Un país de fantasia

Un relat de: Joan Gausachs i Marí

Hi havia una vegada un país on tots els seus habitants eren feliços dins les seves possibilitats. Qui més qui menys tenia una bona feina i una retribució d’acord amb les seves aptituds, no com en d’altres en els quals els càrrecs bons només eren per als amics i coneguts.

La justícia era igual per a tothom i ho era de fets no solament de paraula com passa sovint en d’altres llocs que ara no em venen al cap... els polítics, fossin del partit que fossin, tenien sempre un respecte per als adversaris i els reconeixien els mèrits quan consideraven que havien fet les coses ben fetes; quan no ho creien així, ho expressaven amb bons arguments... és a dir, mantenien diàlegs, no monòlegs amb bastonades com alguns tenien per costum.

En aquell país...

Podríem continuar, però deixem-ho aquí.


No sé pas si us ha agradat...
ni tan sols si ho podeu creure,
però, d’aquest mes, jo ja he fet el deure
i aquest conte s’ha acabat!

—————
Escrit el 04/11/2020, retocat l’11 i revisat gentilment per la Pilar Campmany i Piqué el mateix 11.

Comentaris

  • ELS CÀRRECS BONS[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-11-2020 | Valoració: 10


    Vaja país de fantasia. M'ha fet molt gràcia aquest relat tan original amb una dosi d'humor que vessa tant en la felicitat com en el polític. Sí, has fet un bon deure, ja ja ja ja ja...
    Enhorabona Joan Gausachs.
    Salutacions...
    PERLA DE VELLUT

  • Dosis de fantasia[Ofensiu]
    Pallars | 23-11-2020

    Ni que fos una petita dosi d'aquesta fantasia que descrius per al nostre país segur que tot aniria millor. Els seus conciutadans ho agraïríem no saps prou. Mentrestant...a esperar a veure si algun dia es produeix el miracle.
    Salutacions!

  • Pobre país nostre![Ofensiu]
    Josoc | 23-11-2020

    En primer lloc gràcies per comentar-me. Ja veus que estem força d´acord en la visió actual del nostre país. NO ENS CALEN GAIRES PARAULES.

  • Tant de bo!!![Ofensiu]
    Materile | 17-11-2020 | Valoració: 10


    Que bé, Joan, que ja hagis tornat a començar amb els teus relats, a voltes irònics, reflexius... o com aquesta vegada: un desig, un somni que la majoria voldríem ja. Un relat que com a gran expert saps dibuixar-lo en el nostre imaginari.

    Felicitats!!! Espero el proper. Una abraçada

    Materile

  • Moltes gràcies![Ofensiu]
    kefas | 14-11-2020


    Joan, moltes gràcies per fer propaganda del meu país.

    Perquè tots som feliços segons les possibilitats que tenim de ser-ho, més aviat poques perquè som de mal conformar. La feina deu ser bona perquè mengem cada dia i dormim sota teulada, no com en altres llocs. I la retribució s’adiu a les nostres aptituds d’amistat i parentiu.

    La justícia és una virtut i com a tal tots tenim la possibilitat de practicar-la en els nostres fets. I dels polítics, de la gent que tenen interès per la cosa pública, només en puc tenir paraules d’agraïment. No així dels anti-polítics, a qui la cosa pública els importa un carall i només forfollen per satisfer els seus interessos.

    Molt agraït, Joan

    Kefas IV

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

  • Ben retrobat[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 13-11-2020

    Ben retrobat, Joan, que contenta estic de llegir la teva mirada irònica sobre la realitat, fins i tot en el relat de gènere fantàstic d'aquest mes.
    Tinc el cap en una altra banda, però a veure si et vinc a fer companyia.

  • Molt original[Ofensiu]
    Sol_ixent | 13-11-2020 | Valoració: 10

    I tan de bo aquest món ideal fos cert.

    Molta sort al concurs!

  • Un món ideal[Ofensiu]
    brins | 13-11-2020 | Valoració: 10

    De quin gran país ens parles, Joan...No sé si creure que ha existit o no, però seria meravellós que tots els països fossin així.

    brins

  • No sé el perquè...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-11-2020


    ... però aquell país l'anomenaven "XAUXA?

    T'ho pregunte com bon coneixedor.

    Salut i rebolica, amic!

  • No sé el perquè...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-11-2020


    ... però aquell país l'anomenaven "XAUXA?

    T'ho pregunte com bon coneixedor.

    Salut i rebolica, amic!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Joan Gausachs i Marí

124 Relats

1298 Comentaris

181705 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
   Joan Gausachs i Marí (Horta, 15/01/1942) sóc com es pot veure, un autor jove.
   En el meus inicis vaig treballar les redaccions escolars que ens feien fer en els col·legis "San Joaquín", d'Horta, i "Condal", aquell que està al costat del Palau de la Música de Barcelona.
   Més endavant, vaig col·laborar en revistes particulars que no estaven a la venda, motiu pel qual les meves magnífiques creacions han passat desapercebudes.
   De totes maneres voldria [voldria, en condicional] donar grans —més aviat seran petites— obres a la posteritat, sempre que a aquesta no li molesti.

—oO·Oo—

   Vaig arribar a Relats en Català per mitjà d'en PEP HOMAR I GIOL, del qual sóc un fidel seguidor. Després casualment, un dia, en obrir la pàgina, vaig veure, en l'apartat "Relats a l'atzar", un que em va cridar l'atenció: La Lola de Can Gasparó. Lola i Can Gasparó són dos noms molt vinculats a la meva família. De Loles, n'hi ha moltes, però que, a més a més, siguin de Can Gasparó!... Hi vaig ficar el nas. Efectivament, es tractava de la meva tia-padrina Lola Gausachs i Torelló, i la narració era feta per una néta seva: EULÀLIA MOLINS I ARAGALL, filla d'una cosina-germana, meva, de tota la vida.
   Aquestes dues circumstàncies m'han animat a penjar alguna coseta. Ho sento, ho sento!
   Ara bé: no vull pas que, si els meus relats no agraden, en Pep i l'Eulàlia en paguin les conseqüències.