SI US PLAU...

Un relat de: Nonna_Carme
L’Albert és un vailet eixerit i intel•ligent que viu en un país , antany ric i pròsper i enguany caòtic i desprestigiat, en el qual els governants i personatges influents tan sols procuren pels seus interessos i afavoreixen els adinerats en detriment dels més desvalguts.

Aquesta tarda de diumenge està escrivint una carta als Reis Mags d’Orient:

Benvolguts Reis Mags: Us prego que llegiu aquesta carta amb tota l’atenció del món. L’any passat us demanava moltes coses i passàreu de llarg per casa meva. No em fa res però aquest any, SI US PLAU, SI US PLAU, SI, US PLAU: Atureu-vos-hi.
Voldria que em portéssiu dues coses: La primera un treball pel pare,que d’ençà que no té feina ja no juga amb mi, ni somriu, ni em fa pessigolles i sempre està seriós i malhumorat.
La segona un sac ben gros per guardar les llàgrimes de la mare i enterrar-les ben lluny de casa.
Ah! I si pot ser, (això no és tan important) ompliu una mica la nostra nevera: Estic cansat dels entrepans de pa amb pa.

El Rei Melcior s’acaricia la barba blanc, es col•loca les ulleres de mirar a fons i els seus ulls savis adquireixen una brillantor inusitada. Es fa un propòsit: Satisfarà tots els desitjos de l’Albert i, a més a més, portarà tones de justícia , d’ humanitat i munts de tisores màgiques (NO APTES per a fer retallades a pensions, sanitat i cultura) , a les llars dels polítics corruptes.

El dia 6 de gener hi ha festa gran a la llar de l’Albert.


Nadal del 2013









Comentaris

  • Quin relat...[Ofensiu]
    Naiade | 20-03-2014

    ... més tendre i per desgracia realista. Perquè no oblidem el patiment de tantes i tantes persones, encara que cada dia ens ho recordin les noticies.
    Gràcies pels teus ànims i per oferir-nos la teva sabia lectura.
    Una forta abraçada

  • Els reis[Ofensiu]
    Marteta | 03-03-2014 | Valoració: 10

    Una nit màgica amb tots els seus desigs i que en aquest cas són ben necessaris. Amb els anys he arribat a pensar que els millors regals d'aquest vespre són els somriures i la innocència...Just aquesta nit de reis passada la meva cusina petita em va fer anar a la primera fila de la plaça per anar a rebre els reis. Per mi va ser màgic veure totes aquelles carones amb els ulls brillants d'il.lusió (la meva cusina fins i tot tremolava)

    Un relat crític i real, estaria bé que tots els regals fossin d'aquest caire.


    Una besada!!

  • moltes gràcies Nonna ![Ofensiu]
    joandemataro | 25-02-2014 | Valoració: 10

    ja saps que sempre em fa molta il.lusió rebre els teus comentaris. Rep els meus petonets, abraçades i records !!
    fins aviat
    joan ;-)

  • Les ulleres...[Ofensiu]

    Les ulleres del rei Melcior. Veritablement en falten moltes d’ulleres d’aquest estil... possiblement massa. També, també falten tisores com les que pensa fer servir...
    —Joan—

  • Nonna!![Ofensiu]
    Eloi Miró | 12-01-2014

    Tal i com em vas dir... he llegit el teu relat “Naixements” M’ha agradat molt... suposo que ja veuràs el comentari.
    He passat per aquí , sense deixar de tornar a llegir aquest relat, per agrair-te de nou la dedicació a més de anunciar-te que, no ho he pogut evitar, t’he dedicat l’últim escrit publicat... no sé ben bé perquè, però a mida que el redactava em venia a la memòria la Nonna.

    Una abraçada i feliç 2014!!

    Cesc E.

  • Una carta que trenca el cor[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 06-01-2014 | Valoració: 10

    i que no és més que el reflex del que estem vivint en el nostre país. Una vergonya!
    I no cal anar gaire lluny per a trobar-nos amb aquests drames reals: també a la nostra família hi ha membres que es desesperen per trobar allò a lo que tothom té dret: un treball. Abans en dèiem un "treball digne", ara ja no ens importa la dignitat de la feina, només volem alimentar la família i sortir endavant.
    Crec que aquesta situació és insuportable. Hi haurà d'haver canvis, sens cap dubte.

