I ho vas canviar tot

Un relat de: Homo insciens
Vaig romandre més de deu minuts asseguda a la tassa del vàter amb el predictor a la mà, sense poder pensar, ni parlar, ni sentir. Creia que tindria mesos per fer-me a la idea, i el primer mes ja estaves fent-te lloc (venies amb presses). Per sort, un cop paït, aquella munió de sensacions es van transformar en il·lusió (i en una mica de cangueli, per ser sincera).

Vas començar a fer-te real —en la meva ment— al so dels primers batecs del teu cor. Un toc-toc accelerat em deixava bocabadada. La vida que duia a dins, sonava a vida. Després de sis mesos creixent, et van tornar les presses. Segur que les ganes de sortir eren per esbrinar que s’hi coïa allà fora (curiositat insaciable, la teva...). Però et vam fer esperar. Va caldre medicació, repòs, i molts controls per retenir-te mentre esperàvem que els teus pulmons es desenvolupessin.

En aquelles parets d’hospital, eternes i incertes, tu i jo, parlàvem (en algun llenguatge nostre). Em deies que eres fort i lluitador, i ho constataves, per si en tenia dubtes, amb un bàtec ferm dia rere dia que em reconfortava i apaivagava les pors.

Quan va ser, per fi, l’hora, et vas presentar amb un intens plor de vida. De seguida et van col·locar, pell amb pell, sobre el batec del meu cor. Vas estirar lentament el capet i els teus ulls, per primera vegada, es van trobar amb els meus. En aquell precís instant, ho vas canviar tot.

Comentaris

  • Bona nit, Homo insciens. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-11-2021


    Hola, espere que et vaja. Et recomane l'últim poema editat en la meua pàgina, quan pugues, naturalment. Es titula: Entre la tardor.
    No sé com et va la vida. Digues-me alguna cosa.
    Salutacions.

  • Batecs reals. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-11-2021 | Valoració: 10

    Un relat que impressiona.
    Estàs parlant-li al teu nadó, que el tens al ventre i ell et contesta amb els seus tics tacs del cor.
    I quan li vas veure els ulls, vas veure el seu mirar.
    M'ha agradat molt, Homo insciens.
    Abraçades...

  • Preciós[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-11-2021 | Valoració: 10

    Molt ben relatat. És totalment cert, des del primer bàtec fins que no el tens en els teus braços no sembla que sigui del tot real i amb la primera mirada, la teva vida canvia, només necessites un segon per oblidar què feies amb la teva vida abans de creuar les vostres mirades.
    Felicitats,
    Salutacions,
    Neus Marín

  • De color rosa[Ofensiu]
    Iona | 15-11-2021

    Explicada deliciosament una de les experiències més brutals de la vida.

  • En hora bona[Ofensiu]
    kefas | 15-11-2021

    Amb la fluïdesa i seguretat de qui sap de què parla, ens condueixes, agafats de la ma, pels camins dels afectes que hem experimentat i escoltat amb la intensitat que correspon a la sensibilitat de cadascú. Sempre omple tornar a reviure aquestes situacions úniques, de les que la memòria, habilment, s'encarrega d'esporgar els moments més dolorosos. Enhorabona per la capacitat de transmetre el bagatge emocional del Homo, sigui Mulier o Vir.

  • Tendre[Ofensiu]
    Atlantis | 15-11-2021

    Tendre i ben explicat tot el procés des del començament des de la concepció, tota l'espera, el neguit fins el moment màgic que us veieu els ulls. Molt bonic.

  • Decisiu.[Ofensiu]
    SrGarcia | 14-11-2021

    Totes les emocions resumides en un relat tan curt. Totes les emocions d'un moment tan important, decisiu en la vida de la mare i el nadó, però també del pare, avis, tiets, germans...

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

33127 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància