S'ha trobat la petita Olgueta

Un relat de: Olga Cervantes

Aquest matí, primer dia de primavera, ha aparegut la nena de tres anys que s’havia perdut per Nadal.
L’Olga Pinyol i Alzina, que ha començat estudis de P3 a l’escola El Formiguer del carrer Olzinelles, va desaparèixer al Saló de la Infància, situat a la Fira nova de l’Hospitalet.
En el moment de la desaparició l’Olga vestia un tutú de color blanc, perquè aquell dia les nenes del seu curs havien de representar una versió petita del Llac dels cignes. Duia també, unes bambes que emeten llumetes de colors en caminar. Per altre banda menjava un entrepà de xoriço, que li encanta i perquè era l’hora d’esmorzar.
I amb aquest mateix aspecte ha aparegut tres mesos després al petit refugi Vicenç Barbé, situat a la zona de les Agulles de Montserrat.
Uns excursionistes que descansaven en aquest llogarret l’han trobada riallera i amb molt bon aspecte, el vestit impecable i l’entrepà amb dues o tres mossegadetes.
Asseguren que l’han vist arribar per la carena, agafada de la mà d’una dona d’aspecte una mica feréstec, que gesticulava molt, com si li expliqués coses de la natura a la nena.

Només conèixer la notícia, un equip de salvament del RACC s’ha traslladat fins el refugi, juntament amb la mare de la criatura i un equip de suport que vol aclarir on ha estat la nena durant aquests tres mesos.
La relació dels fets per l’Olgueta, però, és molt dispersa. Només han pogut esbrinar que ha estat en un lloc gris on hi havien fantasmes com les mateixes agulles quan estan emboirades, que va arribar-hi després de llançar-se pel tub del tobogan gran i que no havia tingut por perquè una monitora molt maca l’havia agafat ben fort de la maneta i no l’havia deixada anar fins que va sortir el sol.
Diu la petita que la senyoreta Primavera, que així es diu la presumpta monitora, li va dir que era una nena molt valenta i que ara la deixaria amb aquells excursionistes tan eixerits, perquè ella havia d’anar a omplir els aparadors del Passeig de Gràcia i les fires de diumenge.

Comentaris

  • Un relat simpàtic i misteriós.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 18-06-2014 | Valoració: 9

    M'ha agradat el relat. No he entès del tot el sentit, però és bo.

    Aquesta nena em penso que ha viscut una bona aventura que mai sabrà explicar... o quelcom semblant, a mans d'aquesta misteriosa ¿monitora?

    Sort que ha aparegut sana i estalvi la nena, els seus pares l'haurien trobat molt a faltar si no fós així.

    Ens veurem per relats, Pinya. Una abraçada.

  • Tendre[Ofensiu]
    Naiade | 11-01-2014 | Valoració: 10

    Un bon relat, tendre i ben portat.
    Ara he descobert qui ets, a traves dels altres comentaris. De nou benvinguda i segueix escrivint que t'aniré llegint.
    Que tingueu un Bon 2014 tu i Aleix.

    Una forta abraçada

  • felicitats![Ofensiu]
    liudmila | 25-12-2013 | Valoració: 10

    AL llegir els commentàris, vaig veure que Vostè és la dona d'Aleix i la conec personalment, això fa més gràcia de llegir-ne!
    Li felicito per escriure aquest bonic relat i que tingui més inspiracions endavant. BONES FESTES a tots dos!

  • Molt bonic[Ofensiu]
    Josep Ventura | 21-12-2013 | Valoració: 10


    relat i el millor es que quant hi ha mainada per el mig acabi be.
    Una abraçada
    Que tingueu un bon Nadal i un millor any
    J

  • Instructiu [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 18-12-2013 | Valoració: 10

    Et faries d'or si venguessis la idea a tots els supermans que van en bicicleta per Collserola. M'ha agradat moltíssim.
    Un petó i bon Nadal.

