L’escriptor

Un relat de: Homo insciens

L’escriptor s’asseu davant l’escriptori i agafa el bolígraf expectant. Li torna aquella sensació de tenir l’home rere seu, situat al clatell, però sap —tantes vegades ho ha comprovat— que allà no hi ha ningú. Tot seguit l’home comença a explicar-li a cau d’orella la història insòlita d’un home inexistent que xiuxiueja a un escriptor insòlites històries que es converteixen en best-sellers.

Un escriptor de renom com ell, no hauria de dubtar de si mateix. Si la crítica literària ha ascendit fins als núvols l’última novel·la seva, L’home que em xiuxiueja, deu ser que és un virtuós de la ploma, tal com afirmen. Però segueix capficat en què un escriptor que destapa els seus entrellats d’escriptor, ho fa en un acte desesperat de subsistència, obrint pas, sense remei, a la decadència.

Tot plegat el porta a creure que l’home li està fent el llit. Potser se n’ha cansat de tanta novel·la, o ja no li queden històries per explicar, o qui sap si se n’ha buscat un altre.

La qüestió és que d’ençà que coneix el desenllaç de la novel·la està molt alterat.

Comentaris

  • desassossec[Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-12-2021 | Valoració: 10

    Bé, si no ho he entès malament, l'escriptor encara no ha acabat d'escriure la novel·la i pot canviar el final que té al cap. Esperem que ho faci.
    Un bon relat amb misteri i intriga.

  • Som...[Ofensiu]
    Montseblanc | 18-11-2021

    ...moltes persones en una. De vegades, gairebé sempre, aquestes persones no estan d'acord entre elles. Al protagonista del relat li ha anat bé la col.laboració d'una de les seves personalitats, però sembla que aquesta ha decidit posar punt i final a la relació. A veure si les altres persones que són ell són a temps d'impedir un final prematur i dramàtic.

  • Senzillesa[Ofensiu]
    TerricheT | 14-11-2021

    Un relat escrit amb molta senzillesa que ens abandona en una imatge de terror gòtic força pertorbadora. Un missatge molt directe que ens deixa amb l’ai!, al cor.

    Admiro aquesta simplicitat narrativa, que no vol dir que sigui un relat simple, tot el contrari.
    Que hi hagi sort!

  • Un relat de terror.[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 10-11-2021

    Planteges una idea força pertorbadora: una ment malalta? Un geni pertorbat? Un fantasma amb vocació d'escriptor?

    I segur que en surten moltes més.

    Obtenir tantes expectatives en tan poques línies és tot un èxit.

  • Bona nit Homo Insciens [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-11-2021


    Hola, Homo insciens, gràcies per la teua visita i la teua opinió en el meu conte de "La botella anyil", on em dius que és surrealista. Vaja! Que t'ha agradat.
    Fins a l'altra i una abraçada...

  • És un home?[Ofensiu]
    Prou bé | 02-11-2021

    O és la pròpia imaginació que ens "dicta" a cau d'orella què escriure?
    I si és així, hem de dubtar de nosaltres i de les nostres capacitats?
    M'has fet pensar!
    AMB total cordialitat

  • L'home que dicta.[Ofensiu]
    SrGarcia | 02-11-2021

    Molta fantasia. El relat sembla autoreferencial: explica la història d'un home que dicta un relat sobre un home inexistent que dicta un relat (si no ho entenc malament).
    Aquest final fa molta angoixa, un desenllaç que només ell coneix, que l'altera molt i que no vol explicar.

  • Un home inexistent [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-11-2021 | Valoració: 10

    Pura fantasia, on l'escriptor li parla una altra persona, que no se sap qui és, que li xiuxiueja les històries que al final tenen el seu èxit i són originals.
    Vaja, quanta imaginació li has posat al teu relat de "L'escriptor".
    Una abraçada i que tinguis sort.

  • Ho sabia[Ofensiu]
    kefas | 01-11-2021


    Sempre he sospitat que algú, a cau d’orella, em dicta els relats que ningú entén. No pot ser que, essent com sóc, una persona intel·ligent i enginyosa, els meus relats tinguin tant poc predicament entre les altres persones cultes que em llegeixen. Gràcies per confirmar-m’ho. Ara mateix començaré a repassar la llista dels meus coneguts més odiats.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    > Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32686 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància