QUÈ PUC DIR-TE...

Un relat de: brins

QUÈ PUC DIR-TE...

Què puc dir-te, petit narcís,
per treure´t l´enyorança
d´arrels unides,
de verda prada,
sense temps ni esperes,
sense anades i tornades,
sense que a cada comiat
es faci humida la mirada.

Què puc dir-te
perquè et brillin els ulls,
i no et plorin les entranyes,
quan recordis esplanades
caminades de sol,
però vegis fum cendrós
navegant per damunt
de branques separades.

Podria dir-te
que ara ets de dues soques
que tens doble espai,
però sé que tu em diries
que quan es parteix una arrel
deixa el dits impregnats
de clivelles de melangia;


Podria dir-te
que entenguis moltes coses,
però no t´ho dic...
jo tampoc no les entenc...

Comentaris

  • dir-te[Ofensiu]
    ESTEL | 29-01-2009 | Valoració: 10

    que hi ha una llum especial en passar perl teu espai, això et diria.
    Un poema preciós que em fa pensar en varies coses alhora, em fa pensar en la natura, en com hi trobarem els camps, els boscos, més endavant.....

    i em fa pensar també en un amor que pateix per ser compartit.

    Aquesta frase "què puc dir-te", em surt moltes vegades, perquè hi ha moments en que hi ha tant, tants sentiments, que dic:" què puc dir-te que no es reflexi en el meu rostre"

    un petó

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Desarrelament[Ofensiu]
    franz appa | 09-01-2009

    Emocions... tan difícils de descriure! La poesia s'assembla a algunes olors -fragància de narcís-, a alguns tactes -"clivelles de melangia"-, algunes presències etèries -colors verds de prada, fums cendrosos-, la poesia pot aglutinar aquestes sensacions i transmetre-les amb el calfred de l'emoció que pot transmetre -aquest mateix calfred- l'emoció pura dels instants perduts.
    Desarrelats, privats de la unió, petits narcisos poden trobar-hi el consol, en aquests preciosos versos.
    Una abraçada,
    franz

  • Melcior | 06-01-2009 | Valoració: 10

    poema , de veritat .
    Endavant !

  • I jo... [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 04-01-2009 | Valoració: 10

    I jo... què més et puc dir d'aquest petit narcís que no hagi llegit en els versos encisadors d'aquest poema que arriba a fer-nos vibrar fins hi tot les fibres més sensibles?
    Pilar, et desitjo el millor any,

    J. Lluís

  • Belles i tristes paraules d'incomprensió...[Ofensiu]
    bellroure | 04-01-2009 | Valoració: 10

    El teu relat m'ha emocionat moltíssim. Crec que saps trobar les paraules màgiques per descriure el que sents. A partir d'ara, serà un plaer continuar llegint el que escrius, ja que ets un merescut poeta. No només escrius bé, sinó que omples els cors dels lectors i ens tornes més humans.
    És evident que una ruptura és trista i difícil per a tothom, i encara més per a un petit narcís. Però has de pensar que hi ha molts tipus de ruptures, i que l'important és que no desapareixi mai l'amor. Hi ha arrels que mai no s'aturen, que mai no es parteixen, però no per això aconsegueixen fer créixer flors més belles i oloroses; n'hi ha d'altres que lamentablement moren i destrueixen la seva llavor; però també hi ha unes altres que necessiten ser regades més a poc a poc, amb molta cura perquè no s'acabin extingint, amb gotes formades, de vegades, de melangia, de por, de tristor, però sempre d'un etern amor.
    Aquestes flors no es consideren tan diferents a les altres.La clau està en els nostres cors, en la manera com tenim d'alimentar-la, de parlar-li. I de debò encara creus que no saps què dir-li? Segur que ho aconseguiràs! No tot s'arriba a poder comprendre, no hi ha resposta per a tot; l'única resposta per a mi és L'AMOR.
    Moltes felicitats i ànims!

  • Bell poema[Ofensiu]
    joanalvol | 02-01-2009 | Valoració: 10

    que encisa a qui el llegeix, que fa pensar en la metamorfosi, en la transmutació, en la dualitat, en l'arrel per la qual anem creixent, en l'altre espai on, alhora, voldríem ser.

    Bona sort per l'any nou
    Joanalvol

  • separacio[Ofensiu]
    anforsa | 31-12-2008 | Valoració: 10

    Separació en la vida que pot ser per un temp o per... Però l'arrel curarà en l'esqueix el mal sofert i seran dos que lluiten per el mateix. Germans siamesos separats, individualitzats...
    vivint esxperièncis difenets i diverses, els pot faltar l'abraçada íntima que tenien, però procrearan les seves creences, els seus costums amb projecció sepaarada. Bell sacrifici. Bon poema.Et felicito.Anton.

  • Delicada evocació. [Ofensiu]
    Alberich | 30-12-2008 | Valoració: 10

    Poesia delicada com el petit narcís del que parles.
    Aquesta conjunció d'elegància amb una excel·lent factura, fan que aquestes efusions de cor enfora siguin una delícia pels sentits de qui les llegeix.
    Enhorabona.
    Ramon

  • Incomprensió i coherència[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Podries dir i dir-li, dir-me i dir-nos moltes coses... algunes d'elles segurament les sentirà i l'ensenyaran... altres espero arribar a llegir-les... però de moment aquestes que descobreixo avui m'omplen el dia d'un color càlid que no tenia abans de passar pel teu espai.

    A més de les paraules, el silenci que ofereixes i la confidència que comparteixes en el darrer vers, em permeten una proximitat que no refreda prou la pantalla, ja que la meva Antítesi m'apropa a la teva sincera incomprensió, que manifestes amb una coherència entendridora.

    Sense demores ni esperes, t'envio ara mateix una abraçada de les que uneixen,
    Unaquimera

  • Poema d'una sonoritat deliciosa,[Ofensiu]
    Xantalam | 28-12-2008

    que s'ha de recitar perquè esdevingui complet.
    Moltes gràcies pels teus comentaris, m'agradaria poder llegir i comentar molt més; tinc la sensació que em perdo moltes bones creacions, com aquesta.

    Bon Any Nou, companya, una abraçada!

    Xantalam

  • Qué puc dir-te...[Ofensiu]
    Naiade | 24-12-2008 | Valoració: 10


    ...de les teves belles poesies, dons que tens una gran sensibilitat i fas vibrar al lector.
    Gracies pels comentaris i que passis un Bon Nadal.
    Una abraçada

  • Costa tant..[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 24-12-2008 | Valoració: 10

    explicar als altres allò que ni tant sols entenem nosaltres! A vegades fins i tot podem raonar-ho, cercar llògiques... però si el cor no ho té clar, l'explicació acaba sent buida. Molt bon poema, brins!
    Bones festes també per tu, i una abraçada.

  • Puc dir-te...[Ofensiu]
    onatge | 23-12-2008 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu comentari.
    Gràcies per la paraula...
    Gràcies per ser-hi.
    Gràcies per poder dir gràcies

    Rep una cordial salutació.
    onatge

  • gràcies pels bons nadals generals[Ofensiu]
    Fidel Català | 23-12-2008 | Valoració: 9

    m'he perdut una mica en el sentit del poema.
    Però bonic i amb un ritme mol personal.

    F

  • Doncs a mi m'agradaria dir-te...[Ofensiu]
    Queca | 23-12-2008 | Valoració: 10

    ... que ets única. I que el poema també va per tu, per a tots aquells que necessiteu sort (tots, no?)

    Espero que passis unes boníssimes festes!

    Una abraçada i mil i un somriures!

  • Puc dir-te[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-12-2008 | Valoració: 10

    que escrius unes poesies precioses.
    Ens regales uns moments deliciosos de lectura que són molt d'agrair. Gràcies, brins.
    T'agraeixo els teus comentaris.
    Jo també et desitjo que passis un Bon Nadal i gaudeix tot el que puguis dels teus néts i de tota la teva família.
    Molts petons.
    Mercè

  • Admirable[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-12-2008 | Valoració: 10

    He gaudit del teu relat. I retinc la frase "que tens un doble espai". És molt creativa. Gràcies també pels teus comentaris i ja l'he passat el teu missatge al meu amic Follet.
    Un Nadal ple de llum, et dessitjo de tot cor.

Valoració mitja: 9.83