UNA MOTXILLA...DIFERENT

Un relat de: Nonna_Carme



He pujat de bon matí
al tren d’un nou dia.
M’acompanya en el viatge
una lleugera motxilla,
amb diverses petiteses
per a endolcir el camí:
Un estel que m’il•lumini
quan em trobi perduda.
Un picarol que em desperti
quan la rutina m’ensopeixi.
La rialla d’un infant
que m’alegri les hores de tristor.
Un cor més ampli
per si el que tinc ara se’m queda petit.
Una balança, per a equilibrar
les diferents injustícies
que tinc a l’abast de la mà.


I a la nit, abans que s’adormin
els sentiments,
us donaré les gràcies,
PETITESES,
per haver-me ajudat
a estar en pau amb mi mateixa.

Comentaris

  • M'agrada[Ofensiu]
    Papi42 | 05-05-2017 | Valoració: 7

    Veig que ets una bona poeta. Els teus poemes em provoquen sentiment i dulzura. M'agrada

  • Gràcies![Ofensiu]
    brins | 22-02-2016

    Gràcies pel teu comentari, benvolguda Nonna_Carme. Espero poder llegir aviat nous relats teus; els enyoro.

    Un petó ple d'afecte,

    Pilar

  • Delicat i encisador[Ofensiu]
    llpages | 28-01-2016

    Sempre m'han agradat els poemes escrits amb paraules senzilles (i tendres!), perquè arriben més endins que d'altres més elaborats. Jo diria que en Martí i Pol, allà on sigui, et va xiuxiuejar alguns dels encertadíssims versos, m'equivoco? Ep, que no et trec cap mèrit! Que el poeta de Roda de Ter segueixi inspirant-te.
    Una abraçada,
    Lluís Pagès

  • senzillament genial[Ofensiu]
    Lecram | 06-12-2015 | Valoració: 10

    breu, concís, preciós, inspirador, dificil trobar un sol adjectiu per descriure aquest relat tant i tant bonic.

    Una forta abraçada

  • Nonna[Ofensiu]
    Eloi Miró | 13-11-2015

    Estimada Nonna,

    En llegir el teu comentari i el teu missatge al fòrum, he sentit molta pena. Els teus relats ens han omplert a tots, a mi en especial. És bonic com “la iaia” ha expressat el que portava a dins i ho ha compartit amb tota la família relataire. Et desitjo el millor en aquesta nova etapa i sempre et portaré al meu cor i en les meves lletres! Em repeteixo, has sigut molt estimada i ho continuaràs sent.

    Petons i abraçades, fins sempre

    Francesc Eloi Marginedas Miró

  • que dolç i delicat....[Ofensiu]
    teresa serramia | 06-11-2015

    ple de bondat...tot el teu cor vessant d'amor a la vida. Ple d'agraïment per tots els que fan camí prop teu....Quanta llum ha omplert el teu camí...Quanta bellesa guardes dins teu..Tot el perfum que expandeixes arreu...com un regal, un do de tu per tots nosaltres...el teu tresor immens...Gràcies Carme... Gràcies pel teu amor...

  • Que n’és de bonic [Ofensiu]
    Eloi Miró | 04-11-2015

    M’ha encantat aquest petit poema! És tant delicat que t’entendreix el cor. Carme, tens una capacitat per emocionar i fer-te estimar que no té preu!

    Fa temps que veig que no escrius! Espero que vagi tot bé! Una abraçada molt i molt gran! I un somriure enorme.

    Francesc Eloi

  • una bona motxilla[Ofensiu]
    joandemataro | 12-10-2015 | Valoració: 10

    per a una gran dona

    un petonet Nonna
    joan

  • Hola Carme![Ofensiu]
    Olga Cervantes | 11-10-2015 | Valoració: 10

    Afegeix un gran petó, de l’Aleix i meu, a la teva motxilla.
    Olga

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 06-10-2015

    ... Nonna, per comentar-me el MÓN GRAN I PETIT 2. Sí, les guerres són la lacra d'aquest món. Si he encertat, bé, és normal, suposo que de les guerres n'estem tots ben desenganyats.


    Sergi : )

  • Lleugera d'equipatge,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 29-09-2015 | Valoració: 10

    però plena de lo realment important, amor, llum, rialles, equilibri i un senzill picarol...

    Oh, Nonna quin viatge més ple de grans petiteses!

    Deliciós poema! L'imprimiré per tenir-lo ben present.

    Gràcies Nonna per retrobar-me, m'has fet molt feliç. He estat temps sense escriure, coses de la vida que omplen massa la motxilla.

    Una càlida abraçada
    Núria

  • Marteta | 22-09-2015 | Valoració: 10

    Una motxilla de vida, amb petiteses que complementen i completen els dies i les nits.

    Un dolç poema, amb un bonic significat.
    Un plaer tornar a llegir-te

  • Gràcies Nonna[Ofensiu]
    joandemataro | 17-05-2015 | Valoració: 10

    Ja saps que el plaer és meu, de poder compartir tantes coses amb gent tan sensible i tan amable com tu.
    Un petonet
    Joan

  • Preciós!!!![Ofensiu]
    Materile | 17-05-2015 | Valoració: 10



    És tanta la senzillesa d'aquest preciós relat que el fa créixer molt amb les teves "petiteses". La teva bondat en la no exigència trenca el cor i l'omplede tendresa.

