Aniversari [5] Ja n’hi ha prou d’aquests colors!

Un relat de: Joan Gausachs i Marí
En Jan Gim estava content, aquest mes el tema del concurs literari al qual es presentava, tractava dels colors... és a dir, tenia davant seu un ventall de possibilitats:

Color vermell: Aquest color era adjudicat al terror. No, la veritat és que aquest tema no l’inspirava gaire. Deixem-lo!

Color groc: Aquest color es referia a la ciència ficció. Tampoc! Aquest tema no li agradava gens tot i que de petit llegia en Flash Gordon i en Diego Valor!

Color verd: Adjudicat als temes eròtics... fora, fora! Tot i l’edat que tenia era massa tiquis miquis per abordar-los.

Color rosa: No, no, els temes sentimentals els deixava per aquells autors que alguna vegada havien escrit per a la ràdio quan ell encara era força jovenet: Guillem Solter Poca Teca, Lluïsa Safareig, Rafel Baronet...

Color blau: El color blau es referia a temes històrics i... en aquest moment en Jan Gim no estava per històries!

Color blanc: Deixem-lo córrer, els moments actuals no eren els adequats per als temes d’humor.

Color negre: Ves per on el negre és el color del misteri i en Jan Gim no tenia els ànims necessaris per embrancar-se en temes massa complicats... o sigui que...

Ha decidit que aquest mes no hi participa. Que s’ho facin sols, ja que no creu pas que el trobin a faltar... ja n’hi ha prou d’aquests colors!

—————
Escrit el divendres 13/03/2020
Revisat el mateix dia! Gràcies Pilar!

Comentaris

  • Ai, l'humor![Ofensiu]
    Pallars | 30-03-2020

    En aquests temps negres com el carbó sempre ve de gust trobar-se amb un relat com el teu que et deixa amb un somriure permanent a la cara. Doncs que duri perquè ens fa prou falta.
    Gràcies per les teves paraules, Joan!

  • Ai els colors...[Ofensiu]
    brins | 21-03-2020 | Valoració: 10

    Tot i que tenia molts dubtes sobre els colors, dius que en Jam Gim estava content pel tema del concurs, això ens demostra, Joan, que no hi ha cap color sense encant.
    Tant d'encant, com el de la lectura d'aquest relat!
    Una abraçada,

    Pilar

  • Original...[Ofensiu]
    Romy Ros | 21-03-2020

    fins el fina!. Jo l'he trobat molt i molt original, però bé, tu ets un gran mestre relataire. Salutacions i fins el mes que ve!

  • Ui, ui...[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 17-03-2020

    Ui, ui... em sembla que aquest mes en Jan Gim tenia una mica de mandra ;) i ens ha deixat sense relat.
    Gràcies per ser-hi sempre, Joan! Fins al proper mes-relat! Cuidem-nos!

l´Autor

Joan Gausachs i Marí

124 Relats

1298 Comentaris

182085 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
   Joan Gausachs i Marí (Horta, 15/01/1942) sóc com es pot veure, un autor jove.
   En el meus inicis vaig treballar les redaccions escolars que ens feien fer en els col·legis "San Joaquín", d'Horta, i "Condal", aquell que està al costat del Palau de la Música de Barcelona.
   Més endavant, vaig col·laborar en revistes particulars que no estaven a la venda, motiu pel qual les meves magnífiques creacions han passat desapercebudes.
   De totes maneres voldria [voldria, en condicional] donar grans —més aviat seran petites— obres a la posteritat, sempre que a aquesta no li molesti.

—oO·Oo—

   Vaig arribar a Relats en Català per mitjà d'en PEP HOMAR I GIOL, del qual sóc un fidel seguidor. Després casualment, un dia, en obrir la pàgina, vaig veure, en l'apartat "Relats a l'atzar", un que em va cridar l'atenció: La Lola de Can Gasparó. Lola i Can Gasparó són dos noms molt vinculats a la meva família. De Loles, n'hi ha moltes, però que, a més a més, siguin de Can Gasparó!... Hi vaig ficar el nas. Efectivament, es tractava de la meva tia-padrina Lola Gausachs i Torelló, i la narració era feta per una néta seva: EULÀLIA MOLINS I ARAGALL, filla d'una cosina-germana, meva, de tota la vida.
   Aquestes dues circumstàncies m'han animat a penjar alguna coseta. Ho sento, ho sento!
   Ara bé: no vull pas que, si els meus relats no agraden, en Pep i l'Eulàlia en paguin les conseqüències.