Mans

Un relat de: Montseblanc
Ella tenia vint-i-vuit anys. Ell en tenia vint-i-nou. S'enamoraren fent cua per renovar el carnet d'identitat. Al cap d'un mes ja vivien junts. Ell li deia que ella tenia un coll preciós, li posava les mans al voltant, l'acariciava amb suavitat, ella s'excitava, reien, eren feliços. Ella era aficionada als tatuatges, en tenia tres a diferents parts del cos. Va voler tatuar-se les mans d'ell al voltant del coll. Va ser dolorós, li va quedar preciós, una prova d'amor. Però l'amor s'acaba de vegades i al cap de nou anys ella va marxar de casa, ell no s'ho podia creure. Feia un mes que havia tornat amb els pares quan ella es va despertar per la nit ofegant-se. El metge li va dir que era angoixa, el trasbals de la separació, estrès... Una setmana després li va tornar a passar. Ella deia que les mans del tatuatge se li estrenyien al voltant del coll. El metge va dir que físicament allò era impossible, la va derivar al psiquiatre. Va tornar a casa d'ell, no sabia què fer. Els veïns li van dir que feia un mes que s'havia suïcidat. Aquella nit, les mans la van acabar d'ofegar.

Comentaris

  • M'agraden els relats curts, de llegir... I m'agraden, sobretot, com aquest teu, que un cop llegit, el relat continua el seu curs dins la imaginació del lector.... Poques vegades, a Relats en català, unes mans han construït una història tan original com ara aquesta teva. Nil.

  • Mans assassines [Ofensiu]
    Prou bé | 25-07-2022

    Intrigant, colpidor i amb un final tràgicament previsible.
    Un bon relat
    Amb total cordialitat

  • Inquietant[Ofensiu]
    Marina i punt | 10-07-2022

    Quina història més original, m’ha semblat inquietant, n’hauria volgut més. M’ha agradat molt

  • De l'home mire sempre les mans[Ofensiu]
    kefas | 01-07-2022


    Malgrat tots els seus encants
    amb els mascles d'aquest món
    cal fer cas al gran Raimon:
    "sempre mira-li les mans"
    i vigila on te les posa
    i si t'hi deixa senyal
    que pugui esdevenir nosa
    o, potser, trampa mortal.

  • BREVETAT [Ofensiu]
    Ravegal | 29-06-2022

    Diuen que el bo si és breu és dues vegades breu... ai, dues vegades bo.

  • Tatuatge del cor[Ofensiu]
    Atlantis | 29-06-2022

    A mi m’agrada que el text sigui curt. Perquè captes tot el que passa amb poques paraules. Bona metàfora el tatuatge que l’ofega. Les pèrdues de l’amor poden arribar a ofegar-te?

  • Molt original[Ofensiu]
    llpages | 28-06-2022 | Valoració: 10

    Estic convençut que les muses són amigues de la Montseblanc i li xiuxiuegen idees ben originals per als seus relats, hahaha! Aquest lligam entre tatuatge i relació de parella m'ha fet passat una bona estona, llàstima que sigui tan breu... Si mai vols fer els relats més llargs, tan sols has d'escollir qualsevol d'aquestes perles tan ben trobades i adornar-la una mica, que la trama ja la tens. Ens passés l'adreça de les muses? Enhorabona!

  • Bonic i trist[Ofensiu]
    Sol_ixent | 28-06-2022 | Valoració: 10

    Amb aquest breu relat has aconseguit emocionar-me. Que tristes poden ser a vegades les relacions humanes i d'amor... Preciós.

  • Impressionant [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-06-2022 | Valoració: 10

    Ella va acabar ofegada per un tatuatge de les mans d'ell. Quina història que m'ha impressionat de principi a la fi. Molt original.
    Sembla que siga també ciència-ficció.
    Cordialment i bona nit...
    PERLA DE VELLUT

Valoració mitja: 10