EMOCIÓ AL DESCOBERT

Un relat de: MariaM
Avui estic particularment contenta. No em pregunto per què. No seré tan babaia de preguntar-li al benestar que sento, avui i ara, per què ha vingut a instal·lar-se en mi. Ho feu quan sou feliços? Fora un dels errors més estúpids.
En el benentès que la felicitat és un estat, de gràcia, en dic jo, acceptem-la i gaudim –ne, què caram! sense dubtes. És tan misteriosa que podria molt ben ser que, abans d’acabar amb preguntes innecessàries, o en el meu cas, abans d’acabar el relat, s’hagués volatilitzat.
Per tant, ara estic d’allò més bé; no em pregunto res pels motius, que no repetiré, tot i que tinc una lleugera idea del per què avui sento el que sento. Crec que sense fer soroll, el rellotge intern que tots duem dintre m’està dient, silenciosament, que demà fa anys que vaig arribar al món, a aquest món.
És un acte, el nàixer, que ens toca fer sols per molt que ens vulguin ajudar. La vida, la nostra, ens pertany, i és bo que la celebrem i agrim. Aquesta és la meva lectura i el meu sentiment que, avui, i en la intimitat del silenci, em dictava el batec del cor.
Per a vosaltres que em llegiu, per si de cas alguna vegada teniu la feblesa de fer-vos preguntes innecessàries.
Un cop més, disculpeu les molèsties.

Comentaris

  • Felicitat i prou[Ofensiu]
    MariaM | 22-10-2022

    Gràcies Marina per llegir.me, i per la felicitació.
    Cordialment.
    MartiaM

  • Comentari[Ofensiu]
    MariaM | 22-10-2022

    Gràcies per llegir-me, Joan.
    Bé cordialment.
    MariaM

  • Sentiments..[Ofensiu]
    MariaM | 22-10-2022

    GRÀCIES, Nil.
    Amb cordialitat.
    MariaM

  • I per molts anys![Ofensiu]
    MariaM | 22-10-2022

    GRÀCIES! I tan com raja.
    MariaM

  • Felicitat i Felicitats!![Ofensiu]
    MariaM | 22-10-2022

    Quan es té un bon dia, val la pena de poder-lo compartir.
    GRÀCIES, Aleix.
    Serenitat , doncs , és el que et desitjo.
    MariaM

  • Diari[Ofensiu]
    aleshores | 20-10-2022

    Els teus relats tenen, a parer meu, forma de diari. Fins i tot amb ja. Certa improvisació o pressa en acabar-los, com si ja fos tard i ens haguéssim de llevar-nos d’hora. I són pel mateix motiu frescos i naturals.

  • que bé!!![Ofensiu]
    Atlantis | 28-09-2022

    He repassat els teus relats pensant que els havia comentat (tots em sonaven d'haver-los llegit)i per agrair-te el teu comentari a Fugida enrere...Però és que primer els llegeixo i després quan tinc un moment de calma faig els comentaris...He estat uns dies absent de la Web i moltes feines familiars...així que vaig una mica endarrerida...

    Finalment m'he parat en aquest relat, perquè expressa molt bé aquells moments que et sents bé i que ets feliç sense saber molt bé perquè. Malgrat tu ho expliques : per haver nascut i per ser viva!!!

    Felicitats pel relat i pels anys. Et llegeixo encara que no sempre comenti.

  • A cor obert [Ofensiu]
    Naiade | 15-09-2022

    Un relat que m'ha sorprès per la teva facilitat a comunicar sentiments. De vegades ens esforcem a cercar la inspiració que a voltes ens manca i tu sense preguntar-te el perquè ens confesses la teva alegria de viure.

  • Excel·lent relat.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 13-09-2022 | Valoració: 10

    M'agrada molt el teu relat... encara que trobi una mica discutible la seva moralia.

    Jo em faig preguntes profundes a vegades, i generalment després no les trobo pas estúpides, no.

    Sí que la felicitat és com posar una trampa. Pots posar-ne moltes si en tens, però al final serà la felicitat la que, si ho troba bé, caurà en la trampa mateixa.

    Alguns diuen que la felicitat depèn dels diners, però jo no sóc pas ric (o considero que em faltaria bastant o molt per a considerar-me'n) i a vegades estic feliç. Opino que el materialisme està massa sobrevalorat.

    Bé, MariaM, ja ens veurem per aquí, una abraçada!!

  • Sentiments...[Ofensiu]

    A mi també em passa que ha dies que em sento d'allò més feliç i joiós... Llegir aquest relat teu és com prendre consciència que els sentiments no són exclusius d'un so, sinó que són universals... Mercès per a recordar-nos que és així..




    .

  • Natalici. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-08-2022 | Valoració: 10

    Descrius tots els teus sentiments que et van passar pel cap, des que vas nàixer. Això és molt bonic i és per a estar contenta per recordar el teu primer dia de vida.
    Felicitat, Maria.
    Disculpa'm que no t'ho haja llegit abans. M'havia passat per alt, aquest relat.
    Quan pugues ja em diràs en la meua pàgina, l'últim relat meu. Gràcies.
    Cordialment.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-08-2022 | Valoració: 10

    Relat molt interessant. Respira senzillesa.
    Enhorabona. Salutacions.

  • Celebrar[Ofensiu]
    Prou bé | 25-07-2022

    Amb il·lusió i agraïment el fet de fer anys és fantàstic. Felicitats!
    Amb total cordialitat

  • Haiku[Ofensiu]
    kefas | 25-07-2022


    L'aniversari
    et vesteix de joia
    la vida nua

  • Felicitat i prou[Ofensiu]
    Marina i punt | 23-07-2022

    Complir anys i sentir-se feliç, això està molt bé. És ben cert que no cal fer-se gaires preguntes al voltant de l’aniversari, celebrem la vida i prou.
    Moltes felicitats!

    Salutacions

  • I per molts anys![Ofensiu]
    llpages | 23-07-2022

    Tanta retòrica... i m'oblido de l'essencial, no tinc perdó de Déu!

  • Expresseu-vos![Ofensiu]
    llpages | 23-07-2022 | Valoració: 10

    Un relat que sorprèn per la seva sinceritat, un text sense embuts i que vol contagiar l'alegria de qui l'escriu. No és gaire freqüent, aquest tipus de narrativa. I jo crec que hauria de ser-ho més, molt més. Sense adonar-se'n, aquesta felicitat té efectes terapèutics, i en necessitem molta, de teràpia, en un món tan trasbalsat com el present. Gràcies, MariaM!

  • Felicitat i felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-07-2022 | Valoració: 10

    Per a mi, la felicitat és la serenitat. Ara, a lestiu, fora de l'estrés de viatjar, és una època fantàstica per a trobar la felicitat, la serenitat. La calor demana lentitud, i amb ella pots assolir la serenitat. Felicitats pel relat, per l'aniversari i per parlar de la felicitat. Una abraçada ben redundant.

    Aleix

Valoració mitja: 10