Un os a l'esquena

Un relat de: marialluïsa
Mai va destacar per la seva predisposició al treball.
Durant l'etapa laboral no s’esforçà més de l’estrictament necessari i sota ordres. No és home de prendre decisions. Ella s’ha fet càrrec de quefers diaris d’ençà que van decidir casar-se L’Enric és un erudit amb temes d’història, però del dia a dia poc en sap. Un cop jubilat començaren els alts i baixos.
Per molt que la Marta li demanava col·laboració, ell passava el temps llegint llibres d’història... Entre precs i queixes ella acabava fent-se càrrec de gairebé tots els tràfecs diaris afegits a la seva feina externa en un supermercat.
—No et voldran ni al cel ni a l’infern quan et moris! —li etzibà un vespre després de sopar. —Tanmateix, que t’enviïn a una altra casa. Ja en tinc ben bé prou!
Espantat pels crits que sortiren de la boca de la Marta se’n va anar a dormir.
—No, no. No t’hi vull pas aquí dalt —bramà un home barbut, vestit de blanc de cap a peus, amb un deix de claus a la mà, plantat davant una gran porta daurada. —Ets un gandul i un pocapena. No et mereixes pas el descans etern. Entorna-te’n i aprofita el temps que et queda.
Es despertà xop de cap a peus i esblaimat.
Envaït per una sensació estranya passà el dia donant-li voltes sense parar esment als quefers quotidians i perdent vint-i-quatre hores més de la seva vida.
—Què fas tu aquí? Has baixat en l’ascensor, oi? —riu de manera estrepitosa algú darrere seu. En tombar-se observa a un personatge singular assegut en un tron vermell amb unes llargues banyes que li surten del front. —Aquí l’únic que no treballa soc jo i no necessito competència. A mi m’agraden entrenats i disposats a servir-me en cos i ànima. Entorna-te’n i convalida les hores que et quedin de vida, tal·lós.
L’endemà es trobà de nou amarat de suor damunt el llit. Tindrà raó la Marta, es qüestiona per primer cop a la vida. Potser val la pena canviar de tarannà, esdevenir un home de profit i fer-se mereixedor d’un raconet al cel? Hi havia prou bona temperatura.

Comentaris

  • Original[Ofensiu]
    Canela fina | 12-02-2022 | Valoració: 10

    Quin relat més original!!! M'ha encantat :) Atrapada d'inici a final m'has tingut, gràcies!

  • L'eternitat[Ofensiu]
    fesolmenut | 21-01-2022 | Valoració: 10

    Bon conte Lluïsa!

    Planteges una bona dicotomia entre la felicitat en vida o la felicitat a l'eternitat (si és que existeix). En el teu relat està clar que existeix o sigui que val més esforçar-se una mica en vida per tenir una bona temperatura la resta del temps que ens quedi. He tingut una mica la sensació de conte de Nadal d'en Dickens, amb la visita dels esperits (en aquest cas del futur), per espavilar el pobre protagonista.

    Segur que viu millor el protagonista del teu conte. Almenys en la vida material. En l'esperitual qui sap.

    Bona feina!

  • Somnis[Ofensiu]
    Prou bé | 17-01-2022 | Valoració: 10

    I dos somnis seran suficients per canviar un tarannà de tota una vida? En el relat sembla que sí...
    Original, divertit i amb un bon ritme cap a un desenllaç d'aquells d'acabar bé.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Enlloc[Ofensiu]
    Manelfoo | 11-01-2022 | Valoració: 10

    La sentència de la dona és prou concluent: ni al cel ni a l'infern! Expliques amb força gràcia com la premonició es fa realitat, ni que sigui a través del somni. Enhorabona!

  • Enlloc[Ofensiu]
    Manelfoo | 11-01-2022 | Valoració: 10

    La sentència de la dona és prou concluent: ni al cel ni a l'infern! Expliques amb força gràcia com la premonició es fa realitat, ni que sigui a través del somni. Enhorabona!

  • Enginyós[Ofensiu]
    llpages | 11-01-2022 | Valoració: 10

    M'ha fet passar una bona estona, és original, ben trenat i amb les paraules justes. Enhorabona!

  • Anar i venir[Ofensiu]
    TerricheT | 11-01-2022

    M'has fet riure amb aquest relat.
    No era fàcil repartir els espais i no confondre al lector, però es llegeix d'una tirada, i per si de cas, una segona lectura t'ajuda a fixar millor els tempos de l'acció. Molt bon relat!

    Sort en el concurs!

    Ferran

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10