Ocell de nit

Un relat de: Naiade

El món desperta
desprès de l'albada.
El sol surt imponent
fent esclatar la vida.

Tu ocell nocturn
que el sol t'encega
t'amagues de la llum
i dorms durant el dia.

Vius a contracorrent
fugint de les normes.
clous els ulls a l'albada
entregant-te a les foscúries.

Somnis tortuosos
omplen els teus matins
ferums etíliques
envaeixen la teva cambra.

Amb els porticons tancats
barrant el pas a la natura
evites que l'aire pur
pugui entrar per la finestra.

Deixa entrar un raig de sol
que desfaci les tranyines
i el teu cor pugui bategar
recobrant l'alè de vida.













Comentaris

  • Poema...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-05-2009 | Valoració: 10

    Poema amb una primera estrofa plena de vida. Les següents ens presenten una situació difícil, d'enfonsament, de caiguda... La darrere, però, ens deixa un toc d'esperança.
    - Joan -

  • Em sembla[Ofensiu]
    GTallaferro | 09-02-2009 | Valoració: 10

    una metàfora perfecta del que sol succeir a moltíssima gent, malauradament, jove, que cau en les trampes fàcils i alhora mortals que amaga la nit
    M'ha agradat llegir-te, com sempre:))))

  • Bella i ...[Ofensiu]
    rnbonet | 24-01-2009

    ...punyent metàfora, denúncia d'un mal excessivament estès. Uns colors aspres i obscurs.
    Nogensmenys, al final cal un bri d'esperança i de redempció.

  • sembla una paradoxa,[Ofensiu]
    ESTEL | 21-01-2009 | Valoració: 10

    ocell nocturn. Podria volar lliure, contemplant la vida des de una altre perspectiva i volar i volar. Volar contracorrent però sembla que de la seva pròpia natura.

    Preciós poema i a l´hora molt trist.

    Com tu molt bé dius, ha de deixar entrar un raig de sol, ha d´obrir-se al món, a les ganes de viure, perquè ha de ser un qui ho faci, per més assolellat que estigui el dia, si no vols no ho veus.

    Un petó molt gran bonica i et ben asseguro que pot ser una biografia anticipada, per el menys la primera part, com a mínim un coffe.

    petons






  • Despeerta! És de dia i és festa!!![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    Bon diumenge i feliç aniversari!

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Poema[Ofensiu]
    Xantalam | 22-12-2008

    bonic i molt dur alhora, sense esperança ni llums del dia.

    Naiade!Et desitjo molt Bon Nadal, carregat de felicitat per a tu i els teus.

    Una abraçada,

    Xantalam

  • Aquest ocell de nit [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 20-12-2008 | Valoració: 10

    te quelcom o molt de metàfora oi?. Pot ser algú que enfangat en alguna dependència necessita ajuda i la troba en la nit?. Pot ser algú que ensorrat en una depressió cerqui el consol en l'amagatall i en la solitud de la nit i en l'etilisme?. O pot ser simplement una au que cerca la vida en la nocturnitat i dorm lluny dels problemes del dia?. Com sigui son uns versos molt formosos que esdevenen un poema encantador.
    Al haver estat uns dies aparat de la web em queda algun darrer treball per llegir i comentar, deixem que faci un passeig per d'altres companys i tornaré a entrar al teu espai.
    Una abraçada

    J. Lluís

  • Au en la foscor[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-12-2008 | Valoració: 10

    Aquest poema pot ser llegit com una metàfora que conté una crítica social ben dura!

