Adolescència

Un relat de: Atlantis

La malastrugança de ser baixet, grassonet i amb la cara ple d’acne, la va compensar amb la clarividència dels seus escrits.

Comentaris

  • *aclariment[Ofensiu]
    Atlantis | 04-05-2023

    Gracies els que m'heu fet notar la falta de concordança ( Montseblanc, Joan colom). Me'n vaig adonar quan ja el tenia escrit i com que no es pot modificar en el mateix escrit, ho he deixat tal com estava, conscient de l'errada.

  • Bullying[Ofensiu]
    Joan Colom | 04-05-2023

    Baixet, grassonet, amb la cara plena d’acne i, a sobre, amb talent per escriure, pobret, tenia tots els números per ser víctima d'assetjament escolar. Potser és que encara estic influït pel programa "En portada" de TVE2, d'abans-d'ahir, que parlava d'aquest tema.

    Abans d'enviar un relat sempre cal repasar-lo dues vegades. Un dels errors típics és canviar un substantiu a última hora sense comprovar si hi ha hagut canvi de gènere o de nombre que pugués afectar la concordança d'articles o adjectius. Suposo que en primera instància havies escrit "el rostre ple d'acne" i vas decidir canviar "el rostre" per "la cara" sense adonar-te que quedava l'adjectiu "ple" que calia passar a femení. Tot i que igual no sóc el més indicat per fer aquestes observacions: encara recordo una pífia en el microrelat que vaig enviar al RepteClàssic DCCXLII del Fòrum(tema: COMENÇAMENT), on en lloc d'"acomiadat" vaig escriure "despedit". I potser ho havia repassat dues vegades!

  • Concís[Ofensiu]
    Pallars | 28-04-2023

    Tot té la seva gratificació.
    Entre bellesa i intel·ligència, a la llarga, la segona té les de guanyar. Sortosament!
    Salutacions.

  • Sempre[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-04-2023

    Sempre es poden compensar les mancances i defectes amb les habilitats i qualitats. El got mig ple.
    Gràcies, Atlantis, per llegir i comentar La C.P.R.M.
    Que tinguis una feliç diada de sant Jordi!

  • Autèntic [Ofensiu]
    Prou bé | 15-04-2023

    Microrelat de veritat. Ho té tot.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Cesca | 13-04-2023

    Caram! Això sí que és un micro-relat. Curt, concís i ple de contingut. Perfecte!
    Enhorabona.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-04-2023

    Hola, Atlantis: Gràcies per la teua opinió sobre el meu relat Aquell dia estiuenc. Realment cadascú té una opinió diferent. Perquè "aleshores", m'ho ha comentat d'una manera tan especial, a una sola paraula: i em quede al·lucinat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Etapes[Ofensiu]
    Montseblanc | 10-04-2023

    Un microrelat amb una sola frase, però diu molt. Qui més qui menys s'ha sentit acomplexat durant la seva adolescència, en un moment o altre. Tots n'hem sortit com hem pogut. La vida són etapes i el teu relat en fa el resum d'una d'elles.
    (Vols dir que no seria "la cara plena d'acne"?)

  • SÍNTESIS [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-04-2023 | Valoració: 10

    Resum molt clar, en poques paraules. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions,

  • Aljezurful | 07-04-2023

    Això és i ha estat una realitat de molts joves (i de grans esciptors! només cal saber una mica de la seva biografia per veure que molts van passar una infància solitària, malaltissa o discriminada). En una època tan fràgil i contradictoria com l'adolescenica, ser baixet o baixeta, grassonet o grassoneta, o amb la cara plena de grans és vist per a molts com un cop de mala sort que, a vegades, pot provocar la procupa interna d'altres qualitats (i tant de fos sempre això) per compensar la discriminació. Trista realitat si, però realitat.
    No s'ha d'amagar. S'explica de manera neutre com ho fa l'Atlantis i no passa absolutament res.

  • Encara que era baixet...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-04-2023 | Valoració: 10

    Va llevar en la vida els seus escrits amb bona essència i eficàcia. Un microrelat molt ben encertat i enginyós.
    Enhorabona, Atlantis.
    Que tingues sort.
    Cordialment.

  • ++Comentari[Ofensiu]
    llpages | 05-04-2023

    Podria ser que un adolescent compensés un físic poc agraciat fent escrits d'allò més sorprenents i aplaudits per la comunitat on viu? És clar que sí! I seria una manera d'allò més intel·ligent d'integrar-se en un grup, que l'acceptaria per aquest do tan escàs.
    Amb el meu anterior comentari només he volgut remarcar que aquesta situació de l'adolescent del text té una probabilitat baixíssima de produir-se avui dia: exceptuant comptades excepcions, sobresortir de la manada durant l'adolescència pot suposar un motiu més de marginació i burla col·lectiva cap al nano. És trist, però és la realitat actual, als casos d'assetjament que es produeixen a les escoles em remeto.

  • +Comentari[Ofensiu]
    Atlantis | 05-04-2023

    A llpagés i a tots els que el llegiu
    Vaig tenir un impuls i vaig voler escriure un mini,mini-relat, que em sembla que no ha reeixit.. Però no parlo de l’adolescència en general llpagés, sinó de la història d’un adolescent que acomplexat pel seu físic, el salva l’escriptura.

  • Al pot petit hi ha la bona confitura.[Ofensiu]

    L'acné palesa, quan s'és adolescent, una etapa d'inseguretat. Ésser baixet en aquesta etapa de creixement pot comportar tota mena de complexes. Però si hom té destresa en alguna qualitat artística o manual, pot ésser una eina formidable per a tirar endavant sense haver de patir sentir-se disminuït. Així ho fa veure la teva reflexió escrita.

  • Em fa l'efecte que...[Ofensiu]
    llpages | 04-04-2023

    amb escriure bé no n'hi ha prou. Les xarxes socials estan malmetent els adolescents, i el més greu és que aquestes han reconegut públicament que perjudiquen l'equilibri mental d'aquest sector tan vulnerable de la societat. Em sap greu, Atlantis, però no comparteixo la teva frase.

  • Enginy[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-04-2023

    Amb tres paraules dius molt. Escriure és una bona recompensa.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1395 Comentaris

101143 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com