La glòria

Un relat de: llpages
- Ai d'aquells que pretenen bastir imperis sobre els cadàvers d'ancians desvalguts, el destí farà que no arribin a vells.
Malgrat no quedar ni una paret dempeus, el silenci dels assistents al temple era sepulcral.
- Ai d'aquells que pretenen bastir imperis sobre els cossos exànimes de nadons innocents, seran anorreats pel pes de la justícia reservada als assassins.
Ni una tos, ni el frec dels abrics eren audibles, només un filet de vent glaçat tallava les llàgrimes que, com perles, lliscaven galtes avall.
- Ai d'aquells que pretenen bastir imperis sobre dones abatudes mentre protegeixen els seus fills de la metralla, la història els recordarà com els covards més ignominiosos.
Alguns ulls van començar a humitejar-se quan els records dels éssers estimats no es podien foragitar del pensament.
- A tots aquells que preteneu pujar l'escala de la glòria posant els peus sobre esglaons fets dels cranis dels vostres enemics, sapigueu que només es qüestió de temps que us enfonseu a l'abisme del càstig etern empesos pel pes dels vostres imperdonables pecats.
Quan un petit cercle vermell tacà la mitra allà on aquesta li cobria el front, l'oficiant callà per sempre, els ulls esbatanats durant la fracció de segon que tardà en inclinar-se sobre el faristol.
El franctirador deuria ser dels millors.
Però les paraules que havia pronunciat el sacerdot havien quedat gravades amb foc en les ànimes dels feligresos.

I van guanyar la guerra.



Comentaris

  • Culpidor[Ofensiu]
    Magda Garcia | 07-01-2023 | Valoració: 10

    ..aquest relat. L'he trobat excel·lent. Està clar que la lluita entre el bé i el mal son inherents a la natura humana i aquest relat n'és un bon exemple. Gràcies pel teu comentari i per llegir-me. Cordialment

  • Culpidor[Ofensiu]
    Magda Garcia | 07-01-2023 | Valoració: 10

    ..aquest relat. L'he trobat excel·lent. Està clar que la lluita entre el bé i el mal son inherents a la natura humana i aquest relat n'és un bon exemple. Gràcies pel teu comentari i per llegir-me. Cordialment

  • Tothom perd a la guerra[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 18-12-2022 | Valoració: 10

    Catalunya i el REINO DE ESPAÑA en son un clar exemple.
    Als dels REINO els cal continuar infligint càstigs, i malgrat això, també ells tenen coll avall, que res és definitiu.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-09-2022

    Moltíssimes gràcies per la teva opinió sobre Tren en la nit. me'n alegro que t'hagi agradat, de veritat, i contenta que em llegeixis

    Una abraçada .

    Rosa

  • Una crua realitat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-06-2022 | Valoració: 10

    Realitat crua i molt dura la que expresses en aquest fantàstic relat. Passada i present , el poder domina el món per desgràcia.

    Gràcies pel teu comentari de Cada cosa al seu lloc. .Crec que ja començo a entendre el que l'Atlantis i tu mateix compartiu. Ho aniré provant, encara que si escric em prosa com em dieu, jo diría que em falta riquesa de vocabulari , vosaltres en teniu molta.
    M'ho pendré com un repte.
    Repeteixo . Moltes gràcies pels consells, sempre són benvinguts.

    Una abraçada.

  • Forma elegant[Ofensiu]
    lantusset | 29-05-2022 | Valoració: 8

    El teu escrit m'ha semblat elegant i ple de veritats. Ben escrit, curós, que no s'escapa res, enginyós, treballat, digne del qui escriu normalment.

    PS. Estic d'acord amb el comentari de Burgesos. No ho havia contemplat així.

  • Sotana[Ofensiu]

    Aquesta vesant, ep! literaria, profética teva no la coneixia pas. M'ha absort molt i força,
    per la veritat i cruesa de les paraules i endemés molt escaient amb els moments convulsos que estem passant en un racó de la vella Europa. Llegir-te sempre m'ha produït un cert respecte, el mateix que pot sentir un deixeble de l'escriptura enfront d'un mestre de les lletres. Serà casualitat que és Setmana santa i ambdós ens hem ficat la sotana: tu amb aquest relat i jo amb el poema "Padre Luciano" i ara amb el segon acte d'aquest que he titulat: El Burca!

  • PER DESGRACIA[Ofensiu]
    Ravegal | 24-03-2022

    Per desgràcia, qui havia de sentir aquelles paraules estava lluny. Com ara. Lunys de tota raó.
    Bon tema, bona escriptura i bon missatge..

  • Apocalíptic[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 22-03-2022

    M'ha agradat el teu relat, original, ho diu tot en una escena i està bé i per desgràcia, més real que ficció, sobretot quan mires el què hi ha en el món.
    PD: Gràcies per comentar el meu relat, i sobre, si faré o no una segona part? No ho crec, de fet l'afecta que volia causar era aquest (hi hauria qui cregués necessària una segona part i hi hauria qui cregués que la història no tenia importància). Gràcies pel teu punt de vista
    Salutacions,
    Neus

  • què podem dir mès...[Ofensiu]
    Carles Linares | 20-03-2022 | Valoració: 10

    Des de fa unes setmanes, tinc el cap ficat al que passa allà, per raons també personals, a mès del treball i del covid que va instalar-se a casa, i aquest matí, desprès de llegir tot allò que podia sobre Marioupol, he pensat d’anar a llegir una història del meu mestre d’escacs preferit per canviar-me les idees... No va passar així, però tanmateix el teu text és molt reeixit...

  • La moral.[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-03-2022

    Ja veig que has canviat el teu habitual to humorístic pel to profètic, com de profeta de l'antic testament.
    La prèdica del capellà és molt justa, la seva mort dramàtica; el final, sublim; no hi ha com lluitar per la teva família i amics per a ser un combatent invencible. El dolor patit és el que t'omple de moral.
    Quan jo feia la mili, em volien inculcar aquesta moral, però de mala manera. Sempre pensava: si la defensa de la pàtria ha de dependre d'individus com jo, estem ben fotuts. És clar que a la mili, més que agafar moral, agafaves desmoralització.
    Aquests lluitadors seran invencibles per tot el que ha dit el capellà, perquè ho han vist i sentit, perquè saben el motiu de la seva lluita.
    Un relat amb molta justícia, s'ha comprovat moltes vegades que és cert.

  • Veritats[Ofensiu]
    Prou bé | 19-03-2022 | Valoració: 10

    Veritats gravades amb el foc de la bala. La barbàrie no s'atura. Ningú guanya la guerra tothom perd!
    Un relat que trasbalsa en reflectir realitats encara mateix!

    Bon escrit!
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de llpages

llpages

228 Relats

1003 Comentaris

296511 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona l'any 1964. Sóc químic i treballo a la indústria farmacèutica catalana. A banda d'escriure, sóc un gran aficionat als escacs, la música clàssica, el jazz i el col·leccionisme de llibres antics de química. Els relats humorístics són els meus preferits, potser perquè són els més difícils d'escriure.