ATZABEJA

Un relat de: Naiade
Quina felicitat! Tot el dia endormiscat, ara ajagut a la catifa flonja deixant-me agombolar pel sol del matí. Quan ja minva, una passejada fins al vol on hi ha l’esmorzar, panxa plena i una mica d’aigua per tirar avall. Aprofitaré que estic dret per anar al sorral.
Soc molt net i tapo amb cura els meus detritus. Tot seguit em netejo tant com puc i en acabat torno a cercar el sofà ara que no hi ha ningú que molesti. Una bona becaina no va mai malament.
Les orelles les tinc lleugeres i els altres sentits també, ja intueixo que arriba la mama. M’espavilo de pressa i l’espero darrere la porta i quina olor que fa, segur que porta tot el que a mi m’agrada. Jo l’obsequiaré amb el “bigotis” el ratolí que fa olor de menta que tant m’agrada.
Compte! Que sento la veïna del costat de casa la que no em pot ni veure perquè soc negre i només l’infla el cap a la mama perquè em faci fora, que duc mala sort, diu!
Per fortuna la mama no hi creu en aquestes mentides i no li fa gens de cas.
No sé per què fan tant de soroll les claus d’obrir la porta! L’abraçada que em fa compensa la molèstia. L’acompanyo a l’habitació, li porto la roba que li agrada perquè fa la meva olor i ens estirem al llit. M’acarona amb tendresa, amago les ungles i l’amanyago tant com puc. Ens mirem als ulls, no sé si els foscos amb una pilota negra a dins son els meus o si els verds amb una clivella negra al centre són els d'ella, tant se val, estem bé.
Amb la hipnosi, no he pressentit el rebombori dels meus germans cada cop més a prop. Amb un bot fujo sota els llits, la pau s’ha acabat. Ara per això ve la gresca i el xivarri que tant em va costar d’acostumar-m’hi i ara en gaudeixo la mar de bé. Em deixo agafar pel petit que m’emplena de moixaines mentre em volteja a gust. La gran ja ve amb la peça amb què em raspalla la cabellera i quin gust… Després desconnecto en un racó i un cop tot fosc i en silenci, començo les meves excursions.
Qui pot dir que duc mala sort, si la fortuna la tenen ells de tenir-me! .

Comentaris

  • Vida de gat[Ofensiu]
    Montseblanc | 01-05-2023

    Quina bona vida porta el teu protagonista, tot i ser negre. Un relat tendre i que es llegeix fàcil, una cosa porta a l'altra. Fora prejudicis, què tindrà que veure el color... M'ha agradat.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 04-12-2022 | Valoració: 10

    Tens l'autoestima ben posada!

    Cordialment.
    MariaM

  • Un dia de la vida gatera[Ofensiu]
    TerricheT | 26-11-2022

    Bona construcció d'una jornada de gat, viure amb les costelles enganxades al sofà, o al llitet que deu tenir ben còmode, també. Qui no tingui gat ja sap com són, ho has resumit de primera, la sort és tenir-lo a ell de company, una bona peça aquest, Atzabeja!

    Gràcies per la teva visita al meu relat, sort!

  • Atzabeja[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 24-11-2022

    Atzabeja, reina de la llar!
    Només ha de vigilar amb no topar-se amb la veïna supersticiosa.
    Gràcies pels comentaris al meu Sense lluna.
    Ja ens anirem llegint al llarg del curs relataire.

  • Correcció[Ofensiu]
    Prou bé | 18-11-2022

    Que és família*

  • Negre amb sort[Ofensiu]
    Prou bé | 18-11-2022

    Un relat de bon llegir! A qui agraden, O millor estimen, els gats, de segur que els ha arribat molt endins, aquest gat negre que parla,xarxes família i que es reivindica la sort que té
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Molt maco[Ofensiu]
    geriburrito | 17-11-2022

    He trobat que has transmet molt bé el sentiment que hem tingut tots alguna vegada al mirar un gat que dorm i envejar aquesta tranquil·litat que desprenen. Sort al concurs!

  • Tendresa[Ofensiu]
    Materile | 16-11-2022 | Valoració: 10


    Felicitats per aquest relat tan especial: saber captar les emocions humanes i la dels felins. Un relat molt ben construït i molt amè. Gràcies Naiade!!!

    Materile

  • Família[Ofensiu]
    Manelfoo | 15-11-2022

    Aquest gat està totalment integrat a la família! De fet, ell parla de la mama i dels germans. Al donar-li la paraula, has aconseguit que nosaltres també el valorem gairebé com a humà. Bon relat!

  • Ben encertat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-11-2022 | Valoració: 10

    Un relat que aposta per negar la mala astrugància del gats negres, donant la volta a la sort. Molt bona idea que parli el gat i es faci valorar.

    Salutacions.

    Rosa.


  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274313 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com