    Espero que hagis passat unes bones festes amb tota la família.
    Petonets.

  • Utopia[Ofensiu]
    SenyorTu | 28-12-2013

    És així, insistint en ella, que la utopia pot deixar de ser-ho. Saps que m'ha agradat molt, del relat? Les ulleres de mirar a fons del rei Melcior. És un relat breu molt ben estructurat, amb una introducció clara i un desenvolupament on l'emoció creix de forma progressiva i sense pretensions fora de lloc, sempre proporcional a l'objecte del text. Si hagués d'usar un sol adjectiu, triaria encisador, sí.

    Bona entrada d'any, Nonna_Carme :-)

  • Entranyable[Ofensiu]
    Gemma Matas | 26-12-2013 | Valoració: 10

    L'Albert és un nen sense cap mena d'egoisme, tot el que demana és en bé dels seus pares.
    És un conte molt maco!
    Una abraçada molt forta.

    Gemma

  • Vestint la proximitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-12-2013 | Valoració: 10

    I és que la proximitat que ens fas amb el ganxet és càlida com una bona llar de foc. L'Albert dibuixa molt bé, massa, la realitat que ens envolta. Però la màgia de la literatura, de la teva literatura, ens dóna la resposta a les seves angoixes. Fantàstic Nona és llegir aquest relat una tarda de Nadal desengreixant. Li daré un petó a l'Olga i tu dóna-li a l'Albert. Una forta abraçada i que tinguis una bona entrada d'any 2014!

    Aleix

  • Penjat al NADAL DE CONTE[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 25-12-2013 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=750

    Gràcies.

    BON NADAL i UN 2014 PLE D'EXITS !!!!!

  • Ens envies a tribuna@guimera.info [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 24-12-2013 | Valoració: 10

    Ho penjarem al NADAL DE CONTE

    Gràcies

  • Tendre[Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2013

    Una gran tendresa emana d’aquest relat. Toca el cor. Esperem que sempre hi hagin animes bondadoses i solidaries per evitar tantes misèries.

    Un peto ben fort estimada Nona i que passeu un Nadal excel•lent.

  • Oh Nonna... [Ofensiu]
    Eloi Miró | 23-12-2013

    És molt bonic... la veritat és que m’ha anat just el tema de les llàgrimes, sobretot en el moment que dius: - el sac per les llàgrimes de la mare- , una mica més i el necessito jo. (aquests dies estic sentimental!) Tot i ser exagerat té un punt fortíssim i maquíssim... i què més bonic que les il•lusions d’un nen per canviar el món?

    És curiós, però hi ha algunes coses en les que m’hi he pogut sentir reflectit en aquest entranyable relat.

    Gràcies Camre per haver-me’l dedicat!! Et fas estimar molt i molt (i això que no et conec personalment)

    Jo també et desitjo un gran i joiós Nadal amb els que més estimes i amb els que més t’estimen!

    Gràcies!
    Una abraçada

    Francesc-Eloi

  • molt bonic nonna...[Ofensiu]
    joandemataro | 23-12-2013 | Valoració: 10

    si us plau, que es faci realitat el que demana l'Albert !
    petonets, records i molt bon nadal carme !!

    joan ;-)

  • Quin encant...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-12-2013

    de nen i de carta! I és que tal com anem hem de dipositar els nostres desitjos i les nostres esperances en mans dels Reis Mags ja que poc podem esperar d'uns governants insensats, injustos que no miren pel poble.
    Un cop més, m'has emocionat, Nonna, posant-te a la pell d'aquest Albert, un nen com milers hi ha al món que pateixen la precària vida que els ha tocat viure.
    No deixis d'escriure, SI US PLAU, que m'entristiria molt, d'acord?
    Que passis un BON NADAL junt amb tots els teus. Una abraçada molt gran, estimada Nonna!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

157699 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.