L'anell

Un relat de: Atlantis

Aquesta fotografia que mira , li mostra dues mans enllaçades i un anell de brillants, segurament zircònies. L’anell de promesa de la seva mare que li va regalar quan ella va fer quinze anys i que no s’havia tret mai fins que se li va trencar. Li donava sort.

Va ser l’Ernest qui la va portar a un joier amic seu, perquè li arreglés. La tenia guardada en una capseta perquè se li havia fet malbé de tant portar-la, sense treure-se-la per dutxar-se ni per rentar plats.

A l’altra mà, la que no es veu a la foto, hi duu les dues aliances que es van comprar quan van decidir anar a viure junts. Un amor arribat a plena maduresa, que ja no s‘esperava i que van viure una pila d’anys, ple de goig i harmonia.

Quan el metge li va diagnosticar una malaltia incurable a l’Ernest, es van estrènyer tan fort que l’anell de la mare li va deixar un senyal inesborrable al dit.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Fidel Català | 26-01-2023

    Obres i tanques el relat amb una imatge, primer una fotografia, i després el senyal inesborrable deixat en el dit.
    Tot és fungible, la fotografia, el dit, els records. Tots marxarem, però ara parlem de vida, i la lluita invencible contra la mort. Però mentre hi ha vida hi ha esperança, i els records ens ajuden a fer via. L'amulet de la protagonista ho és tant com un salvavides, que ens ajuda a navegar les costerudes ones de la vida.
    Bona feina, atlantis, i sort en el concurs.

  • Perdurar[Ofensiu]
    Mansuba | 20-01-2023

    Hi ha imatges que ens fan reviure moments molt emotius i objectes que ens vinculen amb allò a què donem més valor. El teu relat ens mostra molt dient molt poc. I deixa un efecte que perdura, com el senyal que deixa l’anell.

  • Intens. Trist.[Ofensiu]
    Aljezurful | 18-01-2023 | Valoració: 10

    M'agraden aquests escrits que diuen tant amb tan poques paraules.

  • Senyal inesborrable.[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-01-2023

    L'amor d'una mare o de la parella sempre deixa un senyal inesborrable. A mesura que ens fem més grans, anem entenent el que és realment important. Felicitacions i sort!

  • Anells[Ofensiu]
    Cesca | 16-01-2023

    La màgia dels anells, el cercle que tanca una trajectòria, una vida, però que no desapareix.
    Un relat emotiu i essencial.
    Un plaer, enhorabona. Sort.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 14-01-2023 | Valoració: 10

    Sense massa paraules destil-la sentiment.
    M'agrada.
    MariaM

  • Com sempre...[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 11-01-2023

    Gràcies per comentar el meu poema L'abraçada, Atlantis.
    Com sempre, et vaig llegint (tot i que no comento gaire) i és un plaer, perquè ens regales històries sensibles, sorprenents, emotives, d'una gran sensibilitat i intel·ligència.
    Dels darrers, destaco Renegar i Enyorança de cos. Dius molt amb poques paraules.
    Que aquest any et sigui ben propici!

  • Comunicat[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-01-2023



    COMUNICAT D’OLGA MOLERO:


    Estic passant Nadal en el monestir de les dominiques de Bormujos, aquí a Sevilla, i com faig vida monacal, a penes tinc moments per a veure el mòbil. D'aquí que haja tardat a contestar-te.

    De com està Hugo Molero: Ara no hi ha grans canvis. El dia a dia va succeint i l'important és tenir-lo controlat el dolor que té, tenir-lo molt acompanyat i proporcionar-li bons moments en família. Gràcies a Déu està un poc millor, però està patint.

    Els meus germans Patrici i Xavier han estat uns dies amb ell, així com el fill major del meu germà, Guillem, que és un poc major que Hugo.

    També han estat els seus altres oncles, i ara segueixen allí, els seus avis. Així que continueu resant, perquè gràcies a Déu està molt acompanyat.
    Això és el que necessita, més oracions.

    Gràcies tots.

    Cordialment.

  • *zircònies Aclariment[Ofensiu]
    Atlantis | 08-01-2023

    Com el seu nom implica, la zircònia cúbica és cristal·logràfica ment isomètrica i, atès que el diamant també és isomètric, és un atribut important com a potencial simulador del diamant.

    El diamant dels pobres.

  • Dos amors[Ofensiu]
    Prou bé | 08-01-2023

    I molta sort d'haver-los gaudit!
    Un trist final per la pèrdua del company però amb el record imborrable a la pell, no només del dit!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Aliança.[Ofensiu]

    No m'ha quedat clar que significa zircònies, tot i que ho cercat al diccionari. Un relat senzill, però alhora forca emotiu pel simbolisme dels anells. Una història trista, però també endra pel que representa l'amor perpetuo. Com sempre... ens fas sentir-nos identificats en la història que ens relates. Bon any 2023 Nil.

  • Unió[Ofensiu]
    Marina i punt | 07-01-2023

    Diferents amors, un anell. Història carregada d'afecte i sensibilitat. Sort!

    Salutacions

  • Tristesa i sensibilitat...[Ofensiu]
    llpages | 07-01-2023 | Valoració: 10

    a parts iguales. Una història d'amor a través d'un objecte que el representa, una història corprenedora molt ben escrita. Enhorabona, Atlàntis!

  • Corprenedor[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-01-2023 | Valoració: 10

    Un relat corprenedor, ple de detallisme i sensualitat. L'amor sempre és benvingut, sigui a l'edat que sigui. I aquesta relació, acabi com acabi, estic segur que haurà sigut positiva. Una forta abraçada i una bona entrada d'any!

    Aleix

  • Simbiosi[Ofensiu]
    Magda Garcia | 04-01-2023 | Valoració: 10

    M'ha agradat la simbiosi que s'amaga rere els anells. El que representen. I que no se'ls hagi tret ni per rentar els plats demostra la simbiosi que han establert ella i els seus anells. Enhorabona i bona sort! Gràcies per llegir-me i comentar-me. Cordialment.

  • Estenyit per una anell, tota la vida. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-01-2023 | Valoració: 10

    Una història de plena maduresa que va durar per a sempre, pel senyal de l'anell al dit. Original, aquesta història, que li va ocórrer a l'Ernest.
    Molt enginyosa.
    Enhorabona, Atlantis i sort.

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Per sempre[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-01-2023

    Una marca que li quedarà per sempre. Un relat amb un missatge trist, però original en el contingut.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1396 Comentaris

101328 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com