Vint nanoocurrències sobre EL PEREPUNYETES. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Aprensions d'un perepunyetes.
Aquell perepunyetes era tan aprensiu que, quan anava al restaurant, s'enduia de casa els coberts.

Argumentació d'un perepunyetes.

Dissenteixo de la definició de l'IEC (perepunyetes: Exageradament minuciós i exigent) en què, allò que realment caracteritza els perepunyetes, és...

Com en el concurs ARC, l'important és participar.

Organitzaren un partit amistós entre perepunyetes i torracollons.

Concurs de perepunyetes.

En aquell concurs de perepunyetes el guanyador impugnà el resultat, per defectes de forma.

Confessió d'un perepunyetes catòlic.

Quan aquell perepunyetes es confessava, la penitència sempre li semblava insuficient.

Els perepunyetes i el més enllà.

Aquell perepunyetes tingué una EPM i tornà a la vida: ni els de dalt ni els de baix el volien!

El súmmum d'un perepunyetes.
És sortir amb samarreta perquè la camisa està mal planxada.

Esposa perepunyetes.

Quan ja havia posat la directa, la dona acostumava a destrempar-lo murmurant que li pudia l'alè.

Indignació d'un perepunyetes.

Perepunyetes jo? Si no fos perquè abans d'anar-me'n haig de verificar elèctrodomèstics, bombona de butà i aixetes, ja t'arreglaria, carallot!

Jo, Perepunyetes Major, proclamo:
Quan arbitri algun Repte, donaré al guanyador tres dies per convocar el següent; després, qui primer proposi nou tema, convoca.

La inducció en conjunts P numerables.

Refusava aquest mètode de demostració (si s'acompleix P1 i s'acompleix Pn+1 quan s'acompleix Pn), tot invocant el gat de Schrödinger.

Lletraferit perepunyetes.

Aquell ranci lletraferit es vantava d'emprar els mots "faiçó", "nogensmenys" i "quelcom" en tots els seus relats.

Llurs llars.

El preceptor perepunyetes, tanmateix, blasmava el capteniment d'aquells vailets, àdhuc en llurs llars.

Més sobre Kefas.

Quan ell ho diu deu ser veritat, però no m'imagino Kefas de perepunyetes, redactant informes tècnics. ;-)

Paraula de perepunyetes.
Més anancàstic que perepunyetes, algun dia escriuré com tingué aterrida ma mare quan era un crio, fent involuntàriament de fantasma.

Perepunyetes cagadubtes.

Com que aquell perepunyetes era, a més, un cagadubtes, no l'aguantava ni la família.

Perepunyetes i menfotistes.

El que més pot molestar un perepunyetes no ès un menfotista, sinó un perepunyetes més perepunyetes que ell.

Ser o no ser perepunyetes...

És més perepunyetes Joan Colom o TerricheT pontificant sobre què és un microrelat i què no. ;-)

Un altre pas de rosca.
L'endemà el funcionari examinà detingudament els impresos i digué al sol·licitant que calia haver posat primer cognoms i després nom.

Vampir perepunyetes.

Era tan perepunyetes i capriciós, aquell vampir, que només li venia de gust xuclar sang del grup O-.

Comentaris

  • Aplaudiments...[Ofensiu]
    llpages | 05-03-2024 | Valoració: 10

    per un retrat tan fidel de l'autor, crec que aquesta vegada t'has despullat davant de qui et llegeix, mostrant-te clar i català com és el teu tarannà, i això té mèrit! Encertats i divertits, enhorabona valent!

  • Molt entretinguts els vint nanos. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-03-2024

    Aquests vint nanoocurrències, interessants i divertits alhora, que m'han fet un bon somriure, quan els llegia. La veritat els he llegit tres vegades, per a entendre'ls millor.
    Realment molt enginyosos.
    Tens un bon do especial per a fer aquests nanoocurrències.
    Enhorabona, Joan Colom.

    Cordialment.

  • Boníssim[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-03-2024

    Penso que no en soc gaire de torracollons ni de perepunyetes, això sí, els vins els he tastat tots dos, com a bona catalana.

