S(h)oc(k)

Un relat de: deòmises
Entre les blanques plomes, el trau carnós es dilata i, lentament, en comença a aparèixer una forma arrodonida que, de no saber-ne més, costaria d'identificar a simple vista. L'au reflecteix l'esforç de la posta amb moviments de coll a esquerra i a dreta, amb un feble cloqueig que no regeix cap harmonia ni cap ritme. Amb tot, aquella silueta primerenca ha esdevingut l'embalum ovoidal que gairebé és fora del cos de la gallinàcia. Un darrer impuls abdominal l'expulsa de cop i l'escataineig de la lloca n'anuncia la feina enllestida.

De poder triar, la caiguda de l'ou s'alentiria i una veu en off emplenaria aquest interval de temps amb una discussió filosòfica arran del començament de tot plegat. Aquest descens duria amb ell les aromes dels grans esdeveniments del planeta i de la humanitat, des de l'evolució dels organismes unicel·lulars i a les catàstrofes, des de les guerres i les epidèmies al naixement d'un nou ésser i, amb ell, la cadena tròfica que se'n vincularia.

Però, després de mil·lèsimes en suspensió i de friccionar amb l'aire que l'embolcalla a partir d'ara, l'ou finalment impacta contra el terra de manera quasi imperceptible. Aquest xoc, emperò, provoca una minúscula onada expansiva que s'escampa al seu voltant i s'estén sense pausa. Si, de nou, alentíssim el ritme de la narració, podríem entendre la font d'inspiració del batec d'ales de la papallona capaç de causar un tsunami, encara que aquest fet no ens interessaria massa. Ens centraríem en l'expansió d'aquesta reacció en cadena i l'energia que en generaria.

En qüestió de segons, el lleu cop de la closca de l'ou ja serà el causant de les ratxes que pentinen gran part de la Terra, i sobrevolaran les capes de l'atmosfera fins que vagin abastant d'altres cossos celestes diversos i, enmig d'aquesta amalgama, tota la matèria es contraurà i serà un punt ínfim enmig del no-res. Just abans que tot exploti i sigui un maremàgnum sense ordre ni concert, que costaria de reconèixer com l'Univers que observem avui en dia.

Comentaris

  • Efecte papallona[Ofensiu]
    llpages | 09-11-2023 | Valoració: 10

    Tot el desenvolupament de la posada de l'ou i el que això comporta m'ha recordat l'efecte papallona, això és, un simple batecs d'ales d'un lepidòpter pot provocar un huracà al Carib. Una prosa abarrocada i detallista que m'ha fet gaudir de la lectura. Enhorabona!

  • Correcció[Ofensiu]
    aleshores | 07-11-2023

    …món…

    …que s’acofa…

  • Prosa molt rica i poderosa, com sempre, al serveí de la idea[Ofensiu]
    aleshores | 07-11-2023

    Ara, la majoria de vegades, és a dir, un sempre virtusalment, l’ou cau i el mom segueix sense cap perceptible moviment, tret el de la gallina que s’acorda per covar l’ou.
    El repte clàssic et requereix i necessita.

  • Prou bé | 06-11-2023

    Un bon relat en el fons i la forma sobre l'inici de tot plegat i de com un part (només el d'una gallina parint un ou?), incideix en tot i per tot.

    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

373 Relats

1011 Comentaris

307510 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978