Per sempre, tu més que jo.

Un relat de: Maria Sanz Llaudet

Mai et vaig parlar de nits en blanc,
ni de llàgrimes en dies de pluja,
ni de planys cercant el sol.
Tampoc t'explicava com l'ànima, feta bocins,
s'asfixiava sota la sang que hi brollava.
Ni de com el somriure, de tant assajar-lo,
es convertia en un gest maquillat.

I deies… dels dos, qui pateix més sóc jo.

Jo nomès tancava els ulls.
I, -estrany en mi-, callava.
Volia escriure un guió,
vestint el cor amb les mans
i fent d'actriu consagrada.

I et deia... dels dos, amor meu, pateixes més tu que jo.

Comentaris

  • Amor cec[Ofensiu]
    Naiade | 06-02-2009 | Valoració: 10

    És trist pensar que quasi sempre qui més calla, és qui més pateix. No és just. Però l'amor moltes vegades fa que un sofreixi pels dos, mentre l'altre se sent màrtir, sense adonar-se'n de la sort que te de tenir algú que estima per dos.
    Una abraçada

  • Felicitatssssssss, un petó![Ofensiu]
    Xantalam | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Una vegada em vas dir…[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 07-11-2008 | Valoració: 10

    Una vegada em vas dir… més o menys, contestant a la meva eterna pregunta que no entenc la poesia -jo, solament, entenc les paraules que rimen, quan estan escrites amb paraules que diuen el que diuen, sense embuts, sense metàfores, directes-, repeteixo, em vas dir més o menys: "Joan, la poesia, de vegades no cal entendre-la del tot, n'hi ha prou en que notis que té música que t'arriba"
    Bé, doncs, es més que possible que la frase no la recordi ben bé, però, ves per on he sentit campanetes, hi ha alguna cosa en aquest poema, com en tants altres escrits teus que m'arriben.
    Si no entenc la poesia, i a més a més no he comprès el teu comentari fes-m'ho saber ràpidament… això voldrà dir que sóc un cas… quasi sense solució!
    Una abraçada sincera!
    - Joan -

  • Silencis i ombres[Ofensiu]
    Unaquimera | 01-03-2007 | Valoració: 10

    Tantes paraules no dites, tantes coses callades, tants secrets guardats sota pany i clau, tants fantasmes penjats a l'armari darrere la porta tancada del silenci...
    fins i tot en mig de l'amor, al costat de la passió, a sota de l'ànsia, a pesar de les mirades que despullen l'ànima i dels tactes que exploren el cor, em mig de poemes i declaracions i d'entregues, sempre resten els mots no pronunciats.
    I surant, per damunt de tots i de tots, les ombres que enfosqueixen aquells que són pronunciats, que es perllonguen tot i el sol i els dies clars...

    Com sempre, una delícia venir a beure de la teva font que raja sentiments sense entollar el camí per on apropar-me.

    Una abraçada de les que no fan patir gens,
    Unaquimera

  • Embolcalles[Ofensiu]
    gypsy | 04-01-2007 | Valoració: 10

    un dolor esmorteït pel patiment constant.
    Una resignació, un no poder rebel·lar-se contra allò que ens esclafa i se'ns imposa, de vegades amb una força subtil però contundent.

    És trist, però la bellesa, sovint també ho és.

    petons!

    gypsy

  • Com arriba![Ofensiu]
    Frida/Núria | 01-01-2007 | Valoració: 10

    Ja veus que m'agrada llegir els teus poemes i reflexions.
    Aquest arriba molt al cor.

  • sincer, revelador[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 06-12-2006 | Valoració: 10

    "vestint el cor amb les mans", que bonic, Gessamí_blau!

    Hi ha qui esbomba arreu la seva pena com ùnica en el món. Hi ha qui no mira, no vols mirar els ulls de "l'altre" i preguntar-se quan dolor ho ha dins d'ell.

    Com molt bé dius hi ha qui, calla i somriu mentre per dins plora. M'ha agradat molt el teu realt. felicitats.

    M'han fet feliç les teves paraules ,que abraeixo. un petó!

  • hi ha qui...[Ofensiu]
    Capdelin | 20-11-2006 | Valoració: 10

    té la tendència a monopolitzar el protagonisme en l'amor ("si m'estimessis la meitat del que t'estimo jo..."), en el dolor ("dels dos, qui pateix més sóc jo"), en els regals ("et regalaré un anell"... amb els diners dels dos, oi? )...
    l'autèntica actriu interpreta en silenci, passa dels aplaudiments i quan baixa el teló, somriu.
    En cadascun dels teus escrits hi ha quelcom d'especial, quelcom que toca el cor, mai et quedes indiferent i aprens una pinzellada de la vida...
    Sense fer soroll ni malgastar paraules, fabriques petites obres d'art i em robes el cor.
    Petons i una abraçada, jo més que tu! je je

  • Ningú és més que ningú[Ofensiu]
    Teresa | 07-11-2006

    M'he sentit identificada amb el teu relat.
    De vegades estem massa pendents dels sentiments dels altres i no pensem amb els nostres. En una relació mai s'ha de patir més del necessari, si és possible....molt bonic
    Un petó

    Teresa

  • Molt bo![Ofensiu]
    diesi | 07-11-2006 | Valoració: 10

    Ostres, m'ha encantat, de debò, és el primer cop que et llegeixo i ho faré més sovint. Encantada.
    1 ptó:

    b#NaT#b

  • Com la vida mateixa[Ofensiu]
    Frèdia | 07-11-2006

    Sempre hi ha qui necessita estar un esglaó més amunt per sentir-se més segur i sempre hi ha qui està disposat a baixar-lo per tal de no iniciar guerres inútils. La comprensió, però, por arribar a ser un costum molt dolorós. M'ha agradat molt aquest poema-retrat de la vida quotidiana. I quina sort que sentissis necessitat d'escriure ...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Maria Sanz Llaudet

Maria Sanz Llaudet

54 Relats

906 Comentaris

106161 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Vaig arribar a aquest món una matinada de ple hivern, un dissabte del mes de gener que em va batejar amb el signe d'aquari, amb ascendent escorpí (ara que ja tenim confiança, us ho puc confessar)
Quan vaig ensenyar-vos el meu primer relat, l'octubre del 2006, us deia que feia pocs anys que havia començat a escriure. Ara ja en fa uns quans més. No sé si en aquest temps he aprés a escriure gaire més del que sabia -que era poc-, però seguiré posant-t'hi tot l'esforç de que sóc capaç i, per fer-ho, rés millor que tenir l'oportunitat de llegir-vos i gaudir d'aquestes històries i vivències que entre tots compartim. Sembla ser que finalment he corregit la meva tendència a posar punts suspensius a tota frase que se'm posava pel davant, però el més important per a mi és que segueixo sentint aquella necessitat que m'empeny a deixar constància escrita de pensaments, vivències, sentiments...
Gràcies a tots, i especialment a aquells que tingueu la paciència de llegir-me. Els que a més tingueu la bona voluntat de comentar-me, doblement agraïda.