    M'ho he passat molt bé amb aquesta lectura tan ocurrent.

    Rosa.

  • Esmenes i aclariments:[Ofensiu]
    Joan Colom | 02-03-2024

    Es veu que els finals són el meu taló d'Aquil·les:

    En utilitzar una lletra més gran, em semblava que els signes punt, coma, dos punts i punt i coma sortien fluixos i em va donar per escriure'ls en negreta, fent servir els tags {strong} i {/strong}. En el punt i final del relat, amb les presses, he usat {strong} i {strong}, sent aquesta la causa que tot el que seguia es veiés en negreta. No sé si hauré aconseguit deturar-ho.

    Estic tan poc acostumat a escriure emoticons en els textos, que el nanorelat "Més sobre Kefas", acabat amb punt, m'ha sortit bé; però "Ser o no ser perepunyetes", que era una pregunta, també l'he acabat amb punt quan havia de ser una interrogació. Aquí teniu la versió correcta:

    Ser o no ser perepunyetes...
    És més perepunyetes Joan Colom o TerricheT pontificant sobre què és un microrelat i què no? ;-)


    Passant a les objeccions de SrGarcia:

    En el nanorelat "Esposa perepunyetes" he escrit el que volia escriure, "destrempar-lo".

    "La inducció en conjunts P numerables" és una boutade: evidentment, el món probabilístic de la física quàntica no té res a veure amb l'abstracció matemàtica dels axiomes de Peano. Ara bé, l'extensió de la propietat P a tot un conjunt ordenat, partint només de dues constatacions, que s'acompleix en el primer element i que, si s'acompleix en un qualsevol, s'acompleix també en el següent, és inducció pura i dura, que va d'allò particular a allò general. A més, és inducció perfecta per que afecta a un nombre infinit d'elements, es a dir "a tots". No pas com allò de la mortalitat dels homes i de Sòcrates, que és deducció, però que parteix de la premisa imperfectament inductiva que tots els homes són mortals. Perquè qui et diu, SrGarcia, que tu no estàs cridat a ser l'excepció a la regla?

    Suposo que qualificar-me de sonat és una bona aproximació a la realitat: quan m'autoqualifico d'anancàstic pretenc situar-me a mig camí entre el perfeccionisme i el trastorn obsessiu compulsiu. La collonada dels signes de puntuació en negreta n'és una bona mostra. Quan escrigui el relat anunciat a "Paraula de perepunyetes", que haurà d'esperar una mica perquè abans he d'acabar els dos episodis que seguiran a "Fibonacci i cia", ja veuràs com als dotze anys ja anava per aquest camí. I això de "involuntàriament" és rigorosament cert: seré un sonat però no un malparit.

  • Sonats i pedants.[Ofensiu]
    SrGarcia | 01-03-2024

    M'han agradat, aquesta vegada m'han agradat.

    Comentaré els acudits que em passin pels collons comentar:

    Aprensions... Molt bé, tirant a genial.

    Com en el concurs... La paraula "torracollons" sempre m'ha cridat l'atenció. Es torren els collons com qui torra calçots? Jo en diria "tocacollons", però estic en minoria.

    Concurs de...Molt bo, genial, fantàstic.
    .
    Confessió... Molt bo, genial, fantàstic.

    Esposa... Hauries de fer servir un corrector. Potser volies dir "destrempar-lo". Sense tenir en compte això, el relat és molt bo.

    La inducció... No veig relació entre els axiomes de Peano i el gat d'aquest bon home. Per cert. En diuen inducció, tot i que és un procediment típicament deductiu.

    Lletraferit i llurs llars: jo escric així la majoria de les vegades, tot i que el cos em demana escriure en català dialectal.

    Paraula de... anancàstic només t'ho sentit dir a tu, però ja està bé. El que més m'agrada és l'adverbi "involuntàriament".

    Ser o no ser... M'ho poses fàcil: tu ets un sonat, en Terriche un pedant.