Quatre paraules

Un relat de: Mercè Bellfort

Quatre paraules

-Seré breu.
-No em facis riure. Tu, breu? Això no va amb tu. Sempre necessites explicar-ho tot amb pèls i senyals :llibre que llegeixes, llibre que em comentes ; problemes a la feina, tots cap a casa ; notícies esfereïdores, a donar-li voltes per buscar solucions inexistents;descobertes de nous paisatges, a detallar tots els colors del cel o del mar o de ves a saber què; converses amb gent que contactes, a donar-me compte de tot el que heu parlat; fem l'amor i no acabes mai, t'eternitzes. Realment ets molt, molt pesada. Bé... es pot saber d'una vegada què em volies dir?
-Et deixo.

Comentaris

  • m´ha fet riure[Ofensiu]
    ESTEL | 15-01-2009 | Valoració: 10

    imagino la cara que li deu haver quedat de panoli. Quants es mereixen això. Si no sabia gaudir de les paraules d´ella doncs "aquí te quedas". Torno a riure imaginant l´escena, molt bo.

    quatre paraules; un petonet molt gran



  • jo també m'enganxo[Ofensiu]


    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • encertat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 09-11-2008

    breu, àgil, directe.

    Ferran

  • Poca cosa tinc a afegir.[Ofensiu]
    M.Salles | 09-11-2008 | Valoració: 10

    Els altres ja ho han dit tot!

    M'ha agradat, sí. Breu i contundent.

  • Una parula[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 08-11-2008 | Valoració: 10

    Bo!
    - Joan -

  • Molt bo[Ofensiu]
    Sol_ixent | 28-10-2008 | Valoració: 10

    T'he de ser sincera: últimament no estic massa animada per qüestions personals que ara no venen al cas, però en llegir el teu relat se m'ha dibuixat un somriure als llavis :) És molt original, molt ben pensat!

    Mil gràcies pel teu comentari, celebro haver descobert el teu raconet!

    Una abraçada immensa!
    Sol_ixent

  • Quatre paraules[Ofensiu]
    Queca | 28-10-2008 | Valoració: 10

    Ets increïble, nina. Gràcies.

  • Avui [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-10-2008 | Valoració: 10

    m'has divertit llegint-te, però com el riure m'ha durat tant poc, doncs..., apa! fins demà!!

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Clar de lluna | 17-10-2008

    ...plas, plas. plas! Sí senyor, tots imaginem l'escena al revés i pensem que qui parla és la dona i de cop ens descobreixes que la situació és capgirada! Molt bé! Curt, però amb un missatge molt clar.

    Una abraçada!

  • Ben dit![Ofensiu]
    - | 04-10-2008 | Valoració: 10

    "Oi que estàs fart de sentir-me?
    Doncs adéu."

    Apa! A veure de què es queixarà, ara!

  • Brevíssim[Ofensiu]
    Grocdefoc | 01-10-2008

    És el primer relat teu que llegeixo i m'has captivat.

    A reveure, Grocdefoc.

  • acullunant![Ofensiu]
    entortilligat | 01-10-2008 | Valoració: 10

    sols que, t'he de rectificar: No son 4 paraules, sinó 104.

    salutacions

  • contundent[Ofensiu]
    manel | 01-10-2008

    Només afegí una cosa a tot el que et diuen més avall: m'encanta com li dones la volta al tòpic masculí-femení. Aquí el que s'enrotlla com una persiana és l'home, quan "habitualment" ho és la dona. Sí senyor, aquestes coses s'han de trencar.
    Però.. ara que hi penso, potser jo ho veig així però tu no, vull dir que som els homes i aquest masclisme ancestral que ens fa veure les coses d'aquesta manera, potser des del teu punt de vista no hi ha cap volta de cap tòpic. Uf! M'estic embolicant jo sol, de vegades em passa, millor que calli.

    Petons!

  • paraules comunicatives[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-10-2008 | Valoració: 9

    Serè breu.... Et deixo....
    Semblen paraules trencadisses...potser sí... Per mi son paraules comunicatives sinceres. M'agraden. Gràcies.

  • Es pot dir molt amb quatre paraules.[Ofensiu]
    bocidecel | 01-10-2008 | Valoració: 10

    Un relat curt amb un significat intens. Quatre paraules contraposades a una rècula de retrets expressats amb ressentiment. I al final, la clatellada que els escapça d'arrel.
    M'agraden els relats que mai no deixen indiferent. M'agrada el contrast.

    Molt bó, Mercè!

    Una abraçada.

  • Deia Baltasar Gracián...[Ofensiu]
    copernic | 30-09-2008 | Valoració: 10

    "lo bueno, si breve, dos veces bueno" Doncs ja està tot dit. T'ha quedat rodó. Has volgut dir el que has volgut dir i en poques paraules. Per què s'ha d'escriure més quan la idea pot quedar expresada en deu o dotze línies?
    Un relat de qualitat per la seva densitat i profunditat. Petonets i espero que havent estat el primer home que et comenta aquest relat molts s'hi afegeixin!

  • Quatre, en efecte![Ofensiu]
    Unaquimera | 30-09-2008 | Valoració: 10

    Ei!
    Aquest relat... m'ha deixat... bocabadada!

    Em sembla que l'has encertat de ple!
    La brevetat del text, el contrast entre les intervencions d'una i l'expansió verbal de l'altre, el seguit d'observacions que retraten la manera de ser i l'estil d'un personatge que no es veu però que s'endevina perfectament a partir de la mirada de qui té davant... en fi, intueixo que si apuntés exactament tots els encerts, potser el comentari resultaria més llarg que el relat!
    Resumiré, doncs: Perfecte!
    Ja veus, només m'ha calgut una paraula...

    I, parlant de tot una mica, espero que el dia de la teva festa acabés realment bé... i el següent comencés millor encara... i a l'altre seguís la bona ratxa...
    Per aquí diuen que "Tots els sants tenen vuitada", així que encara hi ets en període de celebració!

    Per participar en aquests festejos, t'envio quatre abraçades bones, de les bones de veritat de la bona,
    Unaquimera

  • Un relat breu[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-09-2008 | Valoració: 10

    però molt sucós. Aquest home deu ser d'aquells que tot ho troba malament i es mereix quedar-se sol.
    Què ben escrit, Mercè! Ja fa dies que tinc idees per a relats i no m'atreveixo amb la prosa i després de llegir aquestes "quatre paraules", encara menys.
    Una forta abraçada.
    Nonna_Carme

  • OSTRES![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 30-09-2008 | Valoració: 10

    Molt bo, jo pensaba que era la dona qui sermonejaba l'home, però al final PLAF! Aquí ho tens, et deixo!!! No ens han de dir com i quan hem de parlar per dir el que volem i que sigui entenedor. Quatre paraules que t'han sortit rodones.

Valoració mitja: 9.93