Digitum iactum est

Un relat de: deòmises
El que sembla la destinació definitiva, la que ha d'acabar amb el tràfec de l'enèsim canvi de residència, en pocs dies esdevé un calvari. Desordre pertot, cadàvers dispersos i inservibles, sobretot per als seus interessos vampírics, conflictes en qualsevol cruïlla. Sospira dins del taüt i, una vegada més, es posa nostàlgic en recordar aquest periple accidentat. Des de la nadiua Dàcia, que va veure caure en mans dels pobles germànics, fins a la data d'avui, a Kabul, on l'avanç dels talibans amenaça la tranquil·litat de dones i la seva pròpia. Li cal sang, però no pas d'aquesta manera.

Se sent exhaust, cansat, desanimat. Les coses, en el món, no semblen millorar amb les dècades, sinó tot el contrari. I les estades als llocs cada cop li són més breus. Des de l'esplendor de l'Imperi Romà, fins als escassos mesos en terres afganeses, per no parlar de la llarga llista que duu a l'esquena: Fukujima, Wuhan, Nova York just en canviar de segle, tot pensant que res no seria igual que quan s'hi va instal·lar el 1929, quan la carestia de la Gran Guerra encara ressonava en les seves vísceres. Podria seguir rememorant i posant fites desgraciades al seu periple vital, però no desitja que els súcubes li espatllin la darrera becaina diürna. Gairebé no se sent la fressa dels seus criats, que traginen amunt i avall embalums i maletes, tampoc els trets a l'aire que abunden cada vegada més a la capital afganesa.

Per això, ha mogut les fitxes ràpidament, i en qüestió d'hores ja té tot l'equipatge a punt per embarcar-lo al vaixell que el durà al nou lloc per viure. Avui 14 d'agost de 2021, un dia abans de la victòria talibana, el dit índex ha tornat a decidir. La sang eslava que hi podrà trobar li fa venir salivera, malgrat les baixes temperatures de la ciutat triada. Però què pot anar malament, si el taüt tanca hermèticament i el folre és ben còmode i càlid? La sort ha volgut que l'ungla esmolada perfori el lloc corresponent a la freda Kíiv.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, com ja has estat finalista en alguna altra convocatòria, no cal que ens enviïs cap altra autorització.

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de deòmises

deòmises

373 Relats

1011 Comentaris

307035 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Pèrgoles (o Escandinàvia)


Perquè el comiat no esborra els solcs deixats
A la teva pell, digues-me adéu totes les vegades
Que desitgis, que només sóc teu, en cos i ànima,
I en el teu record, perenne com els paisatges ignots.

Perquè passejar no és una almoina abandonada
A la intempèrie de voler i no poder, entre llençols
Perfumats d'una passió que remou les entranyes,
Desitja aquest meu cor mortal un cop més demà.

Perquè retornaré on vaig besar-te tantes vegades,
Sense cercar altres llavis que els teus, necessitat
Meva, ànima bessona, mare, esguard serè, letícia;

Perquè guarir les ferides sempre ajuda a avançar
Cap a la mà disposada a entortolligar l'esperança,
Seré teu, tan intens, profund com l'enyor que em guia.



***

Tot s'acaba, inclús el somni més bell, per manca de resiliència...


***



deomises@gmail.com

EL MEU BLOG:

Es desclou la tenebra...

Lluís
13.05.1978