    M'ha agradat molt, molt!! És un relat de butxaca imprecindible.

    Hauries d'escriure més per omplir-nos de pau i d'amor. Ets un gran tresor carregada de PETITESES.

    Em preguntes per la meva salut. Ara ha fet un any que va començar el malson. I aquesta setmana ja m'he de fer proves més definitives i portar-les a l'oncoleg. Espero que m surtin bé. Tinc moltes ganes de veure't.

    Una abraçada i petons,

    Materile





  • Gran poema[Ofensiu]
    Naiade | 14-04-2015 | Valoració: 10

    Com m’ha agradat Nonna aquest poema tan sensat, que sap treure profit de tot i ella en diu petiteses. Grans coses són aquest estel, el picarol, les rialles dels infants i la balança equilibradora, tan sols una gran persona pot sentir com tu. Gràcies per recordar sempre a la Martina, el meu gran tresor.

    Petonets

  • Lleugera[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 13-04-2015

    Jo vull una motxilla com la teva Carme! Lleugera malgrat no hi manca res, per anar ben lluny.
    Gràcies pels teus comentaris!

  • És...[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-04-2015 | Valoració: 10

    ... molt tendre, Nonna. Jo espero que estiguis bé, que puguis disfrutar cada instant, que la brillantor et rodegi i t'emocioni, que tinguis agradables sensacions,... en fi, et faria una llista interminable... no ho sé. I si ho necessites, doncs molt d'ànim!


    Sergi : )

  • Pujo amb tu.[Ofensiu]

    Encantada de pujar en aquest tren on es troben dins una petita motxilla, a l'espatlla d'una gran dona, les poques coses que realment importen. Ets l'alegria de la vida.

  • Petiteses?[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 31-03-2015 | Valoració: 10

    Vols dir que són petiteses les coses que portes dins la motxilla? Crec que són tan grans com el cor que tens. El menspreu de les quatre coses que esmentes és molt gran avui i constatar que algú les valora m'omple l'ànim. Un cop més la Nona Carme ens abriga l'esperit. Una forta abraçada!

    Aleix

  • Petiteses[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-03-2015 | Valoració: 10

    Tota una expeiència molt i molt positiva.

  • es preciós[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 27-03-2015 | Valoració: 10

    Com tot el que escriuen es molt bonic
    Montse

  • Les petiteses més importants[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 24-03-2015 | Valoració: 10

    La teva motxilla, nonna_Carme, es lleugera perquè totes les petiteses que hi portes són senzilles i gens pesants. Però tenen una gran importància per a tu i per a tots els que ja no desitgem coses materials sinó tot allò que ens pot fer feliç i donar-nos plaer. L'única cosa que pesa més és la balança per equilibrar injustícies. I n'hi ha tantes...! I no sempre hi podem fer alguna cosa, si més no, quan no depèn de nosaltres.
    Puja al tren de la vida cada dia, Nonna_Carme i continua regalant-nos els teus relats i poemes que jo em poso a la meva motxilla per a gaudir d'un nou dia.

    Molts petons!

  • Preciós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 24-03-2015

    Acabo de descobrir aquesta meravella literària que ens has regalat. I, tot seguit, t'escric per felicitar-te doblement: primer, per aquests set anys que fa que estàs a Relats, i, segon, per la saviesa que ens mostres a cada relat o poema que escrius.
    El contingut d'aquesta motxilla tan especial és ben plena de vida i amor. Just has escollit les "petiteses" més significatives que ajuden tot ésser humà a seguir viu, amb il·lusió i entusiasme, que sense elles no som res.
    Celebro que celebris aquest setè aniversari literari fent el que saps fer, estimada Nonna: escrivint i transmetent, mitjançant els teus mots, fragments de vida.
    T'envio una abraçada graaan, molt graaan!

  • Gràcies...[Ofensiu]

    Gràcies per aquests set anys. Gràcies per escriure i gràcies per aquest “cor més gran” en el qual —segur, segur!— hi tindrem cabuda tots aquells que t’estimem.
    —Joan—

  • Moltes [Ofensiu]
    Josep Ventura | 23-03-2015 | Valoració: 10


    motxilles podríem omplir amb les petites coses i que moltes vegades no saben veure. molt bonic poema.
    Gracies per la felicitació
    Una abraçada.
    J.

  • Entranyable[Ofensiu]
    brins | 20-03-2015 | Valoració: 10

    Un poema molt emotiu, Carme; has sabut emplenar aquesta motxilla amb les "petiteses" més importants a la vida, les que ens donen alè, les que ens fan sentir vius...

    Rep un petó molt fort,

    Pilar

  • Preciós...[Ofensiu]
    Gemma Matas | 18-03-2015


    Certament preciós Nonna!

    L'he llegit i l'he rellegit un parell de vegades, sembla senzill però té molta profunditat!
    Tens escrits molt macos Nonna, però aquest és un dels que m'agrada més.
    Felicitats i que aquesta motxilla t'acompanyi en un viatge molt llarg...

    Una abraçada molt gran guapísasima!!!!!!!!

    Gemma

Valoració mitja: 9.81

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

158033 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.