme, confiança, optimisme i per fer volar la imaginació.

  • Fonamental [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-11-2023 | Valoració: 10

    La frase "riure es viure" ja ho diu tot i tot.
    El riure sincerament es bàsic per unes bones i constructives relacions.
    Felicitats amb un somriure, Rosa.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat, sobre el Mirall.
    Salutacions molt cordials.

  • Valor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2023 | Valoració: 10

    Opino que el riure i somriure són valors fonamentals. Molt bon Relat, Rosa.
    Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre la Persona. La humilitat també enriqueix molt la Persona.
    Salutacions cordials.

  • Excel·lents reflexions.[Ofensiu]
    histories_medievals | 17-10-2023 | Valoració: 10

    Està ben aconseguit aquest relat.

    Les seves reflexions animen a viure amb alegria... ja ho diuen: cor alegre, ànima serena.

    És un bon i senzill relat. Sí, a vegades cal deixar anar una ganyota per a alliberar tensió. Entre altres consells que dius.

    Bé, ens veurem per relats. Gràcies per comentar-me les aventures d'Obashim i les Misaki.

    Salutacions!!!

  • Magnífic[Ofensiu]
    Magda Garcia | 17-10-2023 | Valoració: 10

    M'ha encantat Rosa. És així com hauria de ser la vida! Gràcies pel teu entusiasme i per ser tan positiva. Comparteixo plenament el missatge del teu escrit i t'agraeixo haver llegit i comentat el meu relat sobre el calçot. Una abraçada i endavant Rosa.

  • Preciós[Ofensiu]
    badabadoc | 16-10-2023 | Valoració: 10

    M'ha encantat.

  • La teràpia del riure?[Ofensiu]
    Tamarro | 15-10-2023

    Riure és sa, això està clar, però també cal saber on estàs, i riure quan toca, i per deslliurar una situació tensa innecesària. Riure ne un vetlatori no seria agradable, no està ben vist.

    Però sempre, i en tot lloc, amb un somriure pots aconseguir que l'amient sigui més distès, més agradable, i la conversa menys angoixant, fins i tot en un vetlatori.

    Gràcies per les teves visites als meus petits apunts mitològics. Seguiré ampliant l'imaginari, ara estic polint un sobre dips.

  • Riure[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-10-2023

    riure i riure!, és un bon antídot

  • Gràcies pels comentaris[Ofensiu]
    Nua Dedins | 13-10-2023

    Rosa Gubau, gràcies novament pels teus comentaris sempre tant encoratjadors en els relats. En aquest darrer, 'Que no et falli mai la sort', certament, important treballar la paciència. Cada dia una mica millor i sempre endavant! Gràcies!!! Molt bon cap de setmana.

  • De la mà. [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-10-2023 | Valoració: 10

    Sempre de la mà. Bona i vital parella. Relat sensacional. Llegit vàries vegades.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions cordials.

  • Somriure.[Ofensiu]

    Excusa'm si trigo una mica a comentar-te i és ja fa mesos que no público i ara estic en procés de mudança i retornar on vivia abans, però abans he de fer una remodelació integral de tol l'habitatge: arquitecte, permisos, obres , bancs etc....vaig tan capficat que no estic gaire motivat a esvriure nous poemes i compartir-los amb vosaltres. Però voltes faig l'esforç i entro en les vostres creacions literàries...Riure és viure és un relat que m'ha colpit força ja que en ell m'he pogut emmirallar i contrastar sensacions i capteniments de que d'una manera o altres em surten de forma expontanea. A mi Riure em costa força, se pot dir que mai ric...., en canvi somriure ho faig a tothora quan estic en amb algú. Modèstia a part tinc un somriure, com diu el meu cap, envejable! Com deia la nostra còmica Mary Santpere: jo mai ric I en canvi si que somric. El somriure crec que bé de l'anima, el riure és veig més terrenal. Nogensmenys com dius tu Riure és viure.

  • Somriure, riure, viure[Ofensiu]
    Montseblanc | 12-10-2023

    Fem servir dotze músculs per somriure, i també el cor i l'ànima si és un somriure en condicions. Moltes gràcies per la recepta i el consell, de vegades és difícil de seguir, però està clar que és el camí.

  • Gràcies pels somriures[Ofensiu]
    Nua Dedins | 11-10-2023 | Valoració: 10

    Així és Rosa Gubau. Riure, somriure, gaudir de la vida! Com també ja has vist que compartia en el darrer relat i que t'agraeixo els teus comentaris. La salut és clau i l'hem de valorar com un tresor perquè tot és tant efímer... A viure amb intensitat tot el que ens depara el camí i sobretot, a seguir escrivint, llegint-nos, compartint moments! GRÀCIES!

  • Molt bon text[Ofensiu]
    Neòfit | 11-10-2023 | Valoració: 10

    Rosa, és un text carregat de positivisme i de bona filosofia -la correcte- per anar peer la vida. I, amb l'alegria que tot ell desprèn, invita a posar bona cara a cada moment de cada dia.
    Enhorabona i gràcies per engrescar-nos!

  • Molt bon text[Ofensiu]
    Neòfit | 11-10-2023 | Valoració: 10

    Rosa, és un text carregat de positivisme i de bona filosofia -la correcte- per anar peer la vida. I, amb l'alegria que tot ell desprèn, invita a posar bona cara a cada moment de cada dia.
    Enhorabona i gràcies per engrescar-nos!

  • Molt bon text[Ofensiu]
    Neòfit | 11-10-2023 | Valoració: 10

    Rosa, és un text carregat de positivisme i de bona filosofia -la correcte- per anar peer la vida. I, amb l'alegria que tot ell desprèn, invita a posar bona cara a cada moment de cada dia.
    Enhorabona i gràcies per engrescar-nos!

  • Llegit i...[Ofensiu]
    llpages | 11-10-2023 | Valoració: 10

    subscrit en la seva totalitat! Una vegada vaig llegir una dita d'un empresari indi que deia: "quan vulguis solucionar un problema, primer explica un acudit". Sembla una bajanada, però un estat d'ànim relaxat ajuda a veure les coses sota un angle nou i, qui sap, potser aleshores hi trobes la solució. Crec que sempre és millor veure l'ampolla mig plena que mig buida, fa l'existència molt més suportable. Aquest relat podria llegir-se cada matí, segur que predisposa a una jornada rodona. Agraït, Rosa!

  • Bona recepta[Ofensiu]
    kefas | 10-10-2023

    Segur que quan tu estaves aplegant els ingredients per fabricar somriures, m'han arribat telepàticament i els he fet servir per confegir el meu sonet. Moltes gràcies.

  • Portes raó amb el títol: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-10-2023 | Valoració: 10


    Un relat que fa per a pensar a poc a poc, però és que portes raó amb els primers verbs que inicies el relat.
    El que més m'ha agradat és: Regala somriures i rialles al món. És molt necessari per a la vida. És així.
    M'ha agradat molt, Rosa.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Títol força [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-10-2023 | Valoració: 10

    Relat extraordinari. El titol ja té força engrescadora.
    Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre la Segona Oportunitat. Cal valorar i connectar amb les oportunitats. Riquesa motivadora.
    Cordialment,

  • Riure i plorar[Ofensiu]
    Prou bé | 10-10-2023

    Com bé dius són sentiments que omplen molts espais de les nostres vides. Hi ha un moment per cada cosa...
    El teu relat un cant a l'optimisme i al fet de riure per viure millor!
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 9.79

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1106 Comentaris

41402 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.