La nostra llengua és diferent

Un relat de: Maria Sanz Llaudet

La meva, feta amb paraules on hi aboco els sentiments que surten, cremant, de l'ànima.

La teva, un jeroglífic d'espurnes blaves que saps dibuixar amb els ulls.

Però sàpigues, amor, que de cada gest, de cada petó i de cada carícia a la pell que tinc col·leccionades, n'he fet un mirall per a poder-te contemplar.

I és ara quan t'entenc, veient-me en la teva mirada.


Comentaris

  • jaumesb | 22-01-2009 | Valoració: 10

    dibuixes el camí que cal seguir

  • Interpreto...[Ofensiu]
    nuriagau | 22-01-2009 | Valoració: 10

    Interpreto que ens descrius, d'una forma breu i poètica, el problema de comunicació que pot existir entre dues persones: home i dona, potser?

    Has sabut triar unes imatges precioses.

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • Fusió[Ofensiu]
    Elm de Tuïr | 01-01-2007 | Valoració: 10

    Amb molt poques paraules, dels diferents significats de llengua. A partir del primer vers, catapultes la resta del text. Diferent, equilibrat. Fas que el teu poema s'expandeixi en totes direccions i que retorni cap a tu (l'efecte del mirall).

  • M'agrada[Ofensiu]
    Frida/Núria | 01-01-2007 | Valoració: 9

    M'agrada com t'expreses, i m'agrada seguir llegint-te

  • Rerefons compartit[Ofensiu]
    Unaquimera | 15-12-2006 | Valoració: 10

    Aparentment diferents, però amb un rerefons comú... perquè les paraules també composen jeroglífics, perquè els sentiments aixequen espurnes, perquè amb els ulls s'envien missatges a l'ànima i els dibuixos que fan en l'aire els gestos cremen les emocions més apagades...

    Un mirall ben càlid i ben tou, amb relleu i moviment el que t'has confeccionat! Bon contrast amb la superfície llisa, freda, indiferent a que els espills ens tenen acostumats! Sembla un mirallet màgic... aquest crec jo que és el més bell que pot haver!

    Un plaer llegir-te un altre cop...

    Aquí tens, per a tu, una abraçada que és, molt més que un gest, una carícia virtual però càlida,
    Unaquimera

  • Preciós[Ofensiu]
    Ainhoa | 29-11-2006 | Valoració: 9

    M'ha agradat moltissim. Un text breu però molt encertat. Transmets molt en poques paraules. Felicitats.
    Una abraçada

  • pecat capital[Ofensiu]
    SenyorTu | 28-11-2006

    Aquests petits retalls d'intimitat que escrius són deliciosos. Si fossin plats cuinats, diria que porten els ingredients precisos, el temps de cocció exacte i una presentació minimalista realment exquisida. Donen tantes ganes de més que crec que poden provocar gola de la més pecaminosa.

  • El llenguatge inarticulat[Ofensiu]
    gypsy | 28-11-2006 | Valoració: 10

    dels sentiments conté una força abassegadora dins d'un silenci volgut. Les mirades, els gestos i les pauses són un món apart, igual o més intens que el món farcit de paraules.

    petons.

    gypsy

  • Genial[Ofensiu]
    GTallaferro | 27-11-2006 | Valoració: 10

    M'ha encantat com has enfocat aquest relat, sobretot perquè expliques, amb una precissió molt pictòrica, les distàncies comunicatives entre les parelles.
    Trobo també que les imatges que ens transmets tenen molta força .Felicitats:)))))

  • les diferències...[Ofensiu]
    Capdelin | 27-11-2006 | Valoració: 10

    que van apareguent en la parella (una vegada acabada la fase cega de l'enamorament boig) poc a poc es van compenetrant i enriquint mútuament... perquè al final, les llengües de babel, conflueixen en uns mateixos signes universals: mirades, petons, sospirs...
    Petons i una abraçada... diferent?
    Gràcis pels teus comentaris i per la nostra estima mútua.

  • I un breu comentari, també[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 26-11-2006 | Valoració: 10

    Més breu que aquest relat, que, en qualsevol cas, és un relat que comença amb allò que en podríem dir: "tu i jo parlem llengües diferents" però acaba amb una perfecte compenetració.

    Breu, sí, però concís, elegant i eloqüent també.

    Gràcies de nou!

    Vicenç

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de Maria Sanz Llaudet

Maria Sanz Llaudet

54 Relats

906 Comentaris

106186 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Vaig arribar a aquest món una matinada de ple hivern, un dissabte del mes de gener que em va batejar amb el signe d'aquari, amb ascendent escorpí (ara que ja tenim confiança, us ho puc confessar)
Quan vaig ensenyar-vos el meu primer relat, l'octubre del 2006, us deia que feia pocs anys que havia començat a escriure. Ara ja en fa uns quans més. No sé si en aquest temps he aprés a escriure gaire més del que sabia -que era poc-, però seguiré posant-t'hi tot l'esforç de que sóc capaç i, per fer-ho, rés millor que tenir l'oportunitat de llegir-vos i gaudir d'aquestes històries i vivències que entre tots compartim. Sembla ser que finalment he corregit la meva tendència a posar punts suspensius a tota frase que se'm posava pel davant, però el més important per a mi és que segueixo sentint aquella necessitat que m'empeny a deixar constància escrita de pensaments, vivències, sentiments...
Gràcies a tots, i especialment a aquells que tingueu la paciència de llegir-me. Els que a més tingueu la bona voluntat de comentar-me, doblement agraïda.