Desembre a Calafell

Un relat de: Aleix de Ferrater

El passeig sorprèn amb un canvi de colors
i més enllà de la riera
caminem sota llum ataronjada.
La barana humiteja salabror,
l’antic hospital acull hostes de luxe
i al seu costat es lloga un balcó de fusta.
Entrem a la vella botiga de pescadors,
papers, lupa, telèfon de baquelita,
la veu del poeta penja d’un fil.
Demà trepitjarem l’arena
i allà on el sol dibuixarà
les nostres ombres allargades,
dibuixarem mandroses petjades
d’anada i tornada blaves.

Comentaris

  • pessic[Ofensiu]

    Si alguna vegada em salto un poema teu, si us plau, pesigam la galta del cul! Perquè sou tants els que publiqueu i són tantes les hores que esmerço en escriure un poema que a vegades, i a damunt ho faig amb la pantalla del mòbil, que no et pensis que me n'he oblidat de tu. Perquè a tu, com alguns altres més, et tinc com una icona de Relats en català. No ho sé..., llegint-te tostemps hi besllumo un poeta amb una sensibitat a flor de pell, amb una maduresa a seguir, amb un punt de vista que despulla allò que es mostra velat a la majoria de la gent. Aquest Desembre a Calafell m'ha frapat del tot. Nil

  • Ritme i calidesa[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 29-12-2021

    M'agrada el ritme i la calidesa del teu poema, la manera com descrius petits detalls que et porten a aquest passeig.

    Moltes gràcies pel teu comentari als meus Instants previs.

    Et desitjo un bon any, ple de poesia!

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 21-12-2021 | Valoració: 10

    Sembla que jo estigui a Calafell, el teu relat es tan bonic! . M’ agradaria escriure com tu. Gracies per llegirme i comentar . El relat es real era un oncle del meu marit . Després d’ un temps he pogut tornar a escriure i em sento molt millor. Bones Festes i millor any 2022 !

  • Agraiment[Ofensiu]
    jomagi | 21-12-2021

    Gràcies pel comentari. És una gran dona i mare... Ara està entestada a llegir 'en francès' La recerca del temps.... Si sapiguessis la seva vida!.
    Una abraçada. Bon Nadal. (Cuidem-nos que això va malament (covid)

  • Agraiment[Ofensiu]
    jomagi | 21-12-2021

    Gràcies pel comentari. És una gran dona i mare... Ara està entestada a llegir 'en francès' La recerca del temps.... Si sapiguessis la seva vida!.
    Una abraçada. Bon Nadal. (Cuidem-nos que això va malament (covid)

  • comentari a un comentari[Ofensiu]
    Atlantis | 20-12-2021

    Veig que comentes que has estat passejant per l'Hospitalet de Llobregat. Hi he treballat durant molts anys i també he fet alguna passejada pels llocs que dius. Descobreixes l'origen de la ciutat, llocs molt bonics i desconeguts. Hi ha molta riquesa que pots trobar arreu. Ben diferent l'Hospitalet de Calafell.

  • paisatge[Ofensiu]
    Atlantis | 20-12-2021

    Sempre et busco per si has penjat algun poema, perquè gaudeixo de la teva sensibilitat i del tractament de les paraules i els colors del paisatge.
    Que tinguis bones festes.

  • Sempre..[Ofensiu]
    kefas | 18-12-2021


    .. una extrema sensibilitat és la que ens acompanya, agafats de la ma, pels racons de la vida que, si anéssim sols, mai podríem percebre.

  • Bon Nadal[Ofensiu]
    Marceli | 18-12-2021



  • de la mà[Ofensiu]
    Endevina'm | 18-12-2021

    Ens dus de passeig per la costa, acabant la tardor, i agermano les teves paraules al meu poema llums de tardor que comparteixen els mateixos espais i el mateix passeig, però als inicis de la tardor. En aquell jo m'encaborio en les ombres de les palmeres que dansen suaus a la platja, anant cap al vell sanatori, ara hotel d'elits.

    Bon Nadal, Aleix, ens veiem per reversos algun dia.

    Ferran

  • Per descomptat, m'interessa molt el telefon del Tomàs Montagut,[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 18-12-2021 | Valoració: 10

    Bon dia,
    M’ho pots enviar a castellardiari@gmail.com
    Antonio Mora Vergés

    P/D

    Fes alguna cosa per al NADAL DE CONTE de guimera.info

  • Passejada[Ofensiu]
    llpages | 18-12-2021 | Valoració: 10

    Un poema que es va trenant a mesura que l'autor observa el que l'envolta, com si anés posant per escrit el que va veient. I, amb aquesta proposta quasi cinematogràfica, transmet una sensibilitat que arriba de manera molt subtil al lector i el deixa amb les ganes de reviure en persona el que acaba de llegir. Molt bones festes, Aleix!

  • Preciosa descripció de Calafell [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2021 | Valoració: 10

    M'he quedat admirat com descrius el "desembre" a Calafell. Una preciosa descripció a Calafell, que se m'ha quedat ment com si estiguera veient el poble i el mar.
    En hivern segur es veu molt bé la costa molt bonica.
    M'alegre d'haver-te llegit de nou, amb aquest poema que és una meravella.
    BON NADAL, Aleix i que ho passes bé.
    Una abraçada i gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu poema "Ja ve Nadal". M'alegre que t'haja agradat.

  • Calafell[Ofensiu]
    Prou bé | 17-12-2021

    Preciós poema, tan senzill i tan evocador! Recordo tots els llargs estius passats vora la mar a Calafell. Les passejades per on trenquen les onades. Passàvem per davant del sanatori, anant cap a Sant Salvador. Veiem els nens/nois malalts que els frares treien amb els llits al sol, a la terrassa on ara esmorzen els hospedats a l'hotel! Els dèiem adéu desde la riba saludant amb la mà...No sé si quan dius la botiga dels pescadors et refereixes a la casa museu de Carles Barral. Vam compartir platja amb ell i la seva dona, quan baixaven a fer el bany, amb un bebè a coll... era la dècada dels cinquanta. En parlo al meu relat "les nenes van a mar". (Estic d'acord amb el progrés, però calia fer malbé tants i tants indrets del nostre país amb l'excusa del turisme i del "desarrollo económico" ?)...

  • Evocació.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-12-2021

    L'hivern a la vora del mar sol ser molt agradable (si fa bon temps).
    Una evocació molt bonica d'aquest poble mariner que tant ha canviat.
    Quan era petit en sentia parlar molt del sanatori de Calafell, fins i tot passaven els frares de Sant Joan de Déu a captar oli amb una gerra molt gran.
    Una bona evocació i, com sempre, una escriptura elegant i harmoniosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2638 Comentaris

191428 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).