La saviesa del vol del corb

Un relat de: Aleix de Ferrater
La saviesa del vol del corb davant la insignificança,
l’estima per un so, el grall baríton de la presència,
l’enlluernament de la toga de plomes negres,
l’alçament de la mirada, el dit que l’assenyala,
l’aturada inconscient de la passa,
la invitació, l’hipnotisme, la serenitat,
la vida i la mort al mateix cel, els teus cabells al vent.

Comentaris

  • Corb [Ofensiu]

    Aquest poema teu palesa que ets una persona amant dels ocells, descriu el corb fent us de la teva sensibilitat literària i alhora de les teves dots d'observaire per naturalesa. En poques paraules hi toques no només els temes de l'habilitat d'aquesta su amb un cervell molt desenvolupat, sinó també l'existencialisme....Una sbraçada, Nil.

  • El vol del corb[Ofensiu]
    Marnusa | 03-06-2021 | Valoració: 10

    El cel com un punt de retrobament entre la vida i la mort. Contemplar aquest cel, el corb mentre es reflexiona sobre la vida i el seu vol, el nostre vol...M’ha agradat molt. Gràcies per compartir Aleix.

    Marnusa

  • Cabells al vent i excel.lent [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-05-2021 | Valoració: 10

    Bona vesprada amic realataire Aleix, molt bon poema, on descrius aqueixa saviesa del corb. És, sens dubte un poema que té molta significació, en el món de les lletres.
    Enhorabona.
    I a reveure.

  • Preciós! [Ofensiu]
    Homo insciens | 16-05-2021

    Preciós! M'agraden molt els teus poemes!

  • Els teus cabells[Ofensiu]
    Proubé | 16-05-2021 | Valoració: 9

    Quina bella imatge

  • Serenitat.[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-05-2021

    Els corbs són animals molt intel·ligents i m'agrada veure'ls malgrat la seva fama de portar malastruguesa (una infame superstició).
    El vol del corb sembla que vulgui reflectir l'estat emocional de qui el contempla, el diàleg que provoca. Sovint la poesia explica a partir de fets casolans unes veritats que només es troben a la imatge, a la llengua de la mateixa poesia. Els teus versos descriuen molt més que el vol d'un corb, descriuen l'estat interior d'una ànima que es troba en aquest vol.
    M'agrada el vers que diu "la invitació, l’hipnotisme, la serenitat", trobo que és tot el que transmetre la poesia.

  • Calidoscòpic[Ofensiu]
    llpages | 10-05-2021 | Valoració: 10

    Els versets recullen un conjunt d'accions que s'esdevenen quan observem el vol del corb. Aparentment, dit així, no sembla gaire engrescador, però l'Aleix ha trobat tants detalls insignificants que un queda impressionat per la força d'un parell de paraules en descriure cadascun d'aquests. És la saviesa de la ploma de l'Aleix, que vola més amunt que qualsevol dels corbs. M'ha agradat!

  • tots corbs[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 09-05-2021 | Valoració: 10

    desencriptar-ho paga la pena

  • magnífic[Ofensiu]
    Atlantis | 09-05-2021

    Des de la saviesa del vol del corb...fins els cabells al vent...tot el poema està ple d’imatges molt boniques com si fossin retratades des del cim d’una muntanya, allò que es veu amb els ulls, allò que es veu amb cor i el cervell.

    M’ha agradat molt el poema i m’ha emocionat

    Una abraçada

  • Reprèn el sol la seva via[Ofensiu]
    kefas | 09-05-2021

    Reprèn el sol la seva via
    per regalar l'escalfor
    a les pells glaçades
    pel desamor.
    i la claror
    als ulls que volen veure
    el retorn de la serenor.

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189862 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).