Negant-te l'amor

Un relat de: Maria Sanz Llaudet

Feia dos mesos que no ens veiem i les converses telefòniques, tot i freqüents, m'inquietaven cada cop més.
El meu tren ja ha arribat, vaig de tornada.
El vagó és quasi buit. Per sort, trobo un racó lluny de mirades.
Tanco els ulls i sento com les llàgrimes flueixen i rellisquen galta avall, mentre els seus, entelats pel dolor, em segueixen observant. Els records recents ara s'acumulen.

- T'ho hauria d'haver dit, però...
- No m'estimes ? -he preguntat amb to apremiant-
- Més del que podries arribar a imaginar, però...
- Ho entenc. Estigues tranquil, no pateixis per mi.
- Diga'm que m'estimes! -ara ho necessitava ell-
- No!

I és aquesta negació, la meva, la que em va trinxant el cor com si fos sota les rodes d'aquest tren que em porta cap a casa.

Maleït dolor, que m'ha convertit en un monstre!



Comentaris

  • bon dia bonica[Ofensiu]
    ESTEL | 29-01-2009 | Valoració: 10

    aquest relat ja el vaig comentar, però m´encanta encara que és ben doloros dir NO, quan voldries dir "vine, abraça´m, t´estimo, et necessito, digues que m´estimes, no em deixis .........", però la vida és així, així l´escollim nosaltres.

    Per avui et desitjo amb molta estima que siguis molt feliç, però que aquesta felicitat resti per sempre

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 29-01-2009 | Valoració: 10

    Moltes felicitats, Gessamí_blau!


    pastís rosa

    Aprofito la festa d'avui per comentar-te un dels teus relats que tenia pendent, des de feia temps.

    Un relat breu i punyent. Narrat des de la sensibilitat i, molt probablement, des de la pròpia experiència (o potser no).

    Saber dir no és quelcom díficil. Només la por al patiment propi pot fer deixar anar un no com a defensa pròpia.

    El felicito pel relat i pel teu aniversari!

    Núria Gausachs i Cucala

  • Tinc un deute amb tu...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 13-01-2009 | Valoració: 10

    Tinc un deute amb tu. El tinc per haver participat en l'enganxamenta general del diumenge. Ves per on, em servirà per comentar-te un d'aquells relats teus... d'aquells que se m'escapen. Sí, he anat a buscar el més antic -dels que no he comentat- i mira!... ja saps el que sempre et dic: M'agrada com escrius!
    - Joan -

  • felicitats[Ofensiu]
    brins | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • A vegades[Ofensiu]
    Queca | 15-10-2008

    negar quelcom no és res més que una forma de protegir-nos a nosaltres mateixos.

    Com que m'agrades, he volgut descobrir com vas començar, i no cal dir que n'he quedat plenament satisfeta.

    Gràcies pel teu comentari, i a seguir endavant com només tu ho saps fer.

    Una forta abraçada i mil i un somriures.

  • negar a l´amor[Ofensiu]
    ESTEL | 06-08-2008 | Valoració: 10

    tant necessari per viure i de vegades el neguem per circumstàncies vàries, no sabem sí fem el millor o no, però ho decidim així i entre tant el cor es trenca per dins. Pensem que mai ho podrem reconstruir sabent que hi ha tant d´amor per les dues parts.
    Per això, per tancar una etapa de les nostres vides de vegades decidim dir No, perquè el cor de l´altre voli lliure sense aturar-se, mentre el nostre queda abatut i trinxat.

    Ja fa molt que no escrius i se´t troba a faltar, la teva manera d´escriure tant especial que en llegir-te sembla que senti la teva veu suau i tendre

    Una forta abraçada

  • ginebre | 01-02-2007

    Hola gessami blau. He vingut a veure't després d'un comentari teu i veig que tu ets mestre en això de dir molt amb poques paraules. La frase final m'ha toca molt. Maleït dolor, que m'ha convertit en un monstre!"
    Has anat d'una situació concreta, amb poques paraules a una veritat fonamental. El dolor que ens fa punxaguts, per defensar-nos i no sofrir tant.
    Aniré llegint d'altres relats teus.
    Fins aviat!

  • Treure suc a les paraules[Ofensiu]
    Lilith | 18-12-2006 | Valoració: 10

    Quantes coses condensades en tan poques paraules! A vegades per evitar un mal més gran cal provocar un mal més petit… i gairebé sempre és més dolorós i perdura més en el temps el mal que provoquem nosaltres que no el mal que hom ens pot provocar. Un plaer llegir-te.