    Un au nocturna com aquesta a la que tu al·ludeixes no és tan sols algú que per circumstàncies es mou quan els altres descansen...
    Més aviat és l'esperit que per pròpia elecció ( Amb els porticons tancats... evites l'aire pur ) viu en la foscor ( clous els ulls a l'albada ) i renega de la claredat ( entregant-te a les foscúries ), esquivant així d'unes regles ( Vius a contracorrent/ fugint de les normes ) que li obligarien a la convivència, al diàleg, al sotrac de la relació amb els éssers que poblen el món diürn.
    Si gaudís del sol i la llum, hauria d'assumir la seva identitat, i la mostraria amb les seves petiteses i grandeses, i la compartiria... però tria romandre immers en "Somnis tortuosos, entre ferums etíliques", vacunant-se d'aquesta manera contra la Vida, en lloc d'arriscar-se a viure-la.
    Aquest ocell es trobarà, d'aquí a un temps, amb les ales anquilosades, si la seva captivitat ( dependència? ) dura massa...
    És la tragèdia del pres que tanca per si mateix la porta de la pròpia cel·la!

    És clar que també té altres possibles lectures...

    Com m'ha succeït altres vegades en llegir-te, em dispares la imaginació cap a diferents possibilitats i escenes diverses!

    I com altres vegades, molt satisfeta després de la visita que m'apropa a tu, t'ofereixo una abraçada ben viva,
    Unaquimera

  • Com sempre,[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 08-12-2008 | Valoració: 10

    Ben construït i agradable de llegir! Però a més, és un poema amb un missatge intrínsec. O potser amb un doble missatge, millor dit. L'expressió "ferums etíliques" que forma el tercer vers de la quarta estrofa permet fer una doble lectura del poema. No ja només la descripció estricta d'un ocell de nit que pernocta de dia. Un ocell que, per cert, en cap moment anomenes. I si aquest ocell fos la metàfora d'algú? Una crítica latent a vida dissoluta, impersonal i estèril. Una reflexió que segurament més d'un lector o més d'una lectora ja s'han formulat.

    Gràcies per poemes com aquest, Naiade, i gràcies també per tots els teus comentaris!!!

    Una abraçada ben forta,

    V

  • Un bell[Ofensiu]
    brins | 07-12-2008 | Valoració: 10

    cant a la vida, al desig de volar sota la llum i no tancar els ulls al miracle de cada dia.

  • Relat profund[Ofensiu]
    joanalvol | 04-12-2008 | Valoració: 10

    que em duu a reflexió. Què és aquest ocell nocturn, sinó la ignorància, car no sap què existeix la llum? No és la ignorància que el fa cloure a la cambra, tancada la finestra i els finestrons? Ocell que dorm durant el dia i no sap ni tan sols si somnia! Res no sap de la natura ni l'esplendor de la bellesa, ni els cants dels ocells diurns, ni la joia de percebre un món ple d'harmonia.
    Pot ser que aquest ocell nocturn, arribi un temps, que pugui volar a la llum del dia?

    Ens seguirem llegint
    una abraçada
    Joanalvol

  • És el primer cop que et llegeixo[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 02-12-2008 | Valoració: 10

    i aquest Ocell de nit m'ha encantat. La història, a més d'estar ben escrita, és tan real...!Especialment els caps de setmana i durant les vacances. Un tema molt ben trobat.
    Petons i a rellegir-te.

  • Hi ha persones[Ofensiu]
    Melcior | 27-11-2008 | Valoració: 10

    que son així , aus de rapinya , ocells nocturns ,
    vampirs de les tenebres , enemics del sol , la llàstima però , és que algunes son llastimosament irrecuperables al món diurn .
    Endavant!

  • De bell nou la natura[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-11-2008 | Valoració: 10

    Com l'estimes, Naiade! El sol i l'albada com a símbols de vida, d'aire fresc. A l'altre costat la foscor, aquest ocell de nit que s'amaga i es clou en ell mateix, perdent-se tantes coses boniques que ens ofereix la natura.
    Molt bonic i sentit el teu poema. Et seguiré llegint.
    Una abraçada.
    Mercè

  • onatge | 25-11-2008 | Valoració: 10

    Quan el món
    desperta, jo encara
    tinc somni.

    Impotent
    de tanta vida
    sóc ocell
    amb vol
    i ales de cada dia.


    Salutacions.
    onatge

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274302 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com