Al final del dia

Un relat de: Montseblanc
El dia ha estat complicat, com gairebé tots, de fet. No hi ha pau, ni tranquil·litat, per a una reina. El problema és el poder, tan desitjat i a la vegada tan esclavitzant. A ella no li va ser tan difícil assolir-lo, però mantenir-se a dalt de tot, i a la vegada fer que el poble prosperi i l'estimi, és esgotador.
Acaba d'escriure el darrer missatge del dia i valora si dedicar una estona a la traducció que tan li agrada.
Però la nit ja ha caigut, negra i espessa, sobre la ciutat i ella mateixa sent el pes de totes les hores que ha passat treballant. Surt al jardí, que encara manté restes de l'escalfor del dia. La xafogor li fa brillar la pell dels braços i l'escot que semblen de coure esculpit. Al cel, la lluna no és més que una esgarrapada i els estels ho aprofiten per emmirallar-se a les negres pupil·les de la dona. L'aroma de la terra humida i la fragància de les figueres la fan sospirar de plaer. Una assistenta l'avisa de que el bany ja és a punt. Torna a entrar a dins i deixa caure la túnica amb indolència per submergir-se en la gran banyera plena de llet de burra i mel. La Cleòpatra tanca es ulls i pensa en tot el que ha de fer l'endemà.

Comentaris

  • LA REINA DE LES IMATGES[Ofensiu]
    Ravegal | 17-03-2022

    Fantàstic, com sempre. Quines imatges, n'ets una mestra.

  • Gràcies Montseblanc. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-03-2022

    Hola, gràcies per comentar-me el darrer relat meu, on em dius "la valentia de ser diferent".
    Espere que vaja tot bé. Bona nit.
    PERLA DE VELLUT

  • El déu l'abandona.[Ofensiu]
    SrGarcia | 14-03-2022

    Un relat sobre una dona poderosa; el dolent de la cosa és que ja sabem com acabarà. Trobo que jugues molt bé amb el que narres i el que saps que sabem. Al final, ni Antoni ni ella, el déu els abandonarà tots.

  • Un reflex[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 14-03-2022

    M'agrada com et recrees en la descripció de l'escena i el paisatge que embolcalla Cleòpatra i que, d'alguna manera, és un reflex de la seva personalitat. Tot sensualitat i cadència d'una dona poderosa que segurament va viure moments de recolliment com el que descrius. Com sempre, una prosa delicada i molt ben construïda.

  • Bany de llet de burra i mel. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-03-2022 | Valoració: 10

    Bon final del dia. Amb una bona descripció de Cleòpatra quan es banyava en aquella banyera. Bona sensació dona aquest relat.
    Enhorabona, Montseblanc.
    Una abraçada.

  • Molt bo![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-03-2022

    Meravellós, m'ha agradat molt.
    Enhorabona,
    Salutacions,
    Neus

  • M'ha encantat [Ofensiu]
    Iona | 13-03-2022

    Deliciosament deliciós.

  • La nit[Ofensiu]
    Prou bé | 13-03-2022

    Li portarà el plaer del descans. Un relat preciós amb un llenguatge que el fa de bon llegir.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • "Cleo, Cleopatra...[Ofensiu]
    llpages | 12-03-2022 | Valoració: 10

    tot el dia sobre el catre", la cançó de La Trinca que contradiu la versió del relat que ens ocupa. A qui hem de fer cas? Jo em quedo amb el plaer d'assaborir l'hàbil descriptiva de l'autora, que et manté en estat d'intriga fins al final. Enhorabona, Montseblanc!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats