LLÀGRIMES

Un relat de: Rosa Gubau

LLÀGRIMES


Llàgrimes de tristesa, de por,
de ràbia i frustració,
d’enyorança i desconsol,
de solidaritat i compassió,
d’alegria i amor.
Llàgrimes retingudes
amargues i esquinçadores
aferrades al dolor.
Diminutes perles reconfortants,
que commouen i exalcen l’ànima
de cors lliures i purs,
desvestits de falsos prejudicis i repressions.
Filtre d’emocions intenses i profundes,
alliberadores de sentiments i neguits.
Llàgrimes de vida.
Símbol de fortalesa, sensibilitat i passió.


Rosa Gubau



Comentaris

  • Plorar[Ofensiu]
    Montseblanc | 09-04-2023

    I tant, les llàgrimes ens renten l'ànima. És clar que val més plorar de riure, però en tots els casos les llàgrimes alleugen.

  • Salutacions [Ofensiu]
    joandemataro | 08-04-2023

    Sí, Rosa. Sóc de Mataró. Gràcies per llegir-me i comentar els meus humils poemes. I no deixis mai d'escriure si així ho necessites. Fer poesia és despullar l'ànima, és un acte de valentia i generositat.
    Salutacions
    Joan

  • magalo | 06-04-2023


    M'agraden les llàgrimes de tant en tant. Netejen els ulls, relaxen el cor, alliberen l'ànima. M'agrada el teu poema que parla d'elles.
    Jo vaig fer uns versos titulats "Elles,les gotes" per si volguesis llegir-los.

    Moltíssimes gràcies per les teves paraules al meu darrer poema.

    Marta.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Nua Dedins | 11-03-2023 | Valoració: 10

    Rosa, gràcies per les teves paraules en el meu relat 'La dona de lila' (un relataire m'ha explicat que havia de deixar els comentaris així, en els comentaris de l'espai del relataire que havia deixat comentari. En vaig aprenent!). Certament, els qui ens han precedit i ens han estimat els portem al cor.
    I certament com en el teu text, les llàgrimes són necessàries. La vida és plena de moments de tots colors. Un text amb sentiment i ben bonic. Gràcies per compartir-lo! Bon cap de setmana!

  • Error[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 05-03-2023

    M

  • Vital[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-03-2023 | Valoració: 10

    He tornat a llegir el Relat. Llàgrimes de vida, aporten vida. Molt bon Relat.
    Gràcies pel teu comentari.
    Molt cordialment,

  • Llàgrimes [Ofensiu]

    Un poema alliberador, que convida a amollar el dolor, la pena i també la joia. De menuts plorem, a la senectud també. No ho tinc clar si a l'edat mitjana ho podem fer amb la mateixa facilitat... Per això el teu sentit poema és alliçonador, reconfortant... Mercès per oferir-nos aquest regal poètic que ens ajuda ha deixar-nos anar emocionalment. Nil

  • Plorar[Ofensiu]
    Atlantis | 01-03-2023

    Sort en tenim de poder plorar....Les llàgrimes son tot això i molt més.

    Bon cant a les llàgrimes.


  • Sempre ajuden[Ofensiu]
    Cesca | 01-03-2023 | Valoració: 9

    Llàgrimes i vida, dues paraules que es donen la mà.
    Llàgrimes amigues perquè d'una manera o altre sempre ens ajuden a avançar.
    Preciós!

  • Com diamants[Ofensiu]
    Prou bé | 01-03-2023

    Com els diamants les llàgrimes són un tresor per tot el que tan bé descrius en el teu poema!
    M'agrada llegir-te, Rosa!
    Amb total cordialitat

  • Sona molt bé recitant-lo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-02-2023 | Valoració: 10


    Un poema que denota molta tristesa, perquè en la vida hi ha alguna volta perquè plorar, per la compassió, el desconsol, etc. És intens i ric en la seua pronunciació.
    Això sí, les llàgrimes necessàries de tant en tant.
    (És que m'ho he recitat per a mi tres vegades i m'ha emocionat)
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Cal que neixin llàgrimes...[Ofensiu]
    llpages | 28-02-2023 | Valoració: 10

    de tant en tant. La millor manera d'assumir un dolor i, paradoxalment, d'alliberar-se'n. Recomanable a qualsevol edat. Gràcies, Rosa, per aquest recordatori!

  • Plorar alleuja[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 28-02-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Rosa Gubau:

    Un poema meravellós on descrius com l'acció de plorar alleuja i reconforta l'esperit.
    Vivim en una societat que ens fa reprimir les llàgrimes, perquè les considera com un signe de feblesa.
    Hi ha molts motius per plorar i contradictoris, d'alegria o tristesa. L'important és saber fer-ho per a alliberar-nos del pes que ens oprimeix i mostrar-nos més humans.

    Una abraçada i gràcies pels teus comentaris als poemes de «Corbes de sang».

  • Estic viva[Ofensiu]
    Marina i punt | 27-02-2023

    Ploro, per tant, estic viva!
    Bonic, colpidor i intens poema.

    Salutacions

  • ESPERANÇA[Ofensiu]

    Malgrat els episodis de dolor, de desesper gairebé, tard o d'hora neixen guspires d'esperança: mentre hi ha vida, no hi ha cap nit eterna.

    Ben explicat, Rosa!

    Salutacions

    PD
    El meu agraïment als teus comentaris --clars i generosos --en diversos poemes meus.

  • Brillants [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-02-2023 | Valoració: 10

    Relat molt sensible i que comparteixo plenament. Llàgrimes plenes de missatge positiu. Enhorabona, Rosa.
    Agraeixo el teu comentari al Relat sobre Conversa d'un Gegant.
    Molt cordialment,

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

74 Relats

1099 Comentaris

41286 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.