Cada matí

Un relat de: Aleix de Ferrater
Tan lentament com puc et remullo
els cabells de la nit despentinada,
amb els ulls ben tancats, per un instant més
del somni que hem somiat alhora.
Sota l’aigua embolcallo el teu nom
i el bes ens regalima en silenci
entre mans i el somriure que em rius
cada instant de cada matí, nua.

Comentaris

  • Cada instant[Ofensiu]
    Prou bé | 22-05-2021 | Valoració: 10

    Plaer sublim el que transmets en ser compartit !

  • “Poesia necesaria”[Ofensiu]
    aleshores | 16-04-2021

    Deia el poema de Celaya que ens cantava Paco Ibàñez, quan des del pis que cites es palesava aquella brutalitat.
    Tan necessària sempre.

  • Eros...[Ofensiu]
    rautortor | 02-03-2021


    Despertar d’un somni, lentament, per un instant més, assaborint un somni somiat ensems. Un despertar ple de lirisme que aconsegueixes que sigui quelcom habitual, envejable, ple de tendresa.
    Em quedo amb la nit despentinada; sota l’aigua embolcallo el teu nom; el somriure que em rius cada instant de cada matí.
    Francament, deliciós. Sento enveja, sana enveja d’aquest poema.

  • Brillant![Ofensiu]
    Ness | 06-02-2021 | Valoració: 10

    "Sota l’aigua embolcallo el teu nom
    i el bes ens regalima en silenci"
    Quins versos tant bonics!

  • Cabells molls[Ofensiu]
    Canela fina | 30-01-2021 | Valoració: 10

    Podria imaginar molts escenaris, nits de mullena, cabells embolicats, ulls de desig...quin plaer és sempre, llegir-te. Belles paraules, bell l'amor.
    Abraçada :)

  • Carícia...[Ofensiu]
    Akeron343 | 22-01-2021 | Valoració: 10

    ...és la sensació que sentia mentre llegia.
    La descripció lírica d'un d'aquells instants pels que paga la pena viure.

    Gracies, felicitats, i molta salut!!

  • La meva sensibilitat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 21-01-2021 | Valoració: 10

    La meva sensibilitat no dóna per la poesia, però sí per l’amistat. Fa molt de temps que no parlem. Fa temps molt de temps que no puc passar per la teva gàbia [com en deies] i fer petar un xic la xerrada.
    Una abraçada virtual, Aleix, i petonets virtuals per l’Olga!
    —Joan—

  • Nuesa en companyia[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 21-01-2021 | Valoració: 10

    Bon dia Aleix,

    Quin bon poema per començar el dia! Està ple de complicitat i companyia. En aquests temps que corren, la valorem més que mai.

    Les teues paraules màgiques em recorren l'ànima.

    Una forta abraçada,

    Helena

  • Gràcies Aleix de Ferrater [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021

    Gràcies Aleix per la teua visita i el teu amable comentari, del meu relat "Un gos sorprenent"... on em dius que té "PROXIMIAT".
    Saluts i fins a l'altra...

  • Lentament al matí [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021 | Valoració: 10


    Aquesta poesia és preciosa i molt sensual, on tot el seu context descrius eròticament els cabells, els ulls, el somni i els besos. Al final el somriure matiner li dóna un toc eròtic preciós.
    Enhorabona, Aleix.
    I fins a viat.
    Pots llegir-me l'últim relat que està ediat. Gràcies...

  • Naiade | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Com ja ens tens acostumats, una nova poesia plena de la màgia matinal amb la parella, plena d'amor i tendresa.

  • Intimitat.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-01-2021

    Ets el rei del madrigal, Aleix. Una bona descripció de la intimitat matinal. Uns versos de ritme lent i solemne molt adients per la descripció d'aquest moment on acaben unes coses i en comencen unes altres.
    He posat la paraula "Intimitat" al títol, perquè això és el que em transmet la poesia.

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2635 Comentaris

189867 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).