    Quan parlo de mal em refereixo a mal- dolor, ok? ;)

  • molt autèntic, [Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 15-12-2006 | Valoració: 10

    no sé si viscut o no, però el so és un bon so, a plata de llei.

    la vida porta a cruïlles que et parteixen pel mig com els passa a a quests personatges del teu realt.

    traments molt bé el dolor del silenci, el dolor del trencament no volgut.

    Sort que hi ha més camins per a seguir rebent i acomiadant, però, SEMPRE, estimant.

    una abraçada molt gran, Gessamí_blau!

  • Què puc dir[Ofensiu]
    Lady_shalott | 29-11-2006

    que no hagin comentat ja els mestres de sota meu?

    Primer de tot confessar-te que m'encanta el nom, Gessamí blau, és una flor molt maca i sòbria, pàl·lida i de formes suaus, un blau blanquinós molt noble.
    Aix, però no m'havia proposat parlar-te
    de flors.
    Totalment d'acord, que les frases curtes li donen un estil particular i especial a la narració, accentuen més els sentiments i fa que t'arribin amb més força. Respecte el tema... m'encanta la manera que tens de tractar-lo, i també el narrador, que té una potència de veu fantàstica en transmetre les sensacions. M'agraden els relats que són com partitures, amb els finals que són finals, i no sentències a mitges.

    Encantada d'haver-te descobert, un pèl tard, això sí.

    Besets,
    Lady Shalott

  • Negant-te, negant-me, negant-nos...[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-11-2006 | Valoració: 10

    I en un minut, has presentat una situació o dues, un personatge, sentiments, emocions, has desenvolupat reaccions, has anat i has tornat... molt bé!

    Dedueixo que escrius amb el cor ben a prop, gairebé a flor de pell, encara que no nu del tot, perquè no sagna damunt les lletres, però se sent clarament el batec...

    Demostres també una bona tècnica per saber acabar les frases abans no es facin massa llargues, per disposar les paraules sense que es destorbin les unes a les altres...

    Evidentment, tornaré a llegir-te: ha estat tot un plaer!

    T'envio una abraçada de les que acaronen i no trinxen res,
    Unaquimera

  • Dibuixar paisatges de l'ànima[Ofensiu]
    Frèdia | 08-11-2006 | Valoració: 10

    Li robo la frase al company que t'ha comentat abans. No sé si és del tot legal o no, però descriu molt bé el teu relat. Efectivament, dibuixes paisatges de l'ànima, comportaments espontanis que lluny de convertir-nos en monstres ens fan ser herois anònims. No hi ha una heroicitat més gran que conviure amb el dolor i no rendir-se.

  • cru...[Ofensiu]
    Capdelin | 08-11-2006 | Valoració: 10

    dur, ombrívol, fosc, misteriós, enigmàtic... com un puzzle sagnant i melangiós a la vegada.
    El NO de vegades ens surt en una circumstància espontània de temor, de dolor, de desconfiança per experiències passades frustrants... després ens en penedim... però el temps farà de jutge de les nostres decisions...
    Segueix escrivint, necessito la teva naturalitat i la teva mà secreta que dibuixi paisatges de l'ànima.
    Un petó i una abraçada!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Maria Sanz Llaudet

Maria Sanz Llaudet

54 Relats

906 Comentaris

106189 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Vaig arribar a aquest món una matinada de ple hivern, un dissabte del mes de gener que em va batejar amb el signe d'aquari, amb ascendent escorpí (ara que ja tenim confiança, us ho puc confessar)
Quan vaig ensenyar-vos el meu primer relat, l'octubre del 2006, us deia que feia pocs anys que havia començat a escriure. Ara ja en fa uns quans més. No sé si en aquest temps he aprés a escriure gaire més del que sabia -que era poc-, però seguiré posant-t'hi tot l'esforç de que sóc capaç i, per fer-ho, rés millor que tenir l'oportunitat de llegir-vos i gaudir d'aquestes històries i vivències que entre tots compartim. Sembla ser que finalment he corregit la meva tendència a posar punts suspensius a tota frase que se'm posava pel davant, però el més important per a mi és que segueixo sentint aquella necessitat que m'empeny a deixar constància escrita de pensaments, vivències, sentiments...
Gràcies a tots, i especialment a aquells que tingueu la paciència de llegir-me. Els que a més tingueu la bona voluntat de comentar-me, doblement agraïda.