Reivindico l'"anar fent"

Un relat de: bocidecel

Avui m'he proposat embolicar la troca.

Penseu en la salutació típica:
-Com estàs? Com va tot?
Sóc dels que contesta amb un tòpic:
-Anar fent.
Ben segur que us imagineu el meu posat desmenjat, arronsant-me d'espatlles, boca torta, cella arquejada i ganyota.

Doncs no! El meu "anar fent" es diu amb un somriure i amb certa alegria, mesurada, és clar, com pertoca a l'expressió. I no el confonc mai amb l'"anar tirant", que ja pressuposa un esforç, un arrossegament, un cost que no s'adiu amb l'esperit que vull deixar entreveure. Encara que de vegades l'he d'acompanyar amb un bé allargassat per reforçar-ne el bon sentit i fer-lo més entenedor.

Em pregunto el motiu de que aquesta resposta s'assimili a l'apatia, al passotisme, a la mandra i a l'avorriment. M'intriga saber quan i amb raó de quin esdeveniment va agafar el caire negatiu.
Per què constitueix un síndrome i un exemple de poca ambició? Es considera poca ambició l'afany moderat, el treball ferm i constant?

Per tot això, reivindico el sentit positiu d'un anar fent que expressa una via, una direccionalitat, una tasca, un caminar a plaer cap endavant, a poc a poc i amb bona lletra, i tenint cura de tots els detalls, vetllant cada pas.


"Cada pas que fas,
són noves les formes que deixes,
empremtes subtils que mereixen
atenció en tot moment, es clar.
A cada pas que fas,
forma part d´un nou repte,
un nou estil que penetra
més enllà del teus somnis.
tot ho fas a cada pas." (Gossos)

Comentaris

  • M'he adonat que fa mesos que...[Ofensiu]
    Calderer | 02-05-2009


    no apareixes per RC i he vingut a visitar-te i a llegir els teus escrits. M'agraden, sovint em resulten molt propers.

    Aquest de "Anar fent" m'ha fet gràcia perquè jo tinc un conte penjat que te aquest mateix títol.

    Segueixo llegint-te

    Fins aviat.

    Lluís

  • Una expressió[Ofensiu]
    Melcior | 13-07-2008

    que utilitzo potser amb massa frecuència , i mai en funció negativa , la trobo del tot encertada en la manera de fer i el tarannà català ,
    Jo també el reivindico .
    Endavant!

  • "a cada pas"[Ofensiu]
    didgeridoo | 13-07-2008


    Un fragment de gossos molt encertat. M'encanta i m'encanten.

    Jo no suporto gaire que em diguin un "anar fent" sense entusiasme.

    Prefereixo la teva opció!

  • Anar tirant[Ofensiu]
    Avet_blau | 06-07-2008 | Valoració: 10

    Normalment quan pregunto :
    com anem?
    sempre em contestten: MALAMENT !
    sino, no seria aqui !

    Inclós dolències petites, insignificants,
    tenen sempre la sensació de patir,
    i de manca de salut ...

    anar fent! es una magnifica resposta
    a la meva consulta.

    Avet

  • Joan G. Pons | 06-07-2008 | Valoració: 10

    Estic en la teva línia. I ho faig servir i comparteixo en les meves tasques formatives. Plenament i positivament d'acord.

  • - Com estàs? [Ofensiu]
    jrrof | 06-07-2008

    quant a mi sem fa aquesta pregunta, per cert feta mol assíduament...

    "Com estàs?
    la meva resposta és *VS a qui?

    quants s'han quedat per el camí...
    quants nià de pitjors...

    la conformitat em forma d'ironia és la que em porta a contestar amb una pregunta, si la vull eduir contesto de conya!

    *comparativament a quí?

  • ves fent...[Ofensiu]
    Epicuri | 28-06-2008

    fer, es la realitat, el demés son somnis, projectes, passat que no hi es, futur que tampoc.

    Ho dius ven clar: fer cel.lebrant: amb alegría, amb consciència, de bó i millor, de dolent i de tristessa de tot allò que es bessa.

    de viure!

    no d'usar i "tirar"

    no cal que les cosses siguen "tirants"

    mes val que siguin fefaents

    fets i no paraules. les paraules se les endú el vent. Mentre que anem fent vents, calmes, tempestes.

    i anar llegint relats, com ara aquest que revindica cosses que calen i valen.

    petons. i anar fent.

  • fent és MOOOOOOOOLT[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-06-2008 | Valoració: 10

    Coincideixo. Les paraules tenen un desgast i sobretot las repetitives com "expressions socials", molt cop buides.

    ANAR FENT és caminar de forma activa i conscient. Gràcies.

  • Sí, xicona![Ofensiu]
    rnbonet | 24-06-2008

    Anar fent, pas a pas, cop a cop, mot a mot.
    Com una cadena amb baules sense pèrdua, ben enganxades; com l'escuma de l'estela de popa del vaixell; sense recordar només que les darreres bombolles... Així, simplement! Amb humor, i ganes, i il·lusió. Sense desfallir!
    Salut i rebolica!

  • Cada pas, que fas, conectes amb l'infinit...[Ofensiu]
    auf dem Weg | 24-06-2008 | Valoració: 10

    M'ha agradat, em sembla que a partir d'ara jo també t'ajudaré a reivindicar l'"anar fent", aquest anar fent optimista.

    Jo sóc una persona, diguem-ne, poc constant, sempre és un pas reintentar per enèssima vegada ser-ho. I aquest "anar fent" hi pot ajudar.

    Mil petons i endavant!

  • Complertament d'acord[Ofensiu]
    anarfent | 24-06-2008

    Anar fent.
    A velocitat humana.

    Gràcies.

  • Jo també m'hi apunto[Ofensiu]
    ciosauri | 24-06-2008

    Petits detalls que tenen al darrera tota una manera d'entendre el món. Està bé aturar-se i pensar tranquilament una estoneta. Agafem aire. Salutacions!

  • D'acord[Ofensiu]
    Josoc | 24-06-2008

    Sí, estic d'acord amb el que dius i en com ho dius. M'ha agradat llegir-te i t'invito a que llegeixis el meu últim relat. Sembla que ambdues persseguim un exacte significat en les paraules.

  • bona reflexió[Ofensiu]
    zigonni balcatrena | 24-06-2008

    ben trobat, és bo fixar-nos com parlem
    m'hi apunto amb la meva variant "nà fent"

  • M'has convençut[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 24-06-2008

    La reivindicació sembla, d'antuvi, trivial, però una lectura un poc més profunda et fa arribar a la conclusió que les paraules fan molt i són el reflex de tota una predisposició. A partir d'ara em reclute a l'exèrcit dels que responderan sempre "anar fent" que implica una participació activa en la vida més que no pas com una feixuga llosa sobre l'esquena que pareix reflectir "anar tirant".
    Llorenç Garcia

Valoració mitja: 10