Improvisació

Un relat de: deòmises

He de pidolar per a subsistir
Enmig d'aquesta mar d'incertesa
Que és la multitud vària.

No sóc res, ni ningú,
Trenco les barreres del silenci
I no trobo paraules pronunciables
Dins de la meva boca.

Tot sol, despullaré l'edifici
Que és el meu cos i deixaré
Només la meva ànima isolada.

Comentaris

  • També et vull desitjar PER MOLTS ANYS!!![Ofensiu]

    I amb una forta abraçada, Lluís!!!

    Salut i lletres,

    V

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Anagnost | 01-05-2008 | Valoració: 10

    Aquest diamant en brut, com ha estat qualificat el teu poema, és això, precisament, un diamant. Una pedra en què la llum del viure s'hi reflecteix i es descompon en mil angles del color de l'existència per a, tot seguit, concentrar-se de bell nou en un únic punt de color, blanc i enlluernador: l'ànima, l'esperit, el jo (tot això que es concentra en el cervell), com a material que ens proporciona l'última possibilitat d'entendre'ns i d'entendre.

  • Anagnost | 01-05-2008 | Valoració: 10

    Aquest diamant en brut, com ha estat qualificat el teu poema, és això, precisament, un diamant. Una pedra en què la llum del viure s'hi reflecteix i es descompon en mil angles del color de l'existència per a, tot seguit, concentrar-se de bell nou en un únic punt de color, blanc i enlluernador: l'ànima, l'esperit, el jo (tot això que es concentra en el cervell), com a material que ens proporciona l'última possibilitat d'entendre'ns i d'entendre.

  • Antoni Casals i Pascual | 30-04-2008 | Valoració: 10

    inexorablement sols és com ens veiem, com actuem, com escrivim. I, despullats de nosaltres mateixos, donem el millor que tenim, el poc que som, l'escàs que sabem.

    ACP

  • gypsy | 29-04-2008 | Valoració: 10

    la teva ànima isolada és el més valuós de tu, el que et fa escriure de la manera que ho fas.
    No importa el reconeixement, els mots resten escrits aliens a les banalitats absurdes.


    un petó

    No et desanimis, sis plau.

  • Potser...[Ofensiu]
    Nurithy | 29-04-2008

    hi han imatges masses recurrents però, al ser un poema curt no hi ha temps per a desemascarar neologismes!

    M'ha agradat, per la resta, bastant, però es nota que és d'un repte perquè hi falta puliment. En tot cas segueix sent un diamant en brut. :)

  • ;) MERCÈS[Ofensiu]
    Tina Font | 29-04-2008

    Intento plasmar al detall.
    M'encanta definir un instant, potser si que desprenc senzillesa en aquest poema, tot i que en la majoria desprenc més aviat complexitat, així sóc jo.

    Un abraçada.
    Espero anar-te llegint.


    Cristina Font*

  • Comento...[Ofensiu]
    lluisba | 27-04-2008

    Hola, deomises

    Acabo de rebre el teu comentari-crítica i l'entenc perfectament. A tots ens agrada rebre comentaris, i no és una cosa que passi per alt. A més a més, veig que hi ha una mena de norma que té a veure amb l'educació, i que és respondre. No em faig l'orni i per tant et responc tan sincerament com puc: em connecto poc, poquíssim. No pas per falta de ganes, sinó per falta d'hores de dormir, potser, de descansar. Així, la llista de coses pendents es fa llarga.
    En aquests moments, en els darrers mesos, la meva vida ha sofert un gir inesperat i un xic tràgic per la malaltia greu de la meva mare. Durant aquest temps, les meves aparicions a "Relats" són comptades amb els dits d'una mà. De manera que amb això espero que entenguis el meu silenci.
    Pel què fa a "El crit", i a la teva "Improvisació", crec que valdria la pena, potser, que féssim una proposta. Penso que aquesta pintura té un valor estrany i misteriós. Per què és una de les pintures-icona del segle XX? Per què al XXI segueix tenint tanta força? Qui és el personatge? On és? Per què crida? En definitiva: què té al davant?
    La resposta podria ser terrible: al davant hi sóc jo.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

373 Relats

1011 Comentaris

307117 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978