Transparència

Un relat de: Montseblanc
El primer cop que ho vaig sentir em va fer gràcia. Que si jo era a tot arreu, que si m'anticipava sempre, que si era la més servicial, la més atenta de tot el grup d'amics, la que donava aixopluc als més tarambanes...
Ells no sabien, encara que potser algun o alguna d'ells ho intuïa, que jo, grassoneta, baixeta i lletgeta, feia tot el que feia perquè m'apreciessin. Ja que no podia escoltar un "guapa" o un "mira que n'ets de bonica", m'esforçava per avançar-me als seus desitjos. Portar el menjar i les begudes quan anàvem d'excursió. Tenir sempre al cotxe un necesser amb medicaments, compreses, perfum, maquillatge i, fins i tot, preservatius. Estar a punt per encaixar bromes pesades o riure com una boja els acudits dolents del gracioset de torn. "Tu sí que vals", em deien burletes. Les seves paraules regalimaven una transparència grogosa que se m'adheria per tot el cos i que feia que al final del dia ni jo mateixa em veiés.
Vaig dormir poc aquella nit, treballant amb l'agulla, va ser una feina digna de la millor artesana. Tot perquè ells, els amics, em necessitessin encara una mica més.
El Dijous Sant, tota la colla reunida a un apartament, amb cinc dies per davant per gaudir del mar, el sol, el menjar i el sexe; els hi vaig donar tots els profilàctics foradats. Besllumo que d'aquí un parell de mesos, potser abans, no donaré a l'abast a consolar i xiuxiuejar consells a cau d'orella.

Comentaris

  • Diabòlica [Ofensiu]

    Aquelles persones que sempre malden per a caure bé, són aquelles que un dia inesperat la fan grossa. Un relat en què hom si sent identificat en alguns aspectes. Voler agradat és una manera de fugir de la solitud i la baixa autoestima. Sense voler hi toques amb profunditat un tema spicologuic de gran La qual febra puja en son cap e'l fa parlar follament, Llull i actualitat. El final del relat ha estat una presa de decició amb conseqüències que fan treure la veritable personatge. Molt ben bastit tot ell...

  • Pervers[Ofensiu]
    Marina i punt | 10-07-2022

    Darrere cada persona sempre pot haver-hi un esser pervers. Gaudeixo amb els teus relats. Gràcies

  • Et ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 20-05-2022

    ... responc a la pregunta que em vas fer al meu relat 'CANT A L'ARMONIA SENSE AMO'. Tens tota la raó. El que passa, és que jo em refereixo a aquella utopia que cerquem i sempre se'ns escapa, però que, personalment, crec que podria existir. És cert que quan obrim la ment el camí segueix essent difícil, per això, al títol, em refereixo a l'armonia.

    Sergi

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-05-2022

    ... pel comentari que em vas fer al meu relat 'SOMNIO QUE M'ESPERES, PERÒ BOJAMENT'. Vas encertar de ple el que significa. I no, no és millor viure desitjant. Hauria preferit ser realista després de l'acció que ho hagués comportat.

    Sergi

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Un fianl inesperat i inteligent.
    Cordialment.
    MariaM

  • Com són/som els “amics”![Ofensiu]
    aleshores | 01-05-2022

    Una bon aïllament social temporal pot ser bo de vegades per a tot al grup, abans de cometre qualsevol animalada, sí. Això permet de conservar els “amics”.

  • Transparència[Ofensiu]
    Prou bé | 01-05-2022

    Un relat que transparenta una gran complexitat de sentiments i accions. El que més
    m'ha impressionat,  és l'autohumiliació que s'infligeix amb cada una de les estratègies!
    Un relat molt bo que et fa posar a la seva pell. A mi no em fa llàstima.

    Amb total cordialitat

  • Una ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-04-2022 | Valoració: 10

    ... gran rebelió. Millor no podia ser, doncs hi ha d'haver sempre una estratègia a punt quan els demés et volen fer fora. I un relat molt original, per cert, i assaborir-lo és tot un goig.

    Sergi

  • La regla d'or[Ofensiu]
    kefas | 25-04-2022

    Diu, "estima a les altres com t'estimes a tu mateixa"

    I això és exactament el que fa.

  • Supervivència [Ofensiu]
    llpages | 24-04-2022 | Valoració: 10

    Aquesta noia fa tot el possible per ser imprescindible per a la resta de la colla, i tots els seus actes van en aquest sentit, encara que això suposi rebre comentaris humiliants. Em desperta un lleuger sentiment de llàstima perquè no té prou caràcter per desempallegar-se d'aquest jou. Però aquest jou és l'únic vincle social que té, i el seu sabotatge, encara que sembli paradoxal, també va en el sentit de perdurar en la seva necessària presència. Molta psicologia en un relat tan breu. Enhorabona, Montseblanc!

  • "DESPISTE"[Ofensiu]
    Ravegal | 23-04-2022

    Es amb Perla de vellut, amb qui volia dir que estic d'acord (el comentari del Sr. Garcia també és adient).

  • MOLTA DOLENTERIA[Ofensiu]
    Ravegal | 23-04-2022

    Potser no arribem a fer anar l'agulla, però moltes vegades els nostres actes no són sincers sinó interessats.
    Estic d'acord amb el Sr. Garcia: escrius bé (ja ho he dit alguna vegada).

  • Terror psicològic.[Ofensiu]
    SrGarcia | 21-04-2022

    Un relat psicològic impressionant. Tu sí que saps mostrar els autèntics motius de les accions de les persones. Darrera d'aquesta amabilitat i bonhomia si amagava un ressentiment i una rancúnia molt forts. Aquesta noia tan servicial només trobava menyspreu i la manera de fer-se valdre era sent molt amable, però aquest no era el seu sentiment natural, era una estratègia; es faria valdre a tot preu, la rancúnia predominaria per damunt de tot. Tornaria a ser servicial, sí, ja la tornarien a buscar...
    Autèntic terror psicològic.

  • La millor artesana. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-04-2022 | Valoració: 10

    Hola, bona nit Montseblanc: Un relat clar i transparent, on triomfes treballant amb l'agulla i dones exemple dels bons consells.
    M'admire com vas redactant, cada vegada millor.
    Que tingues sort.
    Jo també, en tinc un de l'imprescindible i d'altres que no sé si t'han passat de llarg.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10