  • Quan he vist...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 18-12-2013 | Valoració: 10

    Quan he vist el títol he pensat, per un moment, que podria ser un relat autobiogràfic...
    M’agrada l’estil de la teva escriptura, planera i senzilla encara que el temes siguin plens de fantasia.
    N’esperem més!
    —Joan—

  • Que tendre. [Ofensiu]
    Jon | 17-12-2013 | Valoració: 10

    Molt bé Pinya de Rosa... un relat molt bonic i tendre. Voldria remarcar també al seva originalitat per la personificació de Primavera i per la xocant situació. Realment de casos estranys en passen, no sé però, si n’hi ha molts com aquest (hehe).

    Amb això de Primavera... jo també tinc un conte, que encara no l’he acabat, on surt la personificació de Primavera.

    Molt de gust, ànims i sort...

    Una abraçada

    Cesc

  • La natura...[Ofensiu]
    AVERROIS | 16-12-2013 | Valoració: 10

    ...ens guarda sempre sorpreses i els nens estan tan conectats a ella que la màgia neix tan senzilla com la sortida del Sol per l'horitzó. Quina llàstima que una vegada que et fas gran perdis aquesta màgia.
    Un relat molt tendre. Benvinguda a relats.

  • Aquesta història[Ofensiu]
    allan lee | 16-12-2013

    jo també l'havia sentit, amb variants: un nen petit o una nena es perden- camí de casa seva, en un lloc habitual- i després de dies són trobats, amb bona salut i tranquils, a kilómetres de distància, dient que algú, una figura protectora, una dona en general, els ha protegit. És una historia com màgica. Tu la punteges de la teva màgia particular: l'escena de la Olgueta caminant amb una dona entre les agulles és preciosa. M'ha agradat molt, i penso- com altres companys- que tens una prosa tendre, fonda i original.
    Una abraçada, estimada Pinya de rosa, que passeu un boníssim Nadal.

    s

  • caram i jo que estic a la lluna...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-12-2013 | Valoració: 10

    i no m'havia enterat que la dona del l'Aleix també s'havia llençat al món de RC. Doncs estic ben content de que hi siguis per aquí i et felicito pels dos escrits que he pogut llegir teus. Aquest últim és un viatge a la fantasia molt adient per a infants i no tan infants, doncs la imaginació sovint és el que ens guareix una mica de dures realitats.
    bon nadal, de nou, per tu i el teu marit !
    abraçades
    ;-) joan

  • M'ha encantat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 16-12-2013

    aquesta història de ciència ficció perquè no hi ha sers extraterrestres ni naus exòtiques ni complicades.
    És un relat tendre i molt ben escrit.
    Molt Bones Festes i una abraçada a tu i al teu benvolgut marit.

  • x-files[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 15-12-2013

    M'ha encantat! Preciosa història. Felicitats! Quin final més bonic!

  • x-files[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 15-12-2013

    M'ha encantat! Preciosa història. Felicitats! Quin final més bonic!

  • Fantasia montserratina[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-12-2013 | Valoració: 10

    Ja ho diuen que a Montserrat hi passen coses extranyes, però no m'imaginava pas que poguessin passar coses com les que tu expliques. He gaudit molt llegint aquestes línies, plenes de fantasia, interrogants, colorins i un retrat perfecte del món de la canalla. Tens una prosa magnífica, poètica i farcida d'espurnes de colors. Felicitats i aprofito l'avinentesa per a desitjar-te que passis un molt bon Nadal! Records a l'aleix (ai no, que sóc jo!).

    Aleix

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de Olga Cervantes

Olga Cervantes

43 Relats

250 Comentaris

35339 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona fa uns anys, he viscut gairebé sempre a l'Hospitalet de Llobregat, però la meva etapa literària va començar al Poblenou. Es veu que el mar m'inspira. Potser, algun dia faré arribar el mar fins la muntanya.