EL SOMNI

Un relat de: PERLA DE VELLUT


EL SOMNI



Què fàcil és concebre un somni i què difícil realitzar-lo! L’ego rebutja a la raó, però ella està aquí per si vull acceptar-la. Les nostres idees acaben en el cementeri de la memoria!
Observe l’obscuritat de la meua habitació i fite tranquil a tanta gent que conec i em semblen que són totes iguals, que tenen la mateixa cara i la mateixa alçada, però també el mateix vestit, però amb diferents colors, que fa que es puguen discernir.
Això què vol dir? – Reflexione, davant de tanta foscor. Però qui sóc? I tal volta no estaba allí, en aquell moment. Però quan me n’adone, tal volta estava al.lucinant. Sí, estava damunt del meu coixí, tal volta somniant.
Què mal.leable em vaig sentir, malgrat d’allò que no em va divertir.
I tanmateix la il.lusió de saber que estava tan compenetrat en aquell somni ple d’incidències.
Quan em vaig adonar les persones amb les que somiava parlaven entre ells, no sabia què podia succeir. De cop i volta quan em vaig despertar, el meu cor saltà d’espant. Vaig veure al voltant meu ombres que volien dir-me alguna cosa especial i vaig deduir que era el meu propi somni.


PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Ho he somniat? [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-04-2021

    Hola llpages, per la teva visita i el teu amable comentari. No, no has somniat...! És així he fet un micro-relat per a participar en el concurs de A. de relataires en Català.
    M'alegre que t'haja agradat.

  • Ho he somniat?[Ofensiu]
    llpages | 02-02-2021 | Valoració: 10

    Un relat d'en Perla de Vellut? Ho he somniat? No, i no és l'únic, però després de tanta poesia, doncs he quedat una mica parat. El tema dels somnis que es confonen amb la realitat és, per comú, no gens fàcil de tractar. Trobo que has sabut crear un ambient incert, oníric, emboirat, difuminat, amb bones lletres, que embolcalla al lector com una boira espessa. I el final, amb les ombres a l'habitació, dóna un punt de misteri que m'ha agradat. Res, a seguir gaudint dels teus relats, Perla de Vellut!

  • Gràcies Marnusa: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-01-2021


    Gràcies Marnusa, per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que "La vida és somni". Bé, és així. M'alegre de que t'haja agradat.
    Una cordial abraçada...
    PERLA DE VELLUT

  • "La VIDA és SOMNI"[Ofensiu]
    Marnusa | 22-01-2021 | Valoració: 10

    Hola Perla de Vellut,

    Fins ara coneixia la teva poesia. Llegir aquest relat ha estat molt agradable.
    El somni, aquell espai infinit i atemporal. El somni com una oportunitat de realitzar els nostres "somnis". El somni abstracte que difumina la raó i ens fa sentir per moments vulnerables a les nostres emocions, pors, il·lusions... El somni que comença a no ser somni i, mentre es va esvaint, ens xiuxiueja el sentir i sentit d'aquell somni que es va perdent, per novament creure tenir el control de la "realitat" que ens envolta.

    Salutacions, amic.

    Marnusa

  • Gràcies El poeta:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-01-2021

    Gràcies El poeta, per la teua vista i el teu amable comentari.
    Sí és així, és difícil de trobar la diferència entre somni i realitat.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't.

  • El poeta | 04-01-2021 | Valoració: 6

    Amic Perla de Vellut.La veritat és que se m´havia passat.He llegit el teu relat, i pot ser destacaria el confondre la realitart del somni, on dónes a entendre que els dos estats, vigilia i somni, es poden barrejar.A vegades els somnis són tan reals, que és difícil trobar la diferència.Però els somnis quasi sempre s´olbiden ràpidamente.En canvi, en realitar dura més.
    Et desitjo un bon any 2021, ple de poesia, de pau i salut.

  • Gràcies El poeta:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-01-2021


    Moltes gràcies El poeta, per la teua visita i el teu comentari, en el qual em dius que em dones les gràcies per llegir-te. Realment no m'has dit res en concret sobre el meu relat "El somni".
    Salutacions i cuida't...
    PERLA DE VELLUT

  • El somni[Ofensiu]
    El poeta | 03-01-2021 | Valoració: 7

    Gràcies pel teu comentari,amic poeta, i per tenir-me com a preferit. T´ho agraeixo molt, encara que no crec que els meus poemas tinguin tant de valor.
    Que tingiuis un bon any nou, ple de poesia, de pau i salut

  • Gràcies Ros Martí [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-12-2020


    Gràcies Ros Martí, pel teu amable comentari, per dir-me alguna cosa respecte al meu relat: "El somni". Sí els somnis són somnis, no cap dubte.
    És així, és inventat i amb molta fantasia...
    Saluts ....
    I BON NADAL...

  • Somnis[Ofensiu]
    Ros Martí | 20-12-2020 | Valoració: 10

    De vegades els somnis són tan reals que ens posseeixen un cop desperts...

    Moltes gràcies pels teus comentaris als meus relats!!

