EL MEU NOM ES ALFRED I...

Un relat de: Prou bé
El meu nom és Alfred i...
Veig una ombra. No és pas el Gat Gary. Ve tant "de visita" que li hem posat nom i tot.
Potser és una Gata. Sigui què sigui, ben negra sí que ho és.
Des de la finestra de les golfes l'he vista enfilant-se per la paret arrapada a la canal. Ha saltat des de la branca de l'arbre que hi ha al jardí a tocar de la casa.
Un bon jardí que tenim!
Des d'on soc no ho veig gaire bé, massa lluny i de gairell!
Ara s'enfila des de l'empit d'una finestra a un balcó del primer pis. És d'una de les habitacions de convidats, crec que és la blava.
Divuit que en tenim!
D'un bot ja s'ha arribat al segon pis. Àgilment, s'ha agafat a la barana d'un balcó.
De l'habitació, de la mare!
Ha desaparegut. No la veig. Segur que s'ha colat a dins. Els batents són ben oberts. Sempre els deixa així per ventilar i que marxi l'olor de tabac!
És que fuma, la mare!
Baixo les escales ben de pressa, obro la porta i entro al dormitori. Miro arreu.
No és pas enlloc!
De cop m'adono que…
El joier és obert i totes les joies han desaparegut!
Surto al balcó i veig córrer "l'ombra" amb una bossa ben carregada a la mà.
El Gat Gary vigila des de darrere un arbust.
Quina Gata estàs feta Grace! Quina sort que tens! Ja veurem si poden atrapar-te!


Relat presentat a XIII Concurs microrelats ARC - La Sort
Novembre 2022. El Gat Negre.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 18-11-2022

    Un relat divertit i d'escriptura àgil i fresca.
    M'ha agradat.
    Sort

  • original[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-11-2022

    Aquests gats negres donen molt de joc i tu has trobat un tema que no fos de bruixes i companyia.
    Gràcies per comentar el meu relat Sense lluna.

  • Molt bo![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-11-2022

    M'ha agradat molt el teu relat, el punt de vista que has escollit i com desenvolupes la trama.
    És plaer com sempre llegir-te. Que tinguis molta sort.
    PD: Gràcies pels teus comentaris i sí que, tens raó ja tenim prou malnom, però un mica d'humor amb temps difícils no va gens malament, no creus?
    Una abraçada i fins aviat,
    Neus

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 13-11-2022 | Valoració: 10

    Bon relat i, com ens tens avesats, ben escrit.
    Sort, i fins aviat!
    MariaM

  • Vigilant[Ofensiu]
    Manelfoo | 13-11-2022

    Relat molt àgil i entretingut. M'ha agradat el punt de vista que has escollit.

  • Relat àgil com un gat [Ofensiu]
    Solsona Bot | 11-11-2022 | Valoració: 10

    Un relat molt àgil que fa que tinguis ganes de llegir-lo i arribar a esbrinar quin final té. El gat i la gata feien conxorxa, o es feien la competència? L'Alfred s'ho mira com espectador i no vol evitar el robatori? Està bé deixar preguntes obertes a la interpretació del lector. Bona sort!

  • M'ha ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-11-2022 | Valoració: 10

    ... recordat una mica a l'estil d'escriptura de Poe.

  • Mlolt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-11-2022 | Valoració: 10

    quin relat mes sorprenent, m´agrada molt. Gràcies per comentar

  • Divertit [Ofensiu]
    Magda Garcia | 07-11-2022 | Valoració: 10

    Molta sort i enhorabona per aquest relat misteriós i divertit....Gràcies pels vostres comentaris! Cordialment.

  • Divertit [Ofensiu]
    Magda Garcia | 07-11-2022 | Valoració: 10

    Molta sort i enhorabona per aquest relat misteriós i divertit....Gràcies pels vostres comentaris! Cordialment.

  • Divertit[Ofensiu]
    Homo insciens | 07-11-2022

    Divertides referències, Prou bé, un relat molt original... Sort també per a tu!

  • Tànatos desassossegant[Ofensiu]
    Joan Colom | 07-11-2022

    El meu relat "Tànatos desassossegant" es el primer que escric purament de terror. Se'm va ocórrer construir un pseudoassaig amb alguna veritat, mitges veritats i invencions disfressades de discurs científic, orientat a alimentar una de les pors més atàviques de l'ésser humà, la por a la mort, pensat per als qui no creuen en el cel ni l'infern —els creients ja van prou servits—.

    Amb la malèvola rialleta final em pensava que, a qui encara no se n'hagués adonat, li quedaria clar que el relat només era una bretolada macabra amb el propòsit d'acollonir durant tres minuts.

  • "Atrapa un lladre" (Alfred Hitchcock, 1955)[Ofensiu]
    Joan Colom | 07-11-2022

    Les referències cinèfiles són inequívoques: Cary Grant fent de exlladre escalador de teulades, amb el sobrenom de "el gat", i Grace Kelly fent nena rica. Va ser en el rodatge d'aquesta pel·li que va conèixer el príncep Rainier. Per cert, hi ha una escena en que ella va al volant del seu descapotable, acollonint Cary Grant per la velocitat amb què pren les corbes de la carretera que voreja la costa de Montecarlo, i prop de trenta anys després moriria en una situació semblant.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-11-2022 | Valoració: 10

    Relat molt interessant. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre Il·lusións.
    Ben cordialment,

  • Un gat...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 05-11-2022

    àgil, llest i estremaliat, que fa de les seves. No sé si el lladre és el gat, però la història és amena, divertida i molt entretinguda.

    M'ha agradat molt.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Agilitat [Ofensiu]
    llpages | 04-11-2022 | Valoració: 10

    Entre salts de branca, corregudes, entrades i sortides i la tensió que transmet qui va narrant els esdeveniments, em penso que em noto les articulacions massegades, hahaha! Molta sort al concurs!!

  • relat ddetectivesc?[Ofensiu]
    Atlantis | 04-11-2022

    Toques totes les tecles i ara ens presentes un gat còmplice d'un lladre de joies?
    Interessant la història!!! Quan dona de si la història d'un gat negre!!.

  • El teu Alfred és entretingut...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-11-2022 | Valoració: 10


    I a la vegada molt àgil, no para. M'ha fet passar una bona estona i he rigut. Però les joies on estan? Desaparegudes en combat!
    Bon relat: Prou bé.
    Que tingues sort.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53133 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com