Anatomia

Un relat de: llpages
Li retira la parpella i, amb la punta afiladíssima del bisturí d'acer, pressiona el globus ocular fins que l'epiteli cedeix i expulsa sobtadament l'humor vitri. Somriu. Amb la base de l'instrument, d'un cop sec, li trenca els incisius, i amb la fulla enretira la geniva i fa palanca fins que salten un parell de queixals. Somriu una mica més. Aprofita que té la boca oberta per seccionar-li la llengua d'un ràpid moviment transversal, talment com si tallés una mala herba, i remata la feina obrint-li la tràquea. Ara, al somriure sàdic s'hi afegeix un alleujament de l'ànima, com si hagués assolit el merescut repòs.
- Deu minuts i tanquem la pràctica! - avisa el metge encarregat als joves presents a l'aula. Quasi li fa perdre el que té entre mans, que l'ha espantat. Amb cura que no el vegi ningú, submergeix lentament el cap quasi esquarterat dins la piscina de formol, com si l'ofegués. Seguidament, en pesca un altre, que ha reservat per si el supervisor passava a comprovar el que s'ha disseccionat, que si l'enxampa amb la destrossa anatòmica que ha fet, el suspèn a l'acte, que no van sobrats de material, i hi ha cua d'estudiants.
Però no s'esdevé cada dia que hom pugui passar comptes trobant-se cara a cara amb el desgraciat pederasta que es vantava de cedir el cos a la ciència de l'anatomia després d'humiliar la teva.

Comentaris

  • servit fred[Ofensiu]
    Carles Linares | 05-11-2021 | Valoració: 10

    és diu que la venjança és un plat que se serveix fred, però aquí és massa fred... L'idea i el relat són boníssims, només m'imagino, o provo d'imaginar-me.

  • Excarnium[Ofensiu]
    kefas | 01-09-2021

    Escarnir, turmentar, arrancar la carn en revenja d’un escarni precedent. No és el mateix escarnir la carn viva, sensible, que la carn morta, despulles insensibles que encabien una voluntat.

    Fa feredat, però la justícia reparadora és impossible i la venjança només certifica que el fet no es tornarà a repetir de forma idèntica.

  • bon relat![Ofensiu]
    Homo insciens | 29-08-2021

    Un bon relat! Molt descriptiva la part sàdica on esquartera el cap i ben lligat amb un final punyent!

  • SrGarcia | 28-08-2021

    Un relat esgarrifós. Al principi no s'entén el sadisme amb què l'estudiant tracta el crani, però tot queda clar al final.
    Perfectament estructurat, provocant fortes emocions al lector. Un bon relat de por i venjança.

  • Senzillament genial![Ofensiu]
    Iona | 25-08-2021 | Valoració: 10

    Molt bon relat per ajudar a reflexionar sobre un fet tan habitual i tant tabú!

    Amb això de la venjança, cadascú fa el que pot, el que sap o el que la seva moral li permet. M'ha encantat la forma d'afrontar-ho del protagonista, on l'atzar n'és l'element principal. Potser fa que la possible venjança sigui més fàcil de tirar endavant.

    Afrontar els abusos soferts durant la infantesa comporta un procés lent i dolorós. Tot comença en adonar-se del que ha passat, poden passar molts anys fins que un s'adona de tot plegat. Llavors busques el perquè i mai el trobes. Ho afrontes mitjançant venjança o perdó? Molt depèn si els abusos han tingut lloc en l'àmbit familiar o fora de casa. Si ha passat dins de casa, cal sumar-hi la possible falta de credibilitat de la família, que pensin que tot és inventat, la presència o manca de complicitats i el mirar cap a l'altra banda o els necessaris enfrontaments dolorosos.

    I per últim, això fa que en el dia a dia, es vegin fantasmes arreu, i sobreprotegeixis els que més t'estimes.

  • A Montseblanc[Ofensiu]
    llpages | 23-08-2021

    Massa tard... tens raó, se l'hauria d'haver castigat en vida. Però discrepo en el mètode repressiu: en cap cas s'han d'aplicar turments propis de l'antigor, ens posaríem al seu nivell, i ja tenim prou història com per haver quedat demostrat que ni la tortura ni la pena capital en són la solució. Cal jutjar, aplicar penes i, per damunt de tot, que s'acompleixin en la seva totalitat.
    El relat té l'origen en una pensada, una pensada gens humorística. Prometo tornar a la veta optimista, hahaha!

  • Sense pels a la llengua[Ofensiu]
    rober | 23-08-2021 | Valoració: 10

    M'agrada la sinceritat i aconsegueixes a través d'actes esgarrifosos cumplir amb la vengança per fer justícia. Però, això no se sap fins al final del relat. En l'última frase que, per cert, m'he hagut de rellegir per entendre bé, gràcies i felicitats

  • Massa tard[Ofensiu]
    Montseblanc | 23-08-2021

    Em sap greu que fins ara, cap dels que t'ha comentat hagi llegit bé el relat. Sí que és de terror, sobretot per la frase final. I saps què he pensat? Massa tard, tant de bo això se li hagués pogut fer a aquest desgraciat mentre encara era viu. Però bé, si al protagonista li serveix encara, doncs endavant.
    Aquesta vegada no hi ha humor al teu relat o, si de cas, un humor negríssim. Curt i esfereïdor. I molt real. Fem escarafalls per les descripcions de quatre talls mal fets i passem per sobre del que veritablement posa la pell de gallina.

  • Pràctiques d'estudiants d' anatomia. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-08-2021 | Valoració: 10

    Un relat que m'ha sorprès en tot el seu contingut. Està clar que ho han de practicar tots els estudiants, però si falla el primer el suspens,... ja no queda més material... Quant de terror...!!
    Un relat que fa pensar...en els supensos...!!
    Saluts..
    Quan de temps, que no m'has llegit, Llpages. Gràcies si pots llegir-me.
    Cordialment...

  • La nena l'ha llegit[Ofensiu]
    Prou bé | 22-08-2021

    Gràcies pel teu comentari i et responc . La protagonista ja l'ha llegit privadament i també el llegirà a RC, que tb és relataire.

  • Terror?[Ofensiu]
    Prou bé | 22-08-2021


    Terrorífic! Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

228 Relats

1007 Comentaris

297259 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.