Cicle valencià

Un relat de: SrGarcia
Poques dones tan enamorades com Pasífae; poques tan desesperades. ¿Que pots fer si t’enamores d’un bou, encara que sigui a Creta?

Dèdal, hàbil artesà, li va construir un ninot en forma de vaca a mida natural perquè s’amagués al seu interior, amb una portella corredissa i tot. Pasífae va satisfer el seu desig i va engendrar Minotaure, híbrid de bou i de persona.

El ninot va quedar abandonat. Ningú en va voler saber res; era la cosa més malastruga que s’havia vist mai. El van embarcar i van recórrer tota la Mediterrània per mirar d’abandonar-lo. Enlloc el volien. Era la viva imatge de la impietat, capaç de fer enfollir la natura sencera. Per la mateixa raó no el podien tirar al mar.

Navegant cap a ponent una nit van arribar a la vora d’una albufera i el van abandonar.

Els indígenes el van trobar al matí i van decidir cremar-lo.

Des d’aleshores cada any cremen ninots per allunyar la malastruguesa i reconciliar-se amb l’ordre natural de les coses.

Comentaris

  • El perquè de tot plegat [Ofensiu]
    llpages | 19-03-2022 | Valoració: 10

    Encara que no sigui cert... diria allò de "si non è vero, e ben trovatto"! Enginyós, senzill, passa molt bé, com hauria de ser qualsevol microrelat.
    PS: agraït pel teu comentari al meu relat "La glòria". Faré el possible per tornar als escrits humorístics! Que consti una cosa: fer riure és molt més difícil que fer plorar!

  • Enamorada d'un bou.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-03-2019 | Valoració: 10

    ¡Vaja! m'ha impressionat aquest relat fantàstic, en el qual una dona s'enamora d'un bou i després ha estat abandonat, el pobre animal. Molt bo i amb molta ficció relataire.
    M'ha agradat llegir-ho, SrGarcia.
    Un salut.
    Perla de vellut

  • Mitològic[Ofensiu]
    Singuista | 24-02-2019 | Valoració: 10

    Tancant el cercle. Proporciona la calma de saber que hem recuperat l'equilibri.

  • Sr Garcia,[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-01-2019 | Valoració: 10

    és per això que els valencians cremen les falles? Vull dir, és aquesta la llegenda que explica aquest costum tan antic? M'agradaria saber si és veritat o és producte de la seva prodigiosa imaginació.

    Cordialment

  • Protohistòria.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 25-12-2017 | Valoració: 10


    Encara que tota aquesta història ens ha arribat com a fets mitològics. Jo sóc de la teoria que en un passat molt remot hi hagué una altra humanitat al nostre planeta Terra que tecnològicament estava molt i molt més avançada que la nostra i per tant duia a cap practiques genètiques, no sempre satisfactòries, que donaven com a resultat criatures com la que descrius en el teu curiós relat. Bon Nadal, Nil.

  • Bonic, però...[Ofensiu]
    Montseblanc | 25-12-2017

    Cremar per purificar, per espantar els mals esperits... Però pobre ninotet, creat ja per a un objectiu definit, utilitzat i després abandonat... Com som els humans... Sí, sí, ja podem cremar ninots, que no tenim pas solució...

  • Gràcies, SrGarcia[Ofensiu]
    aleshores | 16-09-2017

    Pel seus comentaris, que no cal dir que em satisfan molt. Sí, hi ha una vaca a la platja de Ribes Roges de Vilanova i la Geltrú. És una ciutat molt recomanable, a mig camí entre Tarragona i Barcelona. Destaca pel seu Carnaval, que es va mantenir sota el franquisme i el museu romantic de can Papiol, entre altres coses.

  • Gràcies[Ofensiu]
    SrGarcia | 01-07-2017

    Molten gràcies a tots tres.
    Pel que veig a internet l'estàtua de la que parleu és realment bonica. Qualsevol dia em deixaré caure per Vilanova per a veure-la en persona.
    Gràcies per haver-m'ho dit.

  • Vilanova i la Geltrú[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-06-2017 | Valoració: 10

    Mira, escolto la ràdio, parlen d'un assassinat a Vilanova i la Geltrú, llegeixo aquest relat teu i recordo lestatua de Passifae a la platja de Riba Roja d'aquest municipi. Estatua magnífica en un emplaçament immillorable. Al fons, Creta i a mà dreta, València. Llegenda viva. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 29-06-2017 | Valoració: 10

    Si el meu conte és del any de la picor tens raó

Valoració mitja: 10