Cada Nit

Un relat de: Prou bé
Cossos entortolligats jeuen, amuntegats, entre secs matolls regalimant suor.
Cada nit.
Cel emboirat i núvols que ploren fang.
Cada nit.
Animals famolencs, esquàlids xisclen i udolen.
Cada nit
Terra erma, dunes de pols i sorres brutes.
Cada nit.
La lluna s'amaga, impàvida, sempre en quart minvant.
Cada nit.
La fosca tot ho envolta amb llefiscosa humitat.
Cada nit.
Els cossos, que jeuen, s'aixequen com marionetes estirades per fils que ningú tiba.
Cada nit.
Comença la dansa que mai s'acaba i sempre comença.
Cada nit.
Sóc a casa i una veu, que ningú més que jo escolta, em crida i m'atrau al descampat.
Cada nit.
M'hi atanso. Miro i miro. No puc, adduït, deixar de mirar.
Cada nit.
Sóc mut testimoni de sexe espasmòdic i macabres coits.
Cada nit.
Ho aniré repetint fins al final dels dies.
Cada nit.
Fins que jo, essent un cos sense cos, fantasma incorpori, balli, també, la dansa dels morts.
Cada nit.

Comentaris

  • estic d'acord[Ofensiu]
    Fidel Català | 06-10-2021

    Amb l’atlàntis i la Neus Marin... em sembla que no m'equivoco.

    Repetir tan sovint un aforisme pot cansar, millor repartir-lo entre diversos versos.
    Però ca!, que he sentit recitar versos més repetitius que no pas aquest, i d'alguna poeta amb nomenada, com la Lola Miquel, per dir un nom conegut d'exemple. I eps! que la Lola m'agrada un munt! L'he vist recitar més d'un cop, i sempre m'ha agradat.

    La resta del teu poema és molt fosc, gairebé gore, en alguns versos. I escolta, m'agraden. Si t'han sortit a raig, has de mirar de viatjar més sovint aquest raig teu tan personal.

    T'encoratjo a revisar aquesta faceta teva.

  • Dansa dels morts [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-10-2021


    L'he llegida tres o quatre vegades i m'ha semblat un poema una mica surrealista.
    No m'agrada molt aquesta classe de poemes, però és molt original.
    Realment no he fet mai algun relat o poema amb aquest estil. No ho entens molt bé.

    Salutacions.

  • M'ha colpit[Ofensiu]
    Atlantis | 05-10-2021

    No et pensis , però a mi, més d’una vegada em costa copsar exactament el què vol dir un poema. Entenc que entre somnis i potser malsons aboques imatges a on està present la desolació i finalment la mort ( secs matolls, plorar fang, animals famolencs, sorres brutes, l lluna amagada, macabres coits...) . Potser ni tu mateixa ho saps ben bé...el què significa. Però és un relat, com em sembla que dius, que t’ha sortit a raig...i aquí els subconscient ha parlat. Alguns del poemes que són més meus són aquests que escric de sobte i que a mi mateix em sorprenen.

    Però aquest relat teu, que em sembla que no havia llegit ,m’ha agradat i m’ha colpit..

    Et diria com t’ha dit la Neus Marín que exploris aquest camí.

    En quan a la forma, també com diu la Neus i les altres companyes, les anàfores donen ritme, però si es repeteixen massa es poden fer redundants. Una solució és repetir l’anàfora cada tres o quatre versos i afegir-hi una preposició o adverbi que vagi fent pujant de to. Com ara cada nit......i així cada nit....una nit i una altre niti no abusar-ne.

    Un abraçada

  • Cada nit[Ofensiu]
    Montseblanc | 05-10-2021

    He llegit alguns escrits teus, de records, que m'han posat la pell de gallina, he empassat saliva amb els ulls plens de llàgrimes, perquè els teus records n'han despertat de meus i m'han fet assentir amb el cap i un inici de somriure als llavis.
    La manca de temps ha fet que no et deixi els comentaris que mereixes.
    Ara he vist al fòrum que demanaves comentaris per aquest poema.
    Sincerament, la meva humil opinió, és que amb un "cada nit" al principi o al final, o si vols un al principi i un al final, seria millor, perquè els que hi expresses, com sempre, arriba i fa sentir, però els "cada nit" a mi m'han amoïnat, perquè els passava ràpid, volia arribar a la següent frase, així que me'ls he saltat i el poema ha estat molt millor.
    Ja et dic que és la meva opinió i que de poesia no hi entenc, només et parlo del que jo he sentit.
    Gràcies per compartir tant.

  • Bona Tècnica[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 05-10-2021

    A mi m'agrada aquest estil, també és cert que quan s'utilitzen les figures retòriques com les "anàfores" poden passar dues coses:
    1. Tot sigui molt repetitiu i molt pla
    2. Emfatitzar el que vols dir
    I potser m'aventuro a afirmar que val la pena provar, emfatitzar allò que es vol dir, perquè crec que tal com tu escrius, te'n sortiràs.
    Jo t'animo que exploris més aquest terreny.
    Escriure és com cuinar, de vegades descobreixes noves receptes, en tan sols canviant dos ingredients.
    Fins aviat,
    Neus Marín Cupull

  • RAUXA[Ofensiu]
    Ness | 06-08-2021 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt aquest poema! El ritme arrauxat dels versos el fa molt viu.
    Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53246 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com