L'Hivernàs fa mala cara...

Un relat de: Prou bé
El desembre congelat
com cada any arriba
El cap de neu coronat
I amb la forca enfila

L'Hivernàs fa mala cara
De fet, mira de gairell
Ves a saber quina en pensa
Per cobrir el món de neu

La brufada és albirada
El vent la durà a la plana
Gebrarà la terra entera
Les cases seran tancades

Finestres i finestrons
Barrarem amb forrellats
Al voltant la llar de foc
Les hores irem passant

Fins que l'hivern es retiri
I l'Hivernàs se'n torni
Allà d'on ens ha arribat
Quedarem esporuguits

Ànima i cos ben glaçats


2022 relat presentat al RPV 309 Hivernàs

Comentaris

  • COMUNICAT D'OLGA MOLERO [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-01-2023



    COMUNICAT D’OLGA MOLERO:


    Estic passant Nadal en el monestir de les dominiques de Bormujos, aquí a Sevilla, i com faig vida monacal, a penes tinc moments per a veure el mòbil. D'aquí que haja tardat a contestar-te.

    De com està Hugo Molero: Ara no hi ha grans canvis. El dia a dia va succeint i l'important és tenir-lo controlat el dolor que té, tenir-lo molt acompanyat i proporcionar-li bons moments en família. Gràcies a Déu està un poc millor, però està patint.

    Els meus germans Patrici i Xavier han estat uns dies amb ell, així com el fill major del meu germà, Guillem, que és un poc major que Hugo.

    També han estat els seus altres oncles, i ara segueixen allí, els seus avis. Així que continueu resant, perquè gràcies a Déu està molt acompanyat.
    Això és el que necessita, més oracions.

    Gràcies a tots.

  • Hivern[Ofensiu]

    No m'ha agrada gaire l'hivern, però comprenc que l'hem de passar... Amb lo bonic que són els dies llargs i calorosos de l'estiu... Però el teu poema en llegir-lo m'el fa veure vell i acollidor. Les paraules segons com es combinen poden fer que bon canvii de percepció....

  • Fred en desembre. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-01-2023 | Valoració: 10

    Un poema que guspireja el fred en aquest mes de desembre. Amb un ritme que és com si fora una nada. Per a mi, has fet una obra d'art.
    Enhorabona. Prou bé.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Oració.[Ofensiu]
    SrGarcia | 08-01-2023

    He llegit la poesia amb el ritme del primer vers.
    És una poesia molt bonica, hi trobo a faltar les gallines amb sabates, però és una bona oració per a fer cagar el tió.

    Que tinguis un bon any, Prou bé.

  • Abriguem-nos[Ofensiu]
    Marina i punt | 08-01-2023

    Bonic poema per descriure una estació que aviat oblidarem. No sóc gaire amant del fred, però t'haig de dir que l'enyoro una mica.
    Gràcies, com sempre pels teus comentaris als meus relats.

    Salutacions

  • Càlid[Ofensiu]
    Slim Sherman | 08-01-2023

    Un poema càlid per descriure una estació freda. Molt bonic i amb un vocabulari molt ric. El vers inicial li dona, a més, una certa melodia... Enhorabona, i moltes gràcies també pel teu comentari!

  • enyoro l'hivern[Ofensiu]
    Atlantis | 08-01-2023

    Amb la pauta d'una cançó nadalenca has escrit un poema ben bonic per parlar de l'hivern, que potser enyorem, el fred que ens feia abrigar-nos amb gorres i bufandes i que ens deixava el nas vermell.

  • Tant de bo arribi![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Tant de bo arribi de veritat aquesta estació tan necessària! T’escric des de Ribes de Freser i aquí dalt sabem què és el fred i ens agrada. Però com que l’hivern és una estació molt bonica, el teu poema n’és un preciós exemple. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Cara o creu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-01-2023

    Se m'ha enviat el que estava escrivint i tot just acabava de començar. Volía dir que aviat haurem de jugar a cara o creu per saber el temps que farà, a veure si ho encertem.

    Un poema tan ben estructurat que l'he llegit quatre vegades per gaudir de la seva estructura i contingut. Preciós.

    Cordialment.

    Rosa

  • Cara o creu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Complet desordre estacional.

  • Cara o creu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Complet desordre estacional.

  • Cara o creu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Complet desordre estacional.

  • Cara o creu[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-01-2023 | Valoració: 10

    Complet desordre estacional.

  • Fa agafar fred i ...[Ofensiu]
    llpages | 07-01-2023 | Valoració: 10

    enyorança de quan en feia de veritat. Un poema ple de referències a una estació que voldríem com sempre i es deixés d'entestar-se en canviar les temperatures tradicionals. Cada cosa al seu temps, i un temps per a cada cosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53133 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com