El poder “Farma”

Un relat de: Neus Marín Cupull
-Estàs bé, Marc? -li va preguntar en veure’l una mica ensopit.
-Sí avi, només pensava... Tens por?
-De què? – va respondre sorprès.
-Deixar aquest món. Ja sé que serà fantàstic dispersar el teu cos per l’univers. – deia en Marc –, però... No et fa pena deixar-nos?
-A veure, Marc – va dir l’avi, mentre el rodejava amb el braç sobre les espatlles.- Hem tingut la sort de néixer en aquest segle. Tu t’imagines haver nascut dos segles enrere? Suposo que a l’escola estudieu “Cultura Clàssica, segle XXI”, oi?
-Sí... i en l’últim examen he tret un nou i mig – va dir en Marc tot cofoi.
-Aquest és el meu noi!, i bé, què has après d’aquella època?
-Doncs..., van viure una pandèmia, crec que va ser cap al 2020 i segons la meva profe, diu que va morir molta gent. Després ho van solucionar amb les vacunes, però no van poder aturar l’anomenada “crisi climàtica”, va ser la fi de tots els recursos naturals. Però les farmacèutiques van aconseguir fabricar píndoles amb l’ARN humà amb tots els nutrients necessàries perquè la humanitat sobrevisqués.
-Que n’ets de llets!, i saps què va passar després?
-Després de mica en mica, la natura es va recuperar. I ara està prohibit fer-li mal. – va respondre tot satisfet.
-Exacte, gràcies a la nova manera d’alimentar-nos tot va canviar, fins i tot la manera de governar.
-Sí... i així va ser com es va crear el poder “Farma”. – va afegir el nen.
-Exacte, per això ens introdueixen un xip en el moment de néixer i ens asseguren una vida saludable, però és clar! Quan arribes als cents anys has de venir a la central perquè et desconnectin amb una mort dolça i així poden aprofitar tots els nutrients del cos i la resta per l’univers. Per això, hauria tingut por, si hagués nascut l’any 2020. No, creus?
-Tens raó, avi, a més ens podrem comunicar pel neuro-wifi-galàctic.

De sobte, una veu va ressonar pels altaveus de l’hospital: “Sr. Biel Mas, passi a la sala de dissecció, Sr. Biel Mas”.

-Au! Marc anem que ja em criden.

Comentaris

  • real?[Ofensiu]
    Atlantis | 06-05-2021

    L'havia llegit i no t'havia comentat. ( no em dona temps de comentar tots els que llegeixo!!). Un bon escrit sobretot, com ja t'has senyalat, per la forma de diàleg senzill entre avi i net.

    gràcies per passar pel meu poema.

  • Molt bon relat, Neus[Ofensiu]
    brins | 05-05-2021 | Valoració: 10

    És molt possible que les muses t'hagin ajudat a endevinar
    el futur...

  • Podria ser[Ofensiu]
    Montseblanc | 24-04-2021

    Doncs a mi em fa l'efecte que les coses podrien anar ben bé així. És més, tant de bo anessin així. Una vida resolta i un final cert. La incertesa i el probable patiment són de les coses que més torturen als que es fan grans i s'acosten a la mort. A mi no m'importaria, viure amb normalitat, fer els anys que em toquin i després que em reciclin. Bon relat, Neus!

  • Fa reflexionar[Ofensiu]
    Laila | 20-04-2021 | Valoració: 9

    El que més m agrada del relat és que darrera la senzillesa dels diàlegs s'hi amaguen un munt de conceptes que fan reflexionar al lector, com la mort, en aquest cas, no per prevista i edulcorada deixa de ser incerta. A mi em deixa un regust de dubte de quin és el preu d'assolir aquesta societat tan amable i acollidora, tan concienciada. Em resulta molt interessant.
    Una abraçada.
    Layla

  • Un gran diàleg[Ofensiu]
    brins | 16-04-2021 | Valoració: 10

    El teu relat és molt dur, però està explicat amb tanta tendresa, que també és esperançador.

    Sort en el Concurs, Neus,

    brins

  • Bona especulació[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 14-04-2021

    Gràcies, TerricheT, pels teus comentaris que has encertat tan bé!

  • Bona especulació[Ofensiu]
    TerricheT | 14-04-2021

    Diria que és una nova visió, més positiva i menys corporativista, de la novel·la Soilent Green, també hi ha un film on surt el Charlton Heston, te la recomano si no l'has vist.

    Però m'agrada com està conduït el relat, i les reflexions que hi deixes, no sé si hi estic gaire d'acord en tot, però al final, tots ens hem de morir, i res millor que fer-ho sent útil a la resta de l'univers.
    No sé si has llegit res sobre el moviment solar-punk, fes-ho! Diria que aquest relat ho és.

    El trobo un bon relat d'especulació fantàstica que s'encabeix perfectament en la temàtica de cifi.

    Sort en el concurs

  • Serenitat i contrast.[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 14-04-2021

    Gràcies SrGarcia, pel teu comentari tan encertat.
    Fins aviat

  • Sorprenent[Ofensiu]
    Materile | 14-04-2021 | Valoració: 10

    Molt bé , Neus! Un relat sorprenent, molt ben travat a través d'una conversa entre avi i nét que ho fa més amè.
    Un relat original que ens descriu tota una altra manera de viure i morir. Crec que tot arribarà.
    Felicitats!!
    Materile

  • Serenitat i contrast.[Ofensiu]
    SrGarcia | 13-04-2021

    Tot està explicat amb molta serenitat, com un avi parla amb el net, però realment fa por aquest relat. Potser és que l'avi ja està resignat i no vol que el noi passi pena; prou s'ha dit que si coneguéssim la data de la nostra mort, no viuríem tranquils.
    A això del "neuro-wifi-galàctic", jo no li faria gaire cas, sembla com l'home del sac o fer cagar el tió.
    Un contrast molt fort entre el to del llenguatge i allò que es diu; un contrast que li dóna força al relat.

  • Ai la mort![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-04-2021

    Gràcies, Solsona Bot, pel teu comentari
    Fins aviat,

  • EL XIP HUMÀ[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-04-2021

    Gràcies, Perla de Vellut
    Me n'alegro que t'hagi agradat i que també t'hagi sorprès. Enguany i gràcies al concurs vaig fent pràctiques de tot el que he après. De vegades potser me'n surto, d'altres crec que no... Però vaja, la qüestió, és practicar.
    Una abraçada,
    Neus

  • Ai la mort![Ofensiu]
    Solsona Bot | 13-04-2021 | Valoració: 9

    Les persones ens diferenciem dels altres animals pel fet de pensar en la mort. Desapareixerem del tot? Diuen que som pols d'estrelles i, quan morirem, ho continuarem sent. Això no sé si ens consola gaire i desitjaríem poder seguir en contacte amb els essers estimats. Un bon relat amb un plantejament ben original: una conversa entre avi i net

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC de microrelats

  • EL XIP HUMÀ [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-04-2021 | Valoració: 10


    Comunicar-nos per "neuro-wifi-galàctic", una forma nova en aquest segle. Realment m'ha sorprès tot aques relat, Neus.
    Molt original, amb una conversa entre avi i net.
    Enhorabona, Neus. A per totes...
    Saluts i abraçades...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Neus Marín Cupull

Neus Marín Cupull

34 Relats

369 Comentaris

23253 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Nascuda a Barcelona, un dia d'abril.

Ofici: Aprenent
Estudis: Formació continuada de l'aprenentatge.
Neguits: Tots i cap. Només vull deixar-me anar i sobretot no deixar d'aprendre mai
.