El tub de plata

Un relat de: Naiade

Entre son i vigília, quan encara et sents absent, retingut dins el món oníric, es el millor moment per a endinsar-te en el tub de plata, ara s’està quiet com un amant amb qui has fet l’amor tota la nit i no vols separar-te’n. Aprofito la ocasió i, amb el costum ja adquirit, hi entro amb compte; sento com em prem amb suavitat, i em fa elevar cap amunt amb lentitud. No sé descriure tot el que sento, algú diria que és un orgasme que no s’acaba, jo no diria tant, però sí que experimento un benestar inigualable. Vaig gaudint de les contraccions que m’enlairen més i més amunt. En realitat és com si fos una part de mi que en estat vigilant desconec.
Embolcallada en una atmosfera violada, sona una melodia somorta que m’ajuda a gaudir de l’instant, amb pau i harmonia; m’elevo més i més...una sensació extra corpòria em passeja pels colors de l’arc de Sant Martí, talment com si una munió d’ànimes germanes m’encerclessin amb amor. Sé que sóc l’origen i el final de tot.
Ara predominen els blaus que em van empenyent cap a uns verds que minven d’intensitat, fins a convertir-se en un groc magnífic; assaboreixo tota la felicitat que rebo, no vull que aquest instant s’acabi mai...i encara que sembla etern, un so desagradable, sec i contundent, fa esclatar l’entorn en mil bocins, llambregades de llamps grocs, taronges, rojos i violats desfan l’encís. M’expulsen, obro els ulls i veig el despertador que sona com un foll. L’apago enfurismada mentre observo a través de la finestra com llueix el sol, groc i bell com un miratge, tanco les parpelles de nou, amb la intenció de tornar-me a endinsar dins el tub de plata, però no puc, es mou massa, soc incapaç de connectar-hi, haig de veure com es va allunyant mentre es difumina i desapareix.
Sento enyorança, tristor.
Però en tornar a obrir els ulls, noto dins meu l’energia i felicitat de fa uns instants. Comença un nou dia, tinc esperança, sé que en el moment oportú, podré tornar al món dels colors i les sensacions.

Comentaris

  • Erotisme sensible[Ofensiu]
    Marseille | 22-03-2020 | Valoració: 7

    Em sembla un relat ple de sensibilitat, la persona autora s' endinsa en la solitud del seu ésser desplegant una gran dosi d' erotisme.

  • Enhorabona...[Ofensiu]
    Romy Ros | 17-03-2020

    Per aquest calidoscopi de colors! Com es nota que la pintura és la teva afició, la comparto i m'he sentit identificada: jo també puc somiar com dins un calidoscopi. Una prosa poètica excel.lent.

  • Els somnis[Ofensiu]
    Josep Ventura | 17-03-2020 | Valoració: 10


    és trenca'n però sempre ens queden els tubs de colors per pintar els nostres pensaments en el quadre de la vida. Molt bonic el relat.
    Salut

  • Molt, molt bonic...[Ofensiu]
    brins | 14-03-2020 | Valoració: 10

    Un relat preciós, Naiade, vessa imaginació, poesia i amor per la pintura. Hi deixes ben gravats els teus coneixements pictòrics. Felicitats!

    brins

  • Aclariment[Ofensiu]
    brins | 14-03-2020

    No, Perla de Vellut, la forma verbal "soc" no ha de portar accent. El de la primera frase deu haver estat un lapsus a causa del costum que teníem d' accentuar aquest mot, però el segon és correcte perquè en la llista de diacrítics actuals no hi apareix.La forma "són", en canvi, sí que ha conservat l'accent.

  • Felicitat de colors...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-03-2020 | Valoració: 10

    Tens esperança dels colors del tub de plata, on s'obri al món tots ells. Una bellíssima prosa-poètica que naix del teu intel.lecte tan ple de colors. El tub de plata ets tu mateix.
    M'ha agradat molt com ho descrius. Enhorabona, Naiade.

    Ah! Doncs he vist dues frases on poses el verb "soc", en una amb accent i en l'altra sense accent.
    -Sé que sóc l'origen i el final de tot.
    -Soc incapaç de connetar-hi.
    Jo crec que el verb en present "sóc" porta accent.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Tots els colors del món.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 13-03-2020 | Valoració: 10

    Tenim el sentit de la vista per a captar el color dels colors..., però hi ha una forma molt més elevada de captar la cromàtica que ens dona la pupil·la, i aquesta és a través de la vibració que emeten. El teu relat denota una sensibilitat envers aquest factor tant important. Un coneixement que fa possible, que els colors, no ens passin desapercebuts havent llegit el teu poètic relat. Enhorabona, Nil.

  • Barrejar colors...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-03-2020 | Valoració: 10

    Barrejar colors. De petit, al col•legi, els dijous ens tocava classe de dibuix, dibuix que començaven i havíem de portar acabat la setmana següent... Dibuixar, sempre m’havia agradat però pintar no ho havia fet mai...
    Quan veig que aquí, a R.C., hi ha tants autors que us hi dediqueu sento una sensació sinó de frustració —la paraula potser és massa forta— de, per què no? Una petita enveja per no haver conreat gens aquesta afició artística.
    —Joan—

  • Creant mons[Ofensiu]
    Materile | 12-03-2020 | Valoració: 10

    Una gran sorpresa, estimada Naiade, poder llegir aquests relats tan sorprenents i deliciosos que escrius.
    Ser pintor és ser creador, I tu has sabut plasmar les sensacions dels colors tot jugant en un món oniric. Gràcies i Una abraçada,

    Materile

  • Des de dins mateix[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 11-03-2020

    Caram Naiade, quines experiències oníriques tan interessants! Des de dins mateix del tub de pintura!
    Penso que feia dies que no et llegia, fins al proper relat!

Valoració mitja: 9.57

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274883 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com