Regals

Un relat de: llpages
No em regalis flors, regala’m la carícia de la mà que sosté el ram.
No em regalis perfums, regala’m l’olor de la teva pell acabada de sortir de la dutxa.
No em regalis llibres, regala’m un poema recitat per tu.
No em regalis viatges, regala’m una relaxada conversa una tarda de dia feiner.
No em regalis roba, regala’m l’abraçada més sincera d’un matí qualsevol.
No em regalis sopars fora de casa, regala’m el tast compartit del plat que tan bé cuines.
No em regalis promeses, regala’m el teu somriure ara, avui, sempre!


Comentaris

  • A flor de pell[Ofensiu]

    Com vaig estar absent un temps forca llarg, i sense publicar....Em vaig perdre aquest magnífic poema teu que m'ha deixat bocabadat!, Perquè desconeixia aquesta faceta teva d'arribar a transmetre sentiments i sensacions de manera tant poètica. Tal volta el fet que m'hagis sorprès és degut a que ens tens acostumat altra mena de narrativa.... , A vegades és homes de ciències com tu podeu arribar a través d'un profund treball d'interiorització alquímic, arribar a crear un perfum poètic com ės el cas d'aquest teu. Enhorabona i Bon Nadal, Nil.
    Per cert...he refet el darrer poema que em vas comentar...Espero que aquest, molt simplificat, el trobis millorat. Bon Nadal!

  • sentimental[Ofensiu]
    papisort | 23-09-2022 | Valoració: 8

    Regala'ns poemes sempre
    Salutacions

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 22-02-2022 | Valoració: 10

    Molt bonic el teu relat, m' agradat llegir-lo!

    Gracies pels teus comentaris.

    Continua escribint així!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Un bon regal[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 10-01-2022

    De vegades els regals més valuosos són aquells que no es paguen en diners. Els regals més importants són aquells que surten d'un mateix, un petó, un somriure, una carícia...
    M'ha agradat el teu poema, Felicitats,
    Neus

  • Comentari del comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 07-01-2022

    Gràcies per llegir, valorar i comentar "nova solitud". Has fet una acurada i bona reflexió sobre com viure el present "construint" el futur.
    Amb total cordialitat

  • Per regalar...[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 05-01-2022

    Un poema per regalar! M'encanta!

    Gràcies per comentar el meu! Bon any!

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 04-01-2022 | Valoració: 10

    Bon any ¡ . Els teus versos m´agraden- Et llegiré . Moltes gràcies per comentar. Si soc una mica apocaliptica.

  • Comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 30-12-2021

    Hola Lluís (?) , Gràcies pel teu comentari a la nena de magdala. Sí que té un fons històric, però adaptat lliura i al·legoricament...
    Bon any amb total cordialitat

  • La vida, el Regal[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-12-2021

    Sobre "Erupció":

    Quan la Rosa arriba davant casa seva veu la Dolça i l'Alfons al carrer, vius, l'explosió només ha afectat una part de la casa i ells s'han salvat.

    La Dolça i l'Alfons moren en l'explosió. La policia creu que ha estat un suïcidi. La Dolça feia poc que li havien diagnosticat una malaltia terminal. A l'oficina tothom sabia que aquest parell s'estimaven amb bogeria i que l'Alfons esperava a que els fills acabessin els estudis per divorciar-se.

    Efectivament, la policia no és ximple i va lligant caps i detenen a la Rosa.

    Resulta que els fills tornen abans d'hora de la universitat perquè hi ha hagut un atac informàtic i res funciona. Just estaven entrant quan hi ha hagut l'explosió. Quatre morts. La policia creu que al marxar la corrent pel matí i no funcionar la caldera, havien manipulat les bombones de butà per encendre una antiga estufa.

    I així podríem continuar...

    Molt bones festes Lluís, que estiguis bé amb els teus. Una abraçada.

  • Regal de Nadal [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-12-2021 | Valoració: 10

    Renoi Lluís, quina poesia més sentida! La lluita contra el materialisme i el capitalisme salvatge es pot expressar millor que amb aquestes paraules teves? Una forta abraçada i que passis un bon Nadal.
    Aleix

  • Obsequis[Ofensiu]
    Montseblanc | 08-12-2021

    Es nota que arriba el Nadal i les teves lletres es despullen d'ironia i humor per vestir-se de tendresa i bons desitjos. Que així sigui.

  • Anàfores[Ofensiu]
    kefas | 06-12-2021


    El que líricament expresses també és el meu parer.

    Però, malauradament, la destinatària de les meves rimes sempre té un artefacte anafòric per contraatacar,

    Més val un ocell al puny que una grua lluny
    Més val un té que dos et daré
    Més val lo segur que lo salvatge
    Més val tenir un conill que seguir una llebre
    Més val una alosa al plat que una perdiu volant

  • Correcció[Ofensiu]
    Prou bé | 06-12-2021

    I expressats!

  • Regals[Ofensiu]
    Prou bé | 06-12-2021 | Valoració: 10

    Malgrat semblar un poema d'amor es podria aplicar a un fill, uns pares, uns avis, uns amics... Ara que s'acosten dies en què tots ens trenquem el cap per decidir què regalar. Que bonic seria regalar-nos a nosaltres mateixos de la manera tan, extraordinària, com ho escrius en el poema!
    M'ha agradat llegir i rellegir, uns versos tan senzillament sentits inexpressats!
    Amb total cordialitat

  • Sorprennt [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-12-2021


    Un poema preciós. Tan sensitiu en les seues paraules i tan romàntic i a la vegada elegant. Els versos tenen una dolça cadència, que semblen escrits amb molta sinceritat.
    Enhorabona, llpages.

  • Anàfora.[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-12-2021

    Sempre sorprens, llpages; d'irònic prosista a elegant i seriós poeta.
    Magistral l'ús de l'anàfora, la que vertebra tota la poesia des del punt de vista formal.
    Sobre el contingut, dubto que alguna persona adulta no hi estés d'acord, sempre que fos una persona sincerament enamorada. Ara, els xiquets són una altra cosa, aquests sí que volen objectes, encara que siguin imitacions.

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

228 Relats

1003 Comentaris

296546 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.