  • Gràcies Joan G Pons[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-12-2020 | Valoració: 10


    Gràcies Joan G Pons, per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que el meu relat "El somni", és molt interessant, això dels somnis.
    És aixì "Els somnis", són les vivències personals, les que es representen en el pensament.
    Saluts i fins a l'altra...

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-12-2020

    Molt interesant lo dels Somnis.
    Per mi, el somni es una part d'informació relacionada amb les vivències personals.

  • Gràcies Vicent Llémena i Jambet.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-12-2020


    Gràcies Vicent, per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que és "Interpretació dels somnis". Molt bé això de la teva dona, la qual et contava els seus somnis. El meu relat és inventat, no ho he somniat.
    Saluts i cuida't.

  • Gràcies MariaM [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-12-2020


    Gràcies MariaM per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que el meu relat "El somni", t'ha agradat molt. En realitat aquest relat és com un conte, però està inventat per mí i lie he posat fantasia.
    Saluts i abraçada.

  • M'agrada[Ofensiu]
    MariaM | 01-12-2020 | Valoració: 10

    Entenc el teu espant en despertar. Els somnis quan els podem recordar ens diuen molt més que podíem imaginar, i a vegades ens fan por. Ho has explicat molt bé. També en prosa m'agrades.
    Una abraçada.
    MariaM

  • Gràcies Nil.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2020


    Gràcies Nil, per la teva visita i el teu amable comentari on m'expliques que "La vida és un somni" i que sóc com "el vi anyec". La vida és així, "fugissera". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts. PERLA DE VELLUT

  • La vida és un somni....[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 28-11-2020 | Valoració: 10

    El teu somni tot i que està escrit d'una manera que no et relaciona amb l'ensucrat estil poètic d'alta volada a que ens tens acostumats..., Tot ell és un relat que per la seva profunditat m'ha fet descobrir un Perla de Vellut que desconeixia. Una persona que no només excel·leix per la seva gran sensibilitat poètica i amorosa sinó també, com el vi anyenc, ens fas, als que ja hem passat d'una certa edat, pensar en com és de fugissera la vida, en com som per dins en realitat i de retruc la gent que ens envolta, en la mort física del cos i en la permanència de l'ànima. Enhorabona Perla de Vellut.

  • Gràcies Atlantis: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-11-2020


    Gràcies Atlantis, per la teua visita i el teu amable comentari, on m'expliques que "somniar en descàrrega", en el meu relat "El somni". Em dius que en els somnis se'ns fa present tot el món".
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una abraçada...

  • sommiar en descarrega[Ofensiu]
    Atlantis | 26-11-2020

    Sembla que en els somnis se'ns fa present tot el món que ens envolta i d'altres inquietuds que no ens diem en veu alta. Sort, sembla ser que en tenim dels somnis que ens descansa la ment.

  • Gràcies Miquel Seguí Cases [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-11-2020

    Gràcies Miquel Seguí Cases, per la teua visita i el teu amable comentari: "Tots tenim i si no mal assumpte!" . És veritat que ho he plantejat am un bon sentit.
    Gràcies per la teua amabilitat.
    Saluts i cuida't
    PERLA DE VELLUT

  • TOTS EN TENIM I SI NO, MAL ASUMPTE![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 26-11-2020 | Valoració: 10

    Com dic... Tots en tenim i si no mal asumpte! M´agrada molt com ho plantetjes Rafel!
    Molt bon Poema! Una Forta abraçada!

  • Gràcies Ness:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-11-2020


    Gràcies Ness, per la teua visita i el teu amable comentari, on m'expresses que t'ha agradat molt, sobre tot la frase de "L'ego rebutja la raó". M'alegre de que t'haja agradat.
    Salutacions i una abraçada...

  • SOMNIS...[Ofensiu]
    Ness | 21-11-2020 | Valoració: 9

    "L’ego rebutja a la raó, però ella està aquí per si vull acceptar-la. Les nostres idees acaben en el cementeri de la memoria!" Que gran! M'ha agradat molt.

  • Gràcies Joan G Pons[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2020


    Gràcies Joan, per la teua visita i el teu amable comentari on em comentes que és un bon relat i és un món de somnis. M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i fins a l'altra...

  • Gràcies Monserrat Vilaró Berengues[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2020

    Gràcies pel teu amable comentari, on em dius que és "Molt bonic". Vaja, et dóne el meu sentit dol, per la mort del teu marit.
    Saluts i cuida't

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-11-2020 | Valoració: 10

    Gracies per corregir, volia posar això de encara sort però em caig tirar enrera . Aixxx senyor ho sento. Al fi al torno a venir després de la mort i enfermetat del neu marit , per això no havia dit res ni valorat . M’ encanten els Reus versos i relats ja ho saps

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 20-11-2020 | Valoració: 9

    Tot un món els somnis. Molt bon Relat PERLA. Joan

  • Gràcies Canela fina:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-11-2020


    Gràcies Canela fina, pel teu amable comentari, on em dius que "somnis que desperten". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una abraçada...

  • Gràcies helenabonals [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020

    Gràcies Helena Bonals, pel teu comentari: "Continua somniant". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't...
    Abraçades...

  • Gràcies Materile:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020

    Gràcies Materiles, pel teu comentari: "Renoi, quin somni!" M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't

  • Gràcies Maria G:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020

    Gràcies Maria G, pel teu comentari: "Somnis i somnis". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't.

  • Gràcies Homo insciens...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020


    Gràcies Homo insciens, pel teu comentari: "Sembla dels meus" sí, em somnis.
    Saluts
    i cuida't...

  • Gràcies Montseblanc. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020


    Gràcies Montseblanc, pel comentari... "Ombres que esqueden una estoneta més".
    Saluts i cuida't

  • Gràcies Sr.Garcia: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020


    Gràcies SrGarcia, pel teu amable comentari: "Ambivalència".
    Saluts...
    Cuida't...

  • Gràcies Kefas:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-11-2020

    Gràcies Kefas, per dir-me que és "La vida mateixa és un somni".
    Saluts...
    i cuida't

  • Continua somniant[Ofensiu]
    helenabonals | 19-11-2020 | Valoració: 10

    No és tan fàcil concebre un somni, és com fer un poema, cal tenir alguna cosa a dir i dir-la, cal tenir alguna cosa a somniar i somniar-la.

    Els somnis durant el son són una altra cosa, no depenen de la nostra voluntat. Aquest fragment: " L’ego rebutja a la raó, però ella està aquí per si vull acceptar-la", fa pensar en el realisme en art, poesia, tan necessari com somniar.

  • Renoi, quin somni![Ofensiu]
    Materile | 19-11-2020 | Valoració: 10


    Primer de tot deixa'm felicitar-te i que tinguis molta sort, Perla de Vellut!
    Aquest relat teu comença amb un somni que m'ha fet pensar. Un relat molt ben descrit i relatat. Unaz bona reflexió.
    També jo sóc de somniar i moltes vegades i despertar-me pels meus plors i durant dies estar intranquil·la.
    M'ha agradat molt!!!
    Una abraçada,
    Materile

  • Somnis que desperten[Ofensiu]
    Canela fina | 19-11-2020 | Valoració: 9

    Somnis que desperten o despertars de somni... Somiar és genial perquè ajuda a organitzar els pensaments, un bon somni de paraules bensonants aquest escrit. Gràcies!

  • Somnis i somnis[Ofensiu]
    MariaG | 19-11-2020

    Hola Perla de Vellut,
    M'agrada molt la primera frase del teu relat on parles de les dificultats d'aconseguir els teus somnis on el cor et diu una cosa i la raó una altra. I m'agrada especialment perquè s'hi veu el contrast amb el somni oníric. Una mateixa paraula SOMNI, per designar els nostres desitjos i les vivències que tenim durant la nit on el gran protagonista és l'inconscient. Un relat per pensar.

  • Sembla dels meus...[Ofensiu]
    Homo insciens | 19-11-2020

    M'ha agradat aquest somni! Sembla dels meus... He de confessar que durant un moment he pensat que aquest pobre home estava mort i no se n'havia adonat! Però molt millor que això... només era que el subconscient volia parlar-li (en somnis...).

  • No deixis de sommiar[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-11-2020 | Valoració: 10

    Hola, Perla,
    No deixes de somiar, encara que hi hagi somnis que es converteixin en malsons. Perquè si deixem de somniar deixarem de viure.
    El que més m'agrada del teu nou estil és que no has deixat de ser tu mateix (la manera d'escriure i expressar et reconeix)
    Felicitats,
    Una abraçada i fins aviat
    Pd. Ja en tinc un de nou escrit

    Neus Marín Cupull

  • Ombres que es queden una estoneta més[Ofensiu]
    Montseblanc | 18-11-2020

    És cert que de vegades, en despertar, els darrers rastres d'un somni encara volten pel nostre cap i se'ns fa difícil discernir si ja som desperts o encara dormim. Faria por saber que hi ha la possibilitat del que els somnis es materialitzin al voltant del llit en obrir els ulls.

  • Ambivalència[Ofensiu]
    SrGarcia | 18-11-2020

    Hi ha somnis que són perillosos; et dius a tu mateix coses que no voldries sentir i que mai et diries en estat de vetlla, però això fa que et coneguis millor, que no t'enganyis. Molt ben relatada aquesta ambivalència dels somnis.

  • La vida mateixa és un somni..[Ofensiu]
    kefas | 18-11-2020


    ..i quan vivim somiem que tenim somnis i en el somni del somni acabem per no saber si som nosaltres mateixes o som el somni d’una altra que ens somia.

  • Gràcies Noia Targarina [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-11-2020


    Gràcies Noia Targarina, pel teu amable comentari, on em dius que t'ha encantat llegir-me aquest relat i t'has emocionat "El somni".
    Ah, sí, m'has llegit aquest i no l'altre relat titulat: "Acròstic al coronavirus". Quan pugues i tingues temps.
    Salutacions...

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 18-11-2020 | Valoració: 10

    Hola bona tarda,

    M' ha encantat el teu relat.

    Continua escribint , va la pena llegir-te!

    Noia Targarina

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 9.41

